Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,168 záznamů.  začátekpředchozí1140 - 1149dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Psychosociální podpora dětí při malých plánovaných chirurgických operacích
BLÁHOVÁ, Ilona
Tato práce je zaměřena na problematiku dostatečného rozsahu, míry a kvality psychosociální podpory dětí v rámci plánovaných chirurgických výkonů. Domnívám se, že tato specifická oblast je v České republice stále poněkud zanedbávána i přes poměrně prudký rozvoj všech medicínských oborů a také ošetřovatelství. Právě při takových zátěžových situacích, kterými plánované operační zákroky u dětí bezesporu jsou, je blízký kontakt rodiče (matky) s dítětem velmi důležitý a nese s sebou řadu pozitiv. V praxi často dochází k tomu, že děti indikované k plánovaným chirurgickým výkonům jsou separovány od svého rodiče již při příjmu do nemocnice a nebo následně při odchodu na operační sál zdravotníkem. Následující bezprostřední předoperační příprava mnohdy postrádá psychologickou přípravu a dostatečnou informovanost dětského klienta. Stává se, že zvláště malé děti bývají v prostředí operačního sálu mezi cizími lidmi vystrašené a často plačtivé. Pro anesteziologickou sestru je pak velmi složité během krátké chvíle získat důvěru dítěte a zklidnit jej. Bohužel, se to často podaří až farmakologickou cestou. Podceňování sociální opory dítěte v těchto momentech a psychická zátěž dítěte může často být i příčinou vzniku řady komplikací v rámci operačního i pooperačního období. Cílem této práce bylo za prvé zjistit zájem rodičů o aktivní účast v rámci předoperační přípravy a pooperační péče u svých dětí, dále zmapovat názory anesteziologických pracovníků na rodičovský doprovod dětí až na operační sál, včetně zjištění výhod a nevýhod z toho vyplývajících a v neposlední řadě porovnat výskyt komplikací v rámci operace u dětí s psychosociální podporou rodičů a u dětí bez takové podpory. Posledním z cílů, na které se tato práce soustředila, bylo i mezinárodní srovnání úrovně a rozsahu poskytované psychosociální péče o dětské chirurgické pacienty mezi Českou republikou, Maďarskem a Rakouskem. Všechny stanovené cíle se podařilo splnit. Pro kvantitativní výzkum bylo stanoveno těchto pět hypotéz: 1/ Rodiče mají zájem o aktivní účast v rámci předoperační přípravy u svých dětí indikovaných k plánovaným operacím. 2/ Rodiče mají zájem se účastnit pooperační péče u svých dětí. 3/ Doprovod dětí na operační sál v souvislosti s plánovanými operačními výkony je přínosem pro práci anesteziologických sester. 4/ U dětí s psychosociálním zázemím rodičů v rámci operačního výkonu se vyskytuje mnohem méně operačních a pooperačních komplikací než u dětí bez psychosociální podpory. 5/ Aktivní účast rodičů v rámci operačních výkonů je v zahraničí (Rakousko, Maďarsko) více podporována než v České republice. Pro kvalitativní zpracování dat byly vytyčeny dvě výzkumné otázky zaměřené na srovnání úrovně a rozsahu psychosociální podpory u dětských chirurgických pacientů v České republice a v zahraničí. 1/ Jsou rozdíly v uspokojování psychosociálních potřeb u dětských chirurgických pacientů v České republice a v zahraničí ( Rakousko, Maďarsko)? 2/ Jsou v České republice podmínky pro kvalitní uspokojování psychosociálních potřeb u dětských pacientů?
Výskyt vybraného rizikového chování v návaznosti na velikost místa bydliště.
ŠIKOVÁ, Markéta
Tématem mé diplomové práce byl {\clqq}Výskyt vybraného rizikového chování v návaznosti na velikost místa bydliště``. Výzkum jsem prováděla na 2. stupni základních škol v Jihočeském kraji v období od prosince 2007 do března 2008. V současné době je jedním z největších problémů společnosti rizikové chování, které postihuje převážně mladou generaci. Jedná se o chování, v jehož důsledku dochází k prokazatelnému nárůstu zdravotních, sociálních, výchovných a dalších rizik pro jedince, ale i společnost. Cílem diplomové práce bylo zmapovat situaci výskytu vybraného rizikového chování u dětí na 2. stupni základních škol v Jihočeském kraji v návaznosti na velikost místa bydliště. Na základě tohoto cíle jsem si stanovila tři hypotézy. První hypotéza se potvrdila, neboť dle výsledků výzkumu je rizikové chování v oblasti návykových látek patrnější u měst do 10 tisíc obyvatel oproti městům nad 10 tisíc obyvatel. Druhá hypotéza se také potvrdila, jelikož na základě výsledků výzkumu jsou nejvýznamnějším zdrojem v oblasti rizikového chování vrstevníci, a to bez návaznosti na velikost místa bydliště. Třetí hypotéza se též potvrdila, neboť na základě výsledků výzkumu je šikana více zastoupena v městech nad 10 tisíc obyvatel na rozdíl od měst do 10 tisíc obyvatel. Dnešní svět lze přirovnat k velice uspěchané a hektické době s řadou problémů, jež se výrazně projevují v postavení dětí a mládeže. Na děti nepříznivě působí fakt, že jim rodina nevěnuje dostatek času, což se negativně promítá do jejího života. Dle mého názoru by rodina měla věnovat této problematice mnohem více pozornosti a snažit se ve vysoké míře spolupracovat s ostatními institucemi, především se školou. Škola by se měla snažit využívat všechny možné dostupné varianty řešení, jako jsou preventivní programy, besedy, přednášky a začlenění daného tématu do výuky. Diplomová práce může posloužit jako podklad pro ředitele a pedagogy k lepší informovanosti o dané problematice, o aktuálním stavu na základních školách v Jihočeském kraji. Může být použita jako podklad pro zefektivnění primární prevence na daných školách, pro potřeby výuky a případně dalšího výzkumu.
Specifické poruchy učení u žáku na zkladní škole a jejich minimalizace
BAŤKOVÁ, Anna
Práce se zabývá problematikou specifických poruch učení u dětí na Základní škole. Snaží se přiblížit jednotlivé typy poruch a jejich příznaky, které jsou u dětí nejčastější. Dále se práce zabývá nejznámějšími teoriemi příčin specifických poruch učení, diagnostikou a v neposlední řadě cestami k minimalizaci a nápravě poruch. Jednotlivé kapitoly se opírají o nejznámější poznatky z oblasti specifických poruch učení. Problematice je věnována pozornost ve čtyřech kapitolách. První kapitola se věnuje příčinám poruch, tedy teoriím, které se snaží specifické poruchy učení vysvětlit z hlediska genetiky, poruch mozku, špatného dekódování informací, lehkých mozkových dysfunkcí a v neposlední řadě se věnuje vlivu prostředí. Následující kapitola rozděluje a vysvětluje jednotlivé diagnostické vyšetření, které dítě podstupuje před stanovením diagnózy. Třetí kapitola se zabývá jednotlivými specifickými poruchami učení. Popisuje definice poruch a jejich příznaky. Poslední kapitola je věnována minimalizaci poruch. Je zde seznámení s Individuálním vzdělávacím plánem a cvičeními pro jednotlivé poruchy.
VÝTVARNÝ PROJEV DĚTÍ SE SPU
KŘÍŽKOVÁ, Tereza
Diplomová práce je zaměřena na výtvarný projev dětí se specifickými poruchami učení a jejich možné souvislosti s grafomotorickými dovednostmi, zrakovým a prostorovým vnímáním apod. V teoretické části jsou charakterizované specifické poruchy učení, jejich projevy a jejich diagnostika a reedukace. Z dostupných materiálů jsou naznačeny některé rysy vizuálního zobrazování dětí se specifickými poruchami učení. Dále pojednává o dětském výtvarném projevu a jeho vývojových stádiích. Ve výzkumné části jsou na základě vzorku obrázků od dětí se specifickými poruchami učení naznačeny některé typické rysy jejich vizuálního zobrazování. Prokázaly se některé zvláštnosti jejich výtvarného projevu, které jsou shrnuty v závěrečné kapitole.
Canisterapie v prostředí mateřské školy
HOŘEJŠÍ, Zuzana
Bakalářská práce se je zpracována se záměrem vytvořit propojení působení canisterapie v prostředí mateřské školy. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část se zabývá vývojem jedince a problematikou canisterapie a jejím metodám. Praktická část odhaluje možné propojení působení canisterapie a mateřské školy. Jejím zjišťování je informovanost učitelek o tomto termínu.
Hry a rozvoj myšlenkových operací
TÁBORSKÁ, Nikola
Téma, které jsem si vybrala pro svoji bakalářskou práci je velice aktuální, protože hra tvoří nezastupitelnou součást života dětí i některých dospělých. Dítě si hraje a neví, že současně se rozvíjí po stránce fyzické, psychické i sociální. Formou hry získává nové poznatky a další dovednosti, rozvíjí své myšlenkové operace. Ve své bakalářské práci se zaměřím na hru, herní činnost, hračku a v neposlední řadě představím kritické myšlení jako nástroj efektivní výuky v mateřské škole. V praktické části vysvětlím účinnost her v mateřské škole a svojí bakalářskou práci doplním DVD {\clqq} Hry v mateřské škole``, výzkumem a zásobníkem her.
Holistický přístup při poskytování ošetřovatelské péče u zdravotně postižených dětí ve zdravotně sociálních zařízeních
GUIDOVÁ, Hana
Holistická ošetřovatelská péče vyžaduje orientaci na tělo i psychiku. To znamená, že zdůrazňuje jak tělesné, tak psychosociální potřeby člověka. Je nutné, aby sestry chápaly podstatu psycho-sociální interakce a pečovaly o celého člověka, včetně jeho nejbližších ve zdraví i nemoci. Cílem diplomové práce "Holistický přístup při poskytování ošetřovatelské péče u zdravotně postižených dětí ve zdravotně sociálních zařízeních" bylo zjistit, jakým způsobem jsou uspokojovány potřeby u zdravotně postižených dětí ve zdravotně sociálních zařízeních z hlediska holistického přístupu. Práce zahrnovala kvalitativní i kvantitativní výzkum. Dotazník vyplnilo 104 sester a v kvantitativním výzkumu bylo pozorováno 10 respondentů. Byly stanoveny dvě hypotézy. První hypotéza byla zaměřena na děti se zdravotním postižením ve zdravotně sociálních zařízeních a na uspokojování potřeb z hlediska holistické teorie. Většina sester se domnívá, že poskytují holistickou ošetřovatelskou péči. Ale na druhé straně velká část sester odpověděla, že upřednostňuje zajištění fyziologických potřeb oproti psychosociálním potřebám. Toto zjištění nepotvrzuje plně holistický přístup při poskytování ošetřovatelské péče. Druhá hypotéza udává, že sestry více pečují holisticky v neziskových zařízeních než v zařízeních zřízených krajským úřadem. Nezisková zařízení nemohla být zařazena do výzkumu, neboť zde nejsou zaměstnané sestry a ty, které jsou zde zaměstnané, pracují na pozicích sociálních pracovníků a pečovatelů nikoli na pozici sester. Ke srovnání došlo pouze mezi zařízeními, kde zřizovateli jsou společnost s ručením omezeným a krajský úřad. Ve výzkumu byl též porovnán přístup k holistické ošetřovatelské péči mezi vrchními a staničními sestrami a sestrami, pracujícími ve směnném provozu. Sestry manažerky odpovídaly pozitivněji než sestry ve směnném provozu. Sestra, která poskytuje holistickou ošetřovatelskou péči, pohlíží na člověka jako na jedinečnou celostní bytost nikoli na její pouhé části. Taková sestra je odhodlána pomáhat lidem, aby dosáhli a udrželi si optimální zdraví, pomáhá při prevenci a redukci chorob nebo poskytuje podporu nevyléčitelně nemocným. Je důležité si uvědomit, že tělo a psychika jsou úzce propojeny nikoli odděleny. Tato diplomová práce může být využita pro sestry pracující u zdravotně postižených dětí ve zdravotně sociálních zařízeních. Výstupem diplomové práce pro praxi je vytvoření standardu pro holistickou ošetřovatelskou péči u zdravotně postižených dětí ve zdravotně sociálních zařízeních.
Příčiny a důsledky rizikového chování dětí a mládeže na Českokrumlovsku
KRÁKOVÁ, Zdeňka
Cílem diplomové práce je zjistit příčiny a důsledky rizikového chování dětí a mládeže na Českokrumlovsku. Stanovila jsem si dvě hypotézy. Ty jsem ověřovala na vzorku klinetů kurátorek pro děti a mládež působících při Městské úřadě v Českém Krumlově. Zde pracují dvě pracovnice. Každá z nich má v evidenci 160 živých opatrovnických spisů, což znamená, že s klienty pracovaly minulý kalendářní rok. K výzkumu jsem použila zhruba každý třetí spis, tedy celkem 100 spisů. Jako metodu ověřování hypotéz jsem zvolila metodu analýzy dokumentů, techniku sekundární a obsahové analýzy dat.
INFORMOVANOST MATEK O POVINNÉM OČKOVÁNÍ DĚTÍ
CÍLKOVÁ, Jiřina
Bakalářská práce mapuje informovanost matek o povinném očkování dětí. Teoretická část popisuje postupně všech deset infekčních onemocnění, proti kterým je v České republice zavedeno pravidelné a povinné očkování v dětském věku podle zákona číslo 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, v platném znění a vyhlášky Ministerstva zdravotnictví číslo 537/2006 Sb., o očkování proti infekčním nemocem. V praktické části se práce věnuje výzkumu za pomoci dotazníků, které jsou zpracovány do grafů a tabulek a udávají počty a procenta správných odpovědí matek, které jsou rozděleny do skupin podle počtu dětí a dosaženého vzdělání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,168 záznamů.   začátekpředchozí1140 - 1149dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.