Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,536 záznamů.  začátekpředchozí1506 - 1515dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.10 vteřin. 
Vývoj odměňování v mateřských školách
KAMENOVÁ, Soňa
Odměňování ve školství je velmi často diskutováno. Cílem bakalářské práce je porovnat vývoj mezd ve školství se zaměřením na předškolní vzdělávání. Obsahem teoretické části práce je princip financování a odměňování školských organizací. Praktická část je zaměřena na mapování platové oblasti školských organizací v Jihočeském kraji v průběhu posledních pěti let a porovnání údajů navzájem a s průměrem dosahovaným v České republice. Součástí práce je výzkum platů učitelů mateřských škol v Jihočeském kraji a návrh systému odměňování fiktivní mateřské školy.
Muslimské dítě v mateřské škole
JÁNSKÁ, Ludmila
Moje bakalářská práce- ? Muslimské dítě v mateřské škole?, se snaží ozřejmit a zjistit případné problémy, nedorozumění a možná úskalí, která mohou nastat při pobytu muslimského dítěte v české mateřské škole. Chtěla bych poukázat na požadavky muslima na předškolní vzdělávání muslimského dítěte. Součástí mé bakalářské práce je také seznámení se základy islámu, jeho zvyky, povinnosti a tradicemi a s pojmem multikulturní výchova.
Adaptace dítěte v mateřské škole
ŠMÍDOVÁ, Linda
Cílem mé práce je poukázat na význam adaptačního období dítěte v mateřské škole, v souvislosti s významem působení rodiny a součinnosti mezi rodinou a mateřskou školou. V teoretické části jsem se zaměřila na popis faktorů ovlivňujících adaptaci dítěte v mateřské škole, pozornost věnuji především rodinné výchově a vztahu mezi matkou a dítětem. V praktické části jsem vypracovala případovou studii adaptačního období dvou až čtyř dětí ze své třídy, která zahrnuje pozorování dítěte, popis zvolených adaptačních prostředků a strategií, spolupráci s rodinou, v časovém období od zápisu dítěte do MŠ (jaro 2010) do ledna 2011. V rámci praktické části bakalářské práce bylo rovněž provedeno a zaznamenáno pomocí dotazníků pro rodiče, jakým způsobem probíhá v praxi adaptační proces dětí v mateřské škole. Je totiž důležité, aby se v teoretickém pojetí předškolní výchovy vycházelo především z praxe.
Model založení Montessori zařízení pro děti v předškolním věku
BARTESOVÁ, Adéla
Hlavním cílem práce bylo vytvoření modelu uceleného projektu předškolního zařízení, které bude vychovávat a vzdělávat děti podle vzoru alternativní pedagogické koncepce Marie Montessori. Aby mohl být naplněn hlavní cíl, musel být nejdříve zrealizován cíl dílčí, ve kterém měla autorka zmapovat praxi Montessori zařízení pro děti v předškolním věku v České republice včetně pořízení fotodokumentace. Dílčí cíl byl naplněn sběrem empirických dat v Montessori zařízeních po celé České republice. Výzkum byl uskutečněn metodou dotazování technikou volného rozhovoru s vedoucími pracovníky nebo učitelkami Montessori tříd. Ve vazbě na sběr dat v terénu mohla autorka naplnit cíl hlavní, a to vytvořit projekt modelového Montessori zařízení pro děti v předškolním věku. Projekt zahrnuje cíle zařízení, vymezení cílové skupiny, možnosti právních forem zařízení, ekonomickou rozvahu, nabízené služby, zájmové aktivity, metody a formy práce, personální zajištění, provozní záležitosti, prostorové a materiální vybavení včetně Varianty dispozičního řešení, otázky hodnocení a udržitelnosti projektu. Výsledky diplomové práce, především vytvořený model založení Montessori zařízení s předkládanou variantou dispozičního řešení, budou sloužit jako ucelený transparentní návrh jak založit Montessori předškolní zařízení.
Rozvíjení řeči v mateřské škole
MÁŠOVÁ, Kristina
Námětem této bakalářské práce je popis vývoje řeči dítěte z hlediska ontogenetického a charakteristika řečového vývoje dítěte od narození do sedmi let věku. Dále se práce zabývá současnými společenskými změnami v souvislosti s rozvojem řeči. V praktické části se zaměřuji na zmapování podmínek pro rozvoj spontánního řečového projevu dětí v současné mateřské škole. Vlastním pozorováním a dotazníkovým šetřením jsem zjišťovala, jaké možnosti spontánní komunikace mají děti během denních činností v mateřské škole.
Přírodniny, jejich znalosti a využití v přírodovědné výchově v mateřské škole.
KUSOVÁ, Zuzana
Zuzana Kusová: Přírodniny, jejich znalosti a využití v přírodovědné výchově v mateřské škole (2010) V této bakalářské práci byly ověřeny znalosti přírodnin u žáků z vybraných mateřských škol. Dále bylo zmapováno využítí přírodnin v mateřských školách. A dalším cílem bylo seznámit se s některými metodami zjišťování znalostí žáků, nalézt vhodnou metodiku zjišťování znalostí a ověření možnosti jejího použití v mateřských školách. Pro zjišťování znalostí přírodnin u žáků byla ředitelkami mateřských škol zvolena metoda formou vycházky a rozhovoru o přírodninách a pozorování přírodnin v přirozeném prostředí.
LIDOVÁ PÍSEŇ V MATEŘSKÉ ŠKOLE
PITROVÁ, Alice
Bakalářská práce v teoretické části je věnována pěveckým činnostem a jejich místu v současném předškolním vzdělávání. Další část se zabývá lidovou písní jako součásti české kultury , její charakteristikou, historií i současností. Obsahem praktické části jsou možnosti využití lidové písně v mateřské škole a jejího přiblížení dnešním dětem. Dále zahrnuje program s těmito záměry pro předškolní děti, který následně ověřuje a vyhodnocuje. Část jeho realizace je zaznamenána na DVD. Tato nahrávka je součástí praktické části. Cílem práce je popsat a ověřit možnosti využití lidové písně jako prostředku ke komplexnímu naplňování cílů předškolního vzdělávání.
Program Začít spolu v podmínkách české mateřské školy
ŠIMICOVÁ, Věra
Cílem mé práce je seznámení s alternativním programem Začít spolu s cestou k jeho aplikaci v podmínkách konkrétní mateřské školy. V teoretické části práce provádím komparativní studii nejčastějších alternativních směrů a programů prezentovaných v českých mateřských školách, ve kterých porovnávám především filozofii, cíle a metody jednotlivých programů. Dále pak podrobně seznamuji s programem Začít spolu. V praktické části zpracovávám případovou studii přechodu konkrétní mateřské školy do programu Začít spolu od prvního impulsu po současnost, ve které se zaměřuji především na analýzu proměny přístupu k rodičům. V závěru pak přikládám návod na vypracování teoretické příručky pro rodiče a videozáznam metod práce v programu Začít spolu.
Rodina a její spolupráce s mateřskou školou
ŠVÁCHOVÁ, Marta
Téma bakalářské práce se zabývá spoluprací rodiny s předškolním zařízením. Celá práce je rozdělena do několika oddílů. Za úvodním slovem následuje teoretická část, praktická část a závěr. V přílohách jsou uvedeny vzory dotazníků. Teoretická část je zaměřena na studium odborné literatury v oblasti výchovy, rodiny, mateřské školy, společnosti a jejich vzájemné kooperace. V praktické části je provedena analýza dotazníkového šetření a jeho interpretace. Byly vytvořeny dva dotazníky {--} jeden pro učitele v mateřské škole a druhý pro rodiče. Cílem bakalářské práce je zjištění úrovně a nejčastějších forem spolupráce rodiny s mateřskou školou.
Lesní zvířata jako modelové taxony v ekologické výchově v MŠ
POKORNÁ, Lucie
ANOTACE: Pokorná, L.: Ekologická výchova v mateřské škole Lesní zvířata jako modelové taxony v ekologické výchově v mateřské škole. Byla navržena vzdělávací nabídka pro práci s předškolními dětmi zaměřená na bližší seznámení se životem lesních zvířátek. Tato nabídka byla rozpracována do dvanácti integrovaných bloků spojených motivační pohádkou Kubík a kamarádi z lesa. Šest z těchto bloků bylo vyzkoušeno a na základě jejich výsledků se připravuje i realizace zbylých šesti. K tématům byly navrženy pracovní a grafomotorické listy pro děti předškolního věku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,536 záznamů.   začátekpředchozí1506 - 1515dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.