|
Návrh řešení MÚK dálnice D1 se silnicí I/23 a II/602 u Kývalky
Březina, Michal ; Sabadáš, Petr (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá úpravou stávající mimoúrovňové křižovatky Kývalka na dálnici D1. Jejím cílem je navrhnout optimální řešení všesměrného napojení na silnice I/23 a II/602, a to zejména z hlediska kapacity a bezpečnosti. Součástí práce je také návrh rozšíření dálnice D1 na šestipruhové uspořádání s přídatným pruhem pro pomalá vozidla směrem na Prahu. Nejprve bylo navrženo několik variant, z nichž byly vybrány dvě vyhovující k dalšímu zpracování. Diplomová práce se zabývá zpracováním vybraných dvou variant v rozsahu dokumentace pro vyhledávací studii. Závěr práce je věnován porovnání obou zpracovaných variant.
|
|
Asfaltocementový beton
Hruška, Lukáš ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využitím vrstvy asfaltocementového betonu do vozovek pozemních komunikací, popisuje její základní vlastnosti a objasňuje stav současné platné legislativy. Dále se věnuje laboratornímu návrhu asfaltové kostry a výplňové malty tří druhů a možnostmi pigmentace výplňové malty. Na závěr pak zhodnocuje výsledky z jednotlivých zkoušek provedených na zkušebních tělesech, vyrobených ze směsí finálních návrhů.
|
|
Návrh cykloturistické trasy v úseku Bumbálka – Hluchajka
Masnicová, Alžbeta ; Matuszková, Radka (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cieľom bakalárskej práce je návrh cykloturistickej trasy v úseku Bumbálka – Hluchanka. Cyklotrasa prechádza po hrebeni Beskyd a Turzovskej vrchoviny a spája turistické oblasti v katastrálnom území obcí Makov, Vysoká nad Kysucou (SK) a Bílá (ČR). Táto cesta je prakticky využívaná pre pešiu turistiku a zimnú lyžiarsku turistiku a je začlenená v príslušnej sieti turistických trás i zimných lyžiarskych magistrál. Avšak územiu chýba jej začlenenie do siete cyklotrás.Vytvorenie cyklotrasy vznikne vyznačením ťahu pre cykloturistov v teréne po existujúcej lesnej ceste a jej konštrukčnom upravení. Návrh prihliada na pohyb motorových vozidiel a lesnej techniky v danej lokalite. Výsledkom je navrhnutá lesná cesta triedy a kategórie L3,5/20 v celkovej dĺžke 6,19km. V celom úseku je smerové vedenie kvôli CHKO v maximálnom záujme prispôsobené pôvodnej trase a morfológii terénu. Cesta je rozdelená do 6 charakteristických úsekov, v ktorých sú navrhnuté nové konštrukčné vrstvy. Smerové, výškové vedenie a konštrukčné vrstvy sú obsiahnuté v tejto práci.
|
| |
| |