Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  předchozí11 - 13  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka religionistiky na vybraných gymnáziích
Schneiderová, Lucie ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Výuka religionistiky na vybraných gymnáziích - abstrakt Lucie Schneiderová 2013 Abstrakt Bakalářská práce Výuka religionistiky na vybraných gymnáziích se zabývá analýzou Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia ve vztahu k tématům týkajícím se religionistiky, analýzou školních vzdělávacích programů Gymnázia Nymburk, Gymnázia Na Pražačce a Arcibiskupského gymnázia, ve vztahu k tématům týkajícím se religionistiky. Praktická část, prováděná pomocí dotazníkového šetření, se zaměřuje na názory studentů ohledně výuky religionistiky a na přínos, který jim studium religionistiky přináší, na oblast znalostí, které studenti mají o dané tématice, na postoj studentů k novým náboženským hnutím a na pojednání studentů o pojmu zlo.
Stalinismus v Československu - zhodnocení výuky na středních školách v České republice
Hána, Petr ; Jirásková, Věra (oponent) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Padesátá léta mohou být považována za jedno z nejhorších období v dějinách Československa. Totalitní komunistický režim v letech 1948 až 1953 je nazýván stalinismem. Hlavním cílem práce je zhodnotit výuku období stalinismu v Československu na středních školách a částečně také zhodnotit správnost a komplexnost současných učebních osnov a výukových metod. Vedlejším cílem práce je představit a popsat stalinismus jako typický příklad totalitarismu a vymezit hlavní znaky této nedemokratické formy vlády na základě příkladu Československa v letech 1948 - 1953. Práce začíná teoretickou částí a pokračuje případovou studií až do části praktické. První kapitola klasifikuje totalitarismus, definuje historické pozadí a určuje jeho hlavní znaky. Druhá kapitola popisuje a vysvětluje stalinismus, který je typickým příkladem totalitarismu aplikovaného v Sovětském svazu, odkud se rozšířil do většiny komunistických zemí, včetně Československa. Třetí kapitola ukazuje na příkladu Československa v letech 1948 - 1953 aplikaci prvků a metod stalinismu používaných k ovládání společnosti dle sovětského modelu. Praktická část práce se zaměřuje na představení období stalinismu v Československu v učebnicích pro základní a střední školy. Je zde také obsaženo hodnocení používání aktuálních historických a politologických pojmů v...
Učitel společenských věd v současné škole a společnosti
Johnová, Petra ; Jirásková, Věra (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na role učitele společenskovědních předmětů v současné škole a společnosti. Úvodní kapitola se zabývá specifiky učitelského povolání a aktuálními problémy, které s ním nedomyslitelně souvisí. Důraz je v práci kladen především na analýzu pedagogického přístupu učitelů k výuce. Důležitou součástí práce jsou rozhovory s učiteli občanské výchovy, základů společenských věd a hospitace konkrétních hodin. Na základě rozhovorů, pozorování a studia odborné literatury jsem nastínila možnosti a výzvy, které se učitelům občanské výchovy a základů společenských věd v podmínkách současné školy nabízejí. Praktickým výstupem práce je návrh modelu výuky společenskovědního semináře pro 4. ročník gymnázia. Klíčová slova specifika povolání učitele, občanská výchova, základy společenských věd, pedagogický přístup, vztah učitel - žák, výchova, vzdělání, společenskovědní seminář

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   předchozí11 - 13  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.