Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 155 záznamů.  začátekpředchozí146 - 155  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Drobní zemní savci podél přirozených a antropogenních krajinných bariér
BOHDAL, Tomáš
Disertační práce shrnuje výsledky studia drobných zemních savců (Eulipotyphla, Rodentia) podél přirozených (vodní toky) a antropogenních (pozemní komunikace) krajinných bariér. Ukazuje na zajímavý fenomén odvodňovacích příkopů pozemních komunikací jako přechodného migračního prostředí, dále posuzuje úroveň lokomoční aktivity, míru strukturovanosti subpopulací a četnost překonávání vodních toků u vybraných druhů hlodavců. Svými výsledky přispívá k řeńení problematiky vlivu těchto krajinných struktur na druhovou diverzitu, pozemní mobilitu či genetickou strukturu drobných zemních savců.
Identifikace faktorů ovlivňujících vysoký úhyn zvěře na silnicích
MACHAČ, Radek
Předkládaná práce sleduje vliv automobilové dopravy na vybrané druhy zvěře. Cílem práce bylo shrnutí poznatků o ochraně živočichů na pozemních komunikacích, dále pak zjištění počtu usmrcených živočichů na vybraném území vlivem automobilového provozu a následné vyhodnocení. Sledování bylo prováděno na jihu České Republiky poblíž Českých Budějovic v období od srpna 2009 do října 2009. Usmrcení jedinci byli dokumentováni členy místních mysliveckých sdružení a na základě vlastního pozorování. Z lovné zvěře se nejčastěji jednalo o zajíce polního a srnce obecného, z ostatních zvířat to byly oba druhy ježků a krtek obecný. Mnoho zvířat však nemuselo být nalezeno. Vypovídající hodnota získaných údajů může tedy být zkreslená. Součástí práce je návrh na opatření ke zlepšení situace.
Právní a zdravotně sociální aspekty dopravních nehod z pohledu poškozeného
ŠŤÁRAL, Jiří
Uvedená práce se zabývá problematikou poškozených osob, kterým v souvislosti s dopravní automobilovou nehodou vznikla hmotná škoda na majetku, nebo škoda na zdraví. V práci jsou uvedeny možnosti, které může poškozený účastník dopravní nehody využít pro získání náhrady vzniklé škody. Cílem práce je zmapování a rozpracování problematiky dopravních nehod z právních, zdravotních a sociálních aspektů z pohledu poškozeného pro edukaci veřejnosti. K provedení výzkumu byla využita metoda sekundární a obsahové analýzy dat s využitím trestních spisů Policie ČR Okresního ředitelství České Budějovice. Statisticky byla popsána jednotlivá zranění s dobou léčení účastníků ve srovnání s obvyklou dobou léčení ze soudně - lékařského hlediska. Byla zpracována data jednotlivých poškozených a jejich připojení se k trestnímu stíhání za účelem náhrady vzniklé škody. Analýzou výzkumu bylo konstatováno, že ze zkoumaného souboru 652 poškozených se k trestnímu řízení s požadavkem nároku na náhradu škody připojilo 290 poškozených osob a 362 poškozených se k trestnímu stíhání nepřipojilo. V další části výzkumu osob se zraněním (256 poškozených) bylo zjištěno, že skutečná doba léčení se shodovala s obvyklou dobou léčení pouze v 7 případech. Kratší doba léčení, oproti obvyklé době byla zjištěna v 50 případech. Delší doba léčení oproti obvyklé době byla zjištěna ve 199 případech. Výsledky této práce je možno využít jako návod pro lepší orientaci v této problematice, např. účastníků dopravní nehody nebo poškozených při jiném trestném činu.
Prevence dopravních nehod v provozu na pozemních komunikacích z hlediska dopravně inženýrského.
ONDRUŠKA, Jiří
Účastníkem silničního provozu se v současné době stává každý z nás, a to téměř po celou dobu svého života. Snahou všech zainteresovaných organizací v bezpečnosti silničního provozu je zejména snížit počet dopravních nehod a jejich následků. Současným trendem společnosti je víc se zaměřit na preventivní opatření k předcházení vzniku dopravních nehod než jen na represivní postih těch účastníků, kteří pravidla porušují. Preventivní opatření se na jednu stranu skládá z různých besed, přednášek a školení od malých účastníků silničního provozu až po tzv. řidiče profesionály. Na druhou stranu začíná mít velký význam soubor různých opatření přímo na pozemních komunikacích, kdy je záměrem, aby navrhovanými stavebními úpravami nebo změnou osazení dopravního značení respektive dopravního zařízení došlo ke skutečnému poklesu následků při dopravních nehodách a větší ochraně jednotlivých účastníků silničního provozu. Cílem práce je zjistit skutečný stav v bezpečnosti a plynulosti silničního provozu a následcích dopravních nehod s ohledem na fakta z minulých let, najít nedostatečně chráněná místa a navrhnout optimální způsob úpravy.
Analýza podílu legislativy na bezpečnosti silničního provozu.
PRŮŠA, Radek
Práce se zabývá bezprostředním vlivem legislativy na bezpečnost silničního provozu. V první části je seznámení se současnou právní úpravou v České republice v oblasti dopravy. V další části jsou prezentovány statistické údaje z minulého roku, rozbor nejčastějších nehod a jejich příčin a porovnání s roky minulými. Na základě zjištění ze statistik jsou příčiny nehod (spolu se současným stavem komunikací, dopravního značení a psychologií řidičů) blíže zkoumány a stanoveny návrhy k jejich eliminaci pomocí vhodných legislativních úprav, které jsou navíc srovnávány s opatřeními v okolních státech.
Obecná odpovědnost
KOHOUTOVÁ, Hana
Tato bakalářská práce je zaměřena na obecnou odpovědnost, která je rozšířena o problematiku této odpovědnosti města Písku vzhledem k vzniklým úrazům občanů města na pozemních komunikacích v zimním období 2009/2010. Cílem první části této práce, tedy teoretické části, je podat ucelený přehled o daném tématu, které je dále doplněno o porovnání produktu vybraných pojišťoven. Druhá, praktická, část upozorňuje na nízkou informovanost občanů ohledně dokazování vzniklého úrazu a také na relativně nízký počet doposud odškodněných občanů města Písku, kterým vznikla škoda. Přínosem práce je detailní rozpracování a zamyšlení nad vzniklou ?zimní? situací v Písku.
Analýza bezpečnosti silničního provozu v systému "člověk - technika - prostředí".
MATOUŠEK, Lukáš
Práce je zaměřena na analýzu příčin dopravních nehod v silničním provozu a podílu řidiče, motorového vozidla a pozemních komunikací na nich. Na základě těchto analýz jsou provedeny obecné závěry pro snížení dopravní nehodovosti.
Analýza počtu dopravních nehod na silnicích Středočeského kraje
Špačková, Tereza ; Marek, Luboš (vedoucí práce) ; Polič, Daniel (oponent)
Cílem mé diplomové práce je analýza počtu dopravních nehod na pozemních komunikacích (dálnicích a silnicích) Středočeského kraje. Vlastním přínosem k tématu je podrobný rozbor nehodovosti v rámci Středočeského kraje v letech 1994 -- 2007. Podobným rozborem v rámci kraje se prozatím nikdo nezabýval. V teoretické části práce jsou objasněny základní pojmy z teorie nehodovosti, dělení dopravních nehod podle různých kritérií a rozdělení pozemních komunikací. U každého typu klasifikace je popsána situace ve Středočeském kraji za uvedené roky. Praktická část práce je rozdělena do tří částí, analyzujících problém z různých úhlů pohledu. V první části jsou zjišťovány vzájemné vztahy mezi základními ukazateli nehodovosti v jednotlivých okresech Středočeského kraje. Druhá část je zaměřena na analýzu časových řad příčin a následků dopravních nehod v rámci kraje v jednotlivých měsících řešených let. Cílem této části je popsat vhodnou metodou trend časové řady a odhadnout předpokládaný vývoj v následujících 12 měsících. V třetí části, tedy závěru práce, je provedena analýza méně často posuzovaných příčin nehodovosti, jako jsou směrové poměry, stav povrchu vozovky, viditelnost, povětrnostní podmínky a příčné uspořádání komunikace. Cílem závěrečné části je ověřit, zda tyto faktory významně působí na počet nehod na různých typech pozemních komunikací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 155 záznamů.   začátekpředchozí146 - 155  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.