Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 140 záznamů.  začátekpředchozí128 - 137další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Komplexní rehabilitace dětí s dětskou mozkovou obrnou do tří let věku
DANÍČKOVÁ, Markéta
Práce se zabývá komplexním (uceleným) systémem rehabilitace v péči o děti s podezřením na diagnózu DMO nebo s již diagnostikovanou DMO do tří let věku. Práce má dvě základní části. První je teoretická a druhá praktická. První charakterizuje dětskou mozkovou obrnu a představuje DMO jako kombinované postižení včetně psychologické problematiky dětí s DMO. Dále teoreticky zpracovává jednotlivé prostředky rehabilitace jako uceleného systéme včetně nezbytné rané péče. Poukazuje na důležitost včasné intervence a propojení jednotlivých částí ucelené rehabilitace. Praktická část obsahuje analýzu podmínek komplexní rehabilitace v praxi rané péče včetně charakteristiky, cílů a služeb Střediska pro ranou péči Plzeň, o.p.s. Dále se tato část věnuje kasuistikám dětí s DMO. Obsahuje zúčastněné pozorování a hodnocení 3 chalpců a jedné dívky ve věkovém rozmezí od 3,5 měsíce do tří let , též na základě analýzy dokumentů, sekundární analýzy dat, polostandardizovaných rozhovorů s rodiči a zainteresovaných odborníků. Následuje reflexe na příběhy z mého pohledu a reflexe matek na problematiku péče o dítě s DMO z pohledu pečujícího laika versus odborné péče a postoje okolí. Průzkum v praktické části se věnuje problematice přínosu celkové pomoci a péče Střediska pro ranou péči. Cílem práce bylo popsat jednotlivé složky ucelené rehabilitace a jejich vliv na další vývoj jedince s DMO, charakteristiky přidružených postižení a systém komplexní rehabilitace demonstrovat na principu rané péče. Dílčím cílem bylo vyzdvyhnout přednosti a principy fungování rané péče a zmapovat situaci klientů v rámci rodiny. K demonstraci jsem si vybrala především Středisko pro ranou péči v Plzni a jejich klienty.
Uplatnění Vojtovy metody v rámci uceleného systému rehabilitace v centru ARPIDA v Českých Budějovicích
SOUKUPOVÁ, Věra
Předkládaná diplomová práce si klade za cíl pokusit se zjistit, do jaké míry může Vojtova metoda ovlivnit schopnost dítěte přijímat a aktivně se zapojit do dalších prostředků uceleného systému rehabilitace. Diplomová práce se zabývá uplatněním Vojtovy metody v rámci uceleného systému rehabilitace v centru ARPIDA v Českých Budějovicích. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část práce pojednává o současném stavu problému, charakterizuje jednotlivé prostředky uceleného systému rehabilitace a informuje čtenáře o Vojtově metodě reflexní lokomoce. Praktická část je členěna do dvou kapitol. První kapitola seznamuje čtenáře s charakteristikou vybraného zařízení. Ve druhé kapitole jsou zpracovány kazuistiky klientů doplněné o analýzu rozhovorů s rodiči a dalšími členy multidisciplinárního týmu. Na základě těchto materiálů jsem vytvořila šest kazuistik klientů centra ARPIDA. Hlavní diagnózou klientů byla dětská mozková obrna v různých formách s kombinovanými vadami, kterou má pět ze šesti sledovaných klientů. V diplomové práci jsem použila metodu kvalitativního výzkumu. V praktické části byla použita technika analýzy zdravotnické a osobní dokumentace vybraných klientů centra ARPIDA, vlastní přímé pozorování, analýza rozhovorů s rodiči a ostatními členy multidisciplinárního týmu, a využití z vlastní práce fyzioterapeuta. V závěru práce konstatuji, že aplikace Vojtovy metody je nezbytná v rámci uceleného systému rehabilitace ve snaze o snížení následků postižení a zkvalitnění života jedinců s postižením. Vlastním výzkumem jsem se snažila ověřit poznatky, které jsem získala studiem literatury při zpracovávání teoretické části. Závěrem této praktické části je shrnutí výsledků, zhodnocení splnění cílů a závěry šetření s doporučením. Práce může sloužit odborníkům a studentům, kteří se této problematice věnují, ale také členům multidisciplinárního týmu jako jejich zpětná vazba.
Hipoterapie, součást léčebné terapie u dětí s dětskou mozkovou obrnou
MACHOVÁ, Eva
Bakalářská práce na téma hipoterapie, součást léčebné terapie u dětí s dětskou mozkovou obrnou se věnuje působení a vlivu hipoterapie na pohybový aparát a emoční projevy tří dětských pacientů. Výzkum probíhal od ledna do března 2011 v prostorách Socioterapeutické farmy Psychiatrické léčebny Bohnice v Praze. V současné době se hipoterapie stále více dostává do povědomí odborníků i laické veřejnosti. Je ovšem důležité, aby tato terapie nebyla vnímána jen jako ?povození? na koni za účelem emočně libého prožitku, ale jako cílená a účinná terapeutická metoda. Svou bakalářskou prací poukazuji na pozitivní působení této terapie nejen na emoční stránku, ale i na motorický projev pacienta a ovlivnění svalového tonu. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsem z odborné literatury a jiných dostupných zdrojů shrnula poznatky o hiporehabilitaci se zaměřením převážně na hipoterapii. Dále jsou uvedeny poznatky o dětské mozkové obrně (DMO), možnostech fyzioterapie u dětské mozkové obrny a o typech svalového tonu. V praktické části jsem výzkum zaměřila na zjištění vlivu hipoterapie na pacienty s DMO. Pomocí hipoterapie hodnotícího testu (Hollý, Hornáček, 2005) jsem hodnotila vliv hipoterapie na motorický projev pacienta sedícího na koni, měřením vzdálenosti epicondylus lateralis femuru pravé a levé dolní končetiny v maximální abdukci (Drhovský, 2006) jsem hodnotila vliv na spasticitu dolních končetin pacienta, verbální škálou pocitu pohody (Hollý, Hornáček, 2005) jsem hodnotila, zda jízda na koni saturuje u dětí s DMO emočně libé prožitky a sekundární analýzou dat jsem se pokusila vymezit působení hipoterapie u dětí s DMO. Bakalářská práce má přinést poznatky o terapii pomocí koně jak odborné, tak i laické veřejnosti za účelem poukázání na její pozitivní působení na člověka.
Možnosti uplatnění canisterapie u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v centru pro rehabilitaci osob s postižením ARPIDA, o.s.
MEZEROVÁ, Jana
Tato bakalářská práce je zaměřena na možnosti uplatnění canisterapie v centru ARPIDA, o.s. Cílem výzkumu bylo zjistit efektivnost canisterapie u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci uceleného systému rehabilitace. Jako metodu sběru dat jsem zvolila zúčastněné pozorování přímé, neřízený rozhovor a obsahovou analýzu sběru dat. Rozhovory jsem prováděla s fyzioterapeuty, psycholožkou, vedoucí denního stacionáře a s rodiči dětí výzkumného souboru. Pozorovaný soubor tvořily čtyři děti se speciálními vzdělávacími potřebami ve věku 11, 14, 15 a 21 let. Všechny tyto děti navštěvovaly denní stacionář centra ARPIDA, o.s. Kasuistiky dětí, průběh vlastní canisterapie včetně obrázkové dokumentace, vyjádření jednotlivých odborníků, včetně zhodnocení efektivnosti canisterapie u každého dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami, jsou zaznamenány v praktické části mé bakalářské práce. Nejefektivnější metodou u dětí s diagnózou DMO se jeví metoda AAT formou polohování. Efektivnost canisterapie zde byla zaznamenána především v oblasti motorické. Nejvýznamnějším ukazatelem efektivnosti canisterapie u těchto dětí bylo uvolňování jejich spastických svalů. Výsledky pozorování nám dále potvrdily pozitivní emoční naladění dětí při canisterapii. U dítěte s ADHD syndromem byla využita metoda AAA, prostřednictvím které došlo během canisterapie ke zlepšení schopnosti koncentrovat pozornost a k celkovému zklidnění. Efektivnost canisterapie byla zřetelná i v oblasti jemné motoriky a komunikačních schopností dětí. Domnívám se, že by se poznatky této práce mohly stát návodem a inspirací k častějším návštěvám pro budoucí canisterapeutické týmy, které se rozhodnou pracovat s dětmi v centru ARPIDA.
Podpůrná terapie za asistence psa jako součást ucelené rehabilitace u osob s postižením pohybového aparátu
BAUEROVÁ, Monika
ABSTRAKT Využívání zvířat jako pomocníků či společníků člověka je stejně staré jako domestikace sama. Kontakt se zvířetem, pokud je člověkem přijímán pozitivně, uklidňuje, zpomaluje tep a snižuje tlak, uvolňuje napětí, zprostředkovává komunikaci, kompenzuje chybějící schopnosti člověka. Canisterapie jako podpůrná rehabilitační metoda přispívá k uvolnění svalových spazmů, k rozvoji jemné a hrubé motoriky, podněcuje verbální a neverbální komunikaci, orientaci v prostoru, zvyšuje motivaci podílet se na vlastním léčebném procesu, zlepšuje interakci klienta s ostatními klienty a ošetřovateli. Teoretická část bakalářské práce se věnuje vymezení canisterapie v rámci ucelené rehabilitace osob s postižením pohybového aparátu. Zvláštní pozornost je věnována problematice jedinců postižených dětskou mozkovou obrnou a achondroplázií. Cílem bakalářské práce je zjištění vlivu terapie za asistence psa na osoby s postižením pohybového aparátu. Dílčím cílem práce je vymezit postavení a pozici terapie za asistence psa v rámci integrální ucelené rehabilitace klienta. Výzkum je zaměřen především na využití metody Animal Assisted Therapy (terapie). V rámci výzkumné části bakalářské práce je využito kvalitativních technik sběru dat. Techniky sběru dat byly použity: anamnéza, pozorování (kineziologické vyšetření), sekundární analýza dat a fotodokumentace. Výsledky působení canisterapie metody AAT prokazují v rozličných oblastech pozitivní vliv na obě sledované klientky trvale žijící v diagnostickém ústavu sociální péče. Výzkum byl realizován u klientky postižené kvadruspatickou formou dětské mozkové obrny a u klientky s achondroplázií. Kazuistiky obou zmiňovaných klientek popisují způsob vedení, průběh a výsledky terapie za asistence psa .
Možnosti fyzioterapeutických postupů u dětí s dětskou mozkovou obrnou
OHNISKOVÁ, Adéla
Velkou roli v terapii DMO hraje proces rehabilitace, která je v tomto případě celoživotní. Úkolem této práce je vytvoření souhrnu teoretických poznatků o DMO a fyzioterapii dětí s DMO. Prvním cílem práce bylo vytvořit přehled možností fyzioterapie u dětí s dětskou mozkovou obrnou. Druhým cílem práce bylo zpracovat kasuistiky dvou dětí s diagnózou DMO. Byla navrhnuta kombinace terapií (Vojtova reflexní lokomoce, Proprioceptivní neuromuskulární facilitace, Bazální programy a podprogramy) vhodná pro daného klienta s přihlédnutím k jeho aktuálnímu stavu, jeho potřebám a možnostem. Z výsledků práce vyplývá, že kombinace metod v terapii je prospěšná pro pozitivní ovlivnění motorického projevu dítěte, zlepšení hybnosti v jednotlivých kloubech a kladně ovlivňuje psychický stav pacienta. Práce může být využita jako informační materiál v klinické praxi fyzioterapeutů, kteří se zabývají problematikou DMO a pro rodiče dětí s diagnózou dětská mozková obrna.
Šance a úskalí rodinné výchovy dítěte s dětskou mozkovou obrnou
DRDOVÁ, Eva
Práce se zabývá šancemi a úskalími, s nimiž se setkává rodina vychovávající dítě s dětskou mozkovou obrnou. Teoretická část charakterizuje dítě s dětskou mozkovou obrnou, všímá si vlivu narození a výchovy dítěte s dětskou mozkovou obrnou na život sourozenců a rodičů. Dále věnuje pozornost spolupráci s odborníky, organizacemi a institucemi, zabývá se pomocí poskytovanou ze strany společnosti formou mimořádných výhod a dávek státní sociální podpory. V praktické části jsou na základě provedeného výzkumu a konečných závěrů prezentovány zkušenosti, názory a pocity rodičů, kteří vychovávají dítě s dětskou mozkovou obrnou. Hlavním cílem provedeného výzkumu bylo zjistit, jak ovlivňuje narození a výchova dítěte s dětskou mozkovou obrnou život rodiny, s jakými těžkostmi a naopak s jakými šancemi v podobě různých forem pomoci se rodiče setkali a jak na vše nahlíží.
Význam uceleného systému rehabilitace u dětí s těžkým kombinovaným postižením
ČÍŽKOVÁ, Zdeňka
Bakalářská práce se zabývá uceleným systémem rehabilitace v péči o děti s těžkým kombinovaným postižením. Dílčím cílem bylo zmapování tohoto problému v centru ARPIDA, o.s. v Českých Budějovicích, které poskytuje služby v tomto duchu. Výzkumem byla potvrzena hypotézu č.1. předpokládající, že při aplikaci uceleného systému rehabilitace je nezbytná úzká spolupráce zainteresovaných odborníků s rodiči dítěte s postižením. Potvrzena byla též hypotéza č. 2. tvrdící, že základem komplexní péče v duchu uceleného systému rehabilitace o děti s těžkým kombinovaným postižením je léčebná tělesná výchova, konkrétně {--} reflexní Vojtova metoda. Léčebné působení je záležitostí dlouhodobou a týmovou a jak bylo potvrzeno výzkumem, rodiče jsou integrální součástí tohoto týmu. Výsledky výzkumu prokázaly spokojenost rodičů s činností centra ARPIDA, včetně možnosti spolupráce s odbornými pracovníky tohoto centra. Dle mého názoru zde vzniká značný prostor i pro vhodnou edukaci rodičů dítěte s těžkým zdravotním postižením při řešení nelehkého úkolu péče o jejich dítě. Práce může sloužit jako studijní materiál pro zájemce o výkon pomáhajících profesí.
Integrace dětí s dětskou mozkovou obrnou do základních škol v regionu Vysočina
HLOŽKOVÁ, Petra
Ve své bakalářské práci se zajímám o možnost integrace dětí s dětskou mozkovou obrnou do záklasních škol.Cílem mé práce bylo zjistit, s jakými problémy se potýkají rodiče integrovaných dětí. Zajímal mě samozřejmě i jejich názor, co si myslí o integraci a jak jejich dítě zapadlo či nezapadlo do kolektivu svých "zdravých" vrstevníků. Protože jsem se rozhodla, že se pokusím shrnout současnou situaci dané problematiky v kraji Vysočina, odkud pocházím, použila jsem ve své práci kvalitativní výzkum.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 140 záznamů.   začátekpředchozí128 - 137další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.