Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Uspokojování potřeby komunikace u klientů s poruchou sluchu na ORL
HOLAROVÁ, Erika
Práce byla vypracována na téma: Uspokojování potřeby komunikace u pacienta s poruchou sluchu na ORL. Poruchy sluchu jsou nejčastějším onemocněním. Ke zhoršování sluchu dochází u člověka již od puberty. Proto, aby sestra pracující na ORL mohla pochopit pacienty s poruchou sluchu, musí nejdříve pochopit jejich myšlení a to, co prožívají. Komunikace s těmito pacienty je velice různorodá a odvíjí se od toho, s jak těžkou poruchou sluchu pacienti do nemocnice přicházejí. Uspokojování potřeby komunikace je nedílnou součástí ošetřovatelského procesu. Pokud sestra vede rozhovor s pacientem, musí si všímat nejen toho, co ji pacient povídá, ale všímá si také jeho neverbálního projevu, jelikož i ten sestře může napovědět více než jeho projev verbální. Sestra vždy zvolí vhodnou formu komunikace, která pacientovi pomůže porozumět. Sestavili jsme dva typy dotazníků, pro sestry a pro pacienty. Oba typy obsahovaly základní identifikační otázky a další otázky byly směřovány tak, abychom zjistili, zda dochází k uspokojování potřeby komunikace. Dle výsledků ze získaných dat od sester jsme zjistili, že komunikace u pacientů s poruchou sluchu není uspokojována. Toto nám potvrzují také výsledky z dotazníků, které jsme rozdali pacientům. Hypotéza naší práce zněla: Klientům s poruchou sluchu na ORL oddělení je více uspokojována potřeba komunikace než na ORL ambulanci. Tato hypotéza se nám potvrzuje dle získaných dat od pacientů a sester. Práci bude možno využít pro edukaci sester Zdravotně sociální fakulty i pro zkvalitnění ošetřovatelské péče sester pracujících na oddělení a ambulanci ORL.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.