Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 

Ochrana osobnosti v reklamě
Ondřejová, Eva ; Švestka, Jiří (vedoucí práce) ; Salač, Josef (oponent)
Závěr Cílem této práce bylo podat ucelený výklad k problematice ochrany osobnosti v reklamě, resp. komerčního využití osobnostních atributů. V prvé části jsem položila teoretické základy ochrany osobnosti poskytované občanským zákoníkem, s důrazem na koncepci všeobecného osobnostního práva jako práva jednotného a na jeho povahu jako práva osobnostního. Zabývala jsem se jednotlivými dílčími osobnostními právy ve vztahu k danému tématu, tedy hlavní důraz byl kladen na ty osobnostní atributy, které jsou v nejvyšší míře užívány, popř. zneužívány k reklamním účelům. Dále byly rozebrány právní prostředky ochrany s odkazem na praktické využití těchto sankcí na konkrétních příkladech. Ve stejném schématu jsem popsala ochranu proti nekalé soutěži poskytovanou obchodním zákoníkem. Teoretická kapitola, zabývající se generální klauzulí nekalé soutěže a zvláštními skutkovými podstatami byla následně blíže rozebrána v kapitole, týkající se možného střetu nekalé soutěže a ochrany osobnosti. Prostředky nápravy u obou těchto koncepcí byly porovnány a uvedeny výhody a nevýhody jednotlivých úprav. Konečně jsem ve stručnosti podala výklad k možnosti ochrany osobnosti prostřednictvím samoregulačního orgánu, neboť plní významnou roli vedle soukromoprávní a veřejnoprávní regulaci, kterou plnohodnotně doplňuje. Ve stručnosti se...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.