|
Realizace vybraných výpočtů pomocí grafických karet
Schreiber, Petr ; Krejsa, Jiří (oponent) ; Ondroušek, Vít (vedoucí práce)
Práce pojednává o současných možnostech využití grafického hardware jakožto platformy pro provádění paralelních výpočtů. Text se zaměřuje na novou technologii OpenCL, která umožňuje pomocí stejného vysokoúrovňového kódu plně využít potenciálu vícejádrových procesorů a moderních grafických karet, bez vazby na specifického výrobce či operační systém. Autor předkládá čtenáři knihovny a nástroje založené na OpenCL spolu s praktickými příklady a vlastními postřehy ohledně současného stavu této technologie.
|
| |
|
Realizace superpočítače pomocí grafické karty
Jasovský, Filip ; Karásek, Jan (oponent) ; Mašek, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá realizací superpočítače pomocí grafické karty s použitím technologie CUDA. Teoretická část práce popisuje funkci a možnosti grafických karet a běžných ústrojí stolních počítačů a dějů probíhajících při procesu výpočtů na nich. Praktická část se zabývá vytvořením programu pro výpočty na grafické kartě za použití algoritmu umělé inteligence a to konkrétně umělých neuronových sítí. Následně je vytvořený program použit pro klasifikaci dat z objemného vstupního datového souboru.Na závěr jsou porovnány dosažené výsledky.
|
|
Paralelizace výpočtů pro zpracování obrazu
Fuksa, Tomáš ; Macho, Tomáš (oponent) ; Petyovský, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou paralelních výpočtů na moderních procesorech, ať už se jedná o vícejádrová CPU nebo grafické karty. Cílem práce je seznámit se s výpočetními prostředky vhodnými pro paralelizaci výpočtů na PC, definovat jejich výhody, nevýhody, otestovat jejich vlastnosti na příkladech a zvolit vhodné nástroje pro realizaci knihovny pro paralelní zpracování obrazu. Tato knihovna má urychlit výpočty potřebné k nalezení úběžníku v obraze cesty snímaném mobilním robotem.
|
|
Vytvoření 3D modelu prostředí pomocí senzoru Kinect
Kumpán, Pavel ; Mašek, Petr (oponent) ; Růžička, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o užití senzoru Microsoft Kinect pro vytváření trojrozměrného modelu prostředí. V práci je popsána metoda pro snímání prostředí a její implementace ve verzích pro běžný procesor a grafickou kartu. Výstupem práce je aplikace umožňující snímání prostředí a vytvoření modelu ve formě bodového mračna a polygonové sítě.
|
|
Využití GPU výpočtů pro rozpoznání dopravních značek
Zídek, Karel
Tato práce se zabývá problémem GPU akcelerace algoritmů pro rozpoznávání dopravních značek. Teoretická část popisuje metody pro detekci objektů s důrazem na detekci značek. Dále poskytuje porovnání dvou nástrojů pro programování na GPU: CUDA a OpenCL. Na základě těchto zkoumání je navržena vlastní architektura detekce značek. Práce dále obsahuje popis implementace a porovnání výsledků.
|
| |
| |
|
Programování výpočtů na grafických kartách
KREJSA, Tomáš
Paralelní programování na grafických kartách je zatím rozšířené většinou ve vědecké sféře pro náročné a dlouhotrvající výpočty. Cílem této bakalářské práce je rozkrýt tuto černou skříňku, kterou paralelní programování na GPU je a naučit čtenáře základy tohoto programování v OpenCL. Pro tento účel je popsán paralelní program výpočet energie vody. Na závěr proběhly testy, kde se porovnávají rychlosti GPU vs. CPU, float vs. double a také testy závislosti počtu vláken na čase.
|
|
Výpočty na grafických kartách
SVOBODA, Aleš
Cílem této práce je ukázat možnost používat grafickou kartu nejen pro 3D grafiku, ale také pro výpočty, které byli dlouhou dobu doménou pouze CPU. V první části se dozvídáme co je to vlastně grafická karta a také jaké API se využívají pro jejich programování. Druha část nám ukazuje už samotné OpenCL na příkladu. Poslední část je porovnání výkonu mezi CPU a GPU.
|