Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Historické stavební materiály a technologické postupy a jejich uplatnění v technické výuce na 2. stupni ZŠ
ČERNÝ, Daniel
Diplomová práce se zaměřuje na historii stavebních materiálů a technologických postupů ve vybraných stavebních objektech z oblasti Čech. Vybrané stavební objekty jsou prostřednictvím exkurzí a projektů aplikovány do výuky druhého stupně na základní škole. V teoretické části diplomové práce se zaměřujeme na projektovou výchovu a její uplatnění ve výuce. Následně je věnována pozornost technickému vzdělávání, technické gramotnosti a rámcovým vzdělávacím programům z oblasti technické výchovy a dějepisu. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na stručný popis vybraných stavebních objektů z oblasti Čech. V praktické části diplomové práce jsou vytvořeny jednotlivé exkurze a projekty pro výuku na druhém stupni základní školy. Součástí exkurze je i informační základ pro pedagogy včetně závěrečného zhodnocení. V příloze jsou poté k nalezení pracovní listy a jednotlivé mapky exkurzí.
Praktické činnosti jako prostor rozvoje ekologického myšlení žáků primární školy
KÁNDLOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá rozvojem ekologického myšlení žáků primární školy v rámci projektového vyučování v předmětu Praktické činnosti na 1. stupni ZŠ. Obsahuje deset projektů, z nichž bylo realizováno šest projektů. Diplomová práce se skládá ze dvou částí. První částí je část teoretická, kde jsou obsaženy teoretické poznatky z literatury. Přibližujeme si témata týkající se projektového vyučování, aktivizačních výukových metod a technické a ekologické výchovy. Druhou částí je část praktická, kde jsou popsány jednotlivé projekty. Součástí praktické části je fotografická dokumentace a reflexe z odučených projektů.
Technické památky Českobudějovicka a jejich využití ve výuce na 1. stupni ZŠ
CANDROVÁ, Marie
Diplomová práce je zaměřena na využití technických památek regionu České Budějovice ve výuce na 1. stupni základní školy. V teoretické části popisuje projektovou výuku v primárním školství, její principy, cíle a možnosti využití. Dále se zabývá vzdělávací oblastí Člověk a jeho svět, kde se zaměřuje na technickou výchovu a získávání technické gramotnosti u žáků 1. stupně základních škol. Závěrečná část teoretické části popisuje samotné technické památky vybraného regionu, které jsou využity ve zpracovaných projektech. Praktická část představuje 7 projektů, které je možné realizovat během výuky s žáky prvního stupně. Součástí je vyhodnocení dotazníků zjišťujících efektivitu projektů mezi učiteli prvního stupně.
Keramika na 1. stupni ZŠ
FRAŇKOVÁ, Magdalena
V úvodu teoretické části jsou vymezeny cíle a úkoly diplomové práce, dále jsou v ní popsány vyučovací metody projektového vyučování na základních školách. Nedílnou součástí teoretické části je historie keramiky z různých částí světa od doby neolitu. Dále jsou popisovány techniky vytváření, modelování, glazování a techniky vypalování. V praktické části je navrženo deset keramických námětů do projektů výuky na prvním stupni ZŠ. K jednotlivým projektům je předložena didaktická dokumentace pro učitele.
Technické památky na Vltavotýnsku a jejich uplatnění ve výuce na primární škole
ŠÁLENÁ, Markéta
Tato diplomová práce se zaměřuje na technické památky na Vltavotýnsku a jejich využití ve výuce na 1. stupni základní školy. Teoretická část diplomové práce popisuje technickou výchovu, metodu exkurze a jejich využití na 1. stupni základní školy. Dále se zabývá charakteristikou technických památek, jejich kategorizací a způsobem ochrany. Závěr teoretické části je zaměřen na popis vybraných technických památek na Vltavotýnsku. Praktická část diplomové práce představuje sedm navržených exkurzí do vybraných technických památek, které jsou určené pro žáky 1. stupně základní školy. Funkčnost navržených exkurzí je ověřena v závěru praktické části pomocí dotazníkového šetření.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technické výchově žáků 5. tříd ZŠ
Bartoň, Aleš ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Martinková, Anna (oponent)
NÁZEV: Diagnostika vybraných prekonceptů k technické výchově žáků 5. tříd ZŠ ABSTRAKT: Předkládaná práce se zabývá problematikou a následnou diagnostikou vybraných prekonceptů k technické výchově na primárním stupni škol. V teoretické části je rozebíráno několik dílčích tematických celků, které se zabývají problematikou konstruktivistických přístupů, jejich východisek a souvisejících prekoncepcí. Dále pak klasifikací hlavních oblastí v technické výchově. V praktické části je zjišťována aktuální úroveň zastrukturování prekonceptů pomocí dotazníku. Jeho obsahem jsou nedokončené věty, posuzovací škály a kognitivní mapy. Výzkumu se účastnilo 302 respondentů z 5. tříd základních škol. Dotazníkovou metodou a kognitivními mapami byly zjištěny a následně zpracovány údaje o prekonceptech a jejich zastrukturování, z hlediska kvalitativního i kvantitativního, v oblasti technické výchovy. Předmětem šetření byly prekoncepty: dřevo, ruční brzda, lepení, řezání, pevnost, pružnost, recyklace materiálu, bezpečnost při práci. U prekonceptů řezání, pružnost, recyklace materiálu a bezpečnost při práci bylo zjištěno nedostatečné zastrukturování v kognitivních mapách žáků. Realizovaný výzkum se snaží především pomoci při praktické realizaci výuky v oblasti technické výchovy na primárním stupni škol.
Projektové a problémové úlohy a jejich využití v technické výchově na ZŠ
Novotný, Jan ; Křenek, Milan (vedoucí práce) ; Novák, Daniel (oponent) ; Kropáč, Jiří (oponent)
Problémové a projektové metody jsou velmi významným znakem moderního vyučování, ale nejsou nové, ani neznámé. Za přednosti těchto metod lze považovat velkou motivační sílu, zaměstnávání a formování celé osobnosti žáka, vzájemnou spolupráci, komunikaci, možnost diskutovat, vyhledávání a zpracovávání informací, rozvoj fantazie a tvořivosti, diferenciace žáků podle sklonů a zájmů. Projekty vedou též k vnitřní kázni, toleranci, odpovědnosti a etice vedoucího a vedeného. Předností těchto metod je opravdu nespočet, proto je třeba neustále zkoumat jejich možnosti a využitelnost při výchově a vzdělávání v různých výukových předmětech. Cílem předložené práce bylo prokázat, že projektové a problémové metody v oblasti technické výchovy jsou nástrojem k zvyšování efektivity vyučovacího procesu a vedou k rozvoji technicky orientované tvořivosti žáků. Práce měla zároveň i prokázat, že uplatnění těchto metod zvyšuje zájem o techniku. Pomocí experimentu prováděného na dvou různých základních školách byly ověřovány předem stanovené hypotézy, které měly prokázat, že využití projektových a problémových metod výuky při komplexním pojetí práce s materiály na ZŠ působí na zvýšení úrovně osvojení technicky orientovaného učiva, využití projektových a problémových metod výuky při komplexním pojetí práce s materiály na ZŠ...
Technické památky Křivoklátska a jejich uplatnění ve výuce na primární škole
REMIŠOVÁ, Michaela
Diplomová práce je zaměřená na technické památky v oblasti Křivoklátska, které jsou prostřednictvím exkurzí aplikovány do výuky na prvním stupni ZŠ. Teoretická část je zaměřena na technickou výchovu a její postavení na prvním stupni ZŠ. Dále se zabývá technickými památkami, jejich typologií, ochranou a prohlášením objektů za technické památky. Závěrečná část teoretické části je věnována deseti technickým památkám Křivoklátska. V praktické části diplomové práce jsou vypracovány jednotlivé exkurze do vybraných technických památek určených k výuce na prvním stupni ZŠ. Součástí exkurzí je také informační základ pro učitele. Závěr praktické části je zaměřen na orientační ověřování využití exkurzí na prvním stupni ZŠ.
Technické památky a jejich uplatnění ve výuce na 2. stupni ZŠ
TROJAN, Aleš
Diplomová práce je zaměřená na technické památky v oblasti jižních Čech. Vybrané památky jsou prostřednictvím exkurzí a projektů aplikovány do výuky na druhém stupni základní školy. Teoretická část se zabývá projektovým vyučováním a jeho uplatněním ve výuce. Následně je věnována pozornost technické výchově, technické gramotnosti a jejich postavení na druhém stupni základních škol. V poslední kapitole teoretické části se práce zabývá technickými památkami, jejich oficiálním statusem a typologií. Závěrečná část je věnována vybraným technickým památkám a atraktivitám, které jsou stručně popsány. V praktické části diplomové práce jsou vypracovány jednotlivé exkurze a projekty určené pro výuku na druhém stupni základní školy. Součástí exkurzí a projektů je také informační základ pro pedagogy a možnosti rozšíření jednotlivých exkurzí do dalších objektů. Příloha práce obsahuje mapy a další podklady pro úspěšné provedení exkurzí či projektů.
Projekt praktické činnosti jako prostor rozvoje faktorů tvořivosti u žáka primární školy
MÍČKOVÁ, Jaroslava
Diplomová práce se zabývá přínosem praktických činností jako prostoru pro rozvoj faktorů tvořivosti u žáka primární školy. Na základě odborné literatury v teoretické části vymezuji pojmy tvořivost, technická výchova a projektová výuka. V těchto třech teoretických okruzích jsou dále obsaženy a vymezeny: tvořivý proces a produkt, tvořivé faktory, konvergentní a divergentní myšlenkové operace, tvořivý člověk a metody, které pomáhají rozvinout jeho tvořivost. Objasňuji techniku jako prostředek rozvíjející praktické činnosti. Dále představuji vzdělávací oblast "Člověk a svět práce" a předkládám pracovní náměty pro rozvoj tvořivosti v pracovní výchově. V diplomové práci představuji projekt i s jeho druhy. Zabývám se realizací a přínosem projektové výuky. Praktická část je zaměřena na vypracování dílčích projektů. Patnáct dílčích projektů, pomáhajících rozvinout tvořivost u žáků primární školy, bylo nabídnuto jednadvaceti učitelům. Tito učitelé se zúčastnili dotazníkového šetření a měli možnost poskytnout zpětnou vazbu na dílčí projekty. Výsledky tohoto šetření jsou popsány v 6. kapitole této práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.