Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výukové programy "Zdravá výživa a regionální potravina"
KUBÍKOVÁ, Marcela
Abstrakt Cílem práce je vypracování výukového programu s modifikacemi pro žáky středních škol s důrazem na environmentální téma "Zdravá výživa" na základě analýzy role školního stravování ve vzdělávání žáků a studentů k udržitelnému rozvoji a k rozvoji udržitelných systémů produkce, distribuce a konzumace potravin v ČR. V teoretické části práce a přípravné fázi tvorby výukového programu s tematickými bloky zaměřenými na zdravou výživu a regionální potravinu proběhl sběr a studium didaktických a metodických materiálů, kurikulárních dokumentů soustavy ČR v praktické části je uveden nový výukový program s názvem Nutriční gramotnost, určený pro studenty středních škol a středních odborných učilišť vhodný pro environmentální téma "Zdravá výživa". Tato část dále obsahuje jeho evaluaci a vyhodnocení využitelnosti programu v praxi.
Vnímání značky
VAŇKOVÁ, Veronika
Cílem této bakalářské práce bylo analyzovat vnímání vybrané značky z pohledu zákazníků a z pohledu zřizovatele značky Regionální agrární komory Jihočeského kraje. K zjištění postoje názoru na vnímání značky zákazníkem jsem vypracovala a vyhodnotila dotazníkové šetření s využitím sémantického diferenciálu. První hypotéza, která tvrdí, že při výběru potravin hraje regionální značka důležitou roli aspoň u poloviny respondentů, byla vyvrácena. Zákazníci regionálnost značky zatím nevnímají jako nejdůležitější kritérium. Z výzkumu vyplynulo, že pro respondenty je důležitější nadprůměrná kvalita, ale zároveň i nižší cena a nejlépe hodnoceným kritériem byla známost značky, která je pro zákazníky velice důležitá. Hypotéza číslo 2, která říká, že vlastník značky Chutná hezky. Jihočesky má pozitivnější představu o jejím vnímání zákazníky, než je tomu v reálu, byla potvrzena. Zřizovatel značky Chutná hezky. Jihočesky sice má pozitivnější představu o vnímání značky, ale rozdíly mezi tímto vnímáním nejsou nijak markantní a to z důvodu svých vlastních výzkumů vnímání značky u svých zákazníků. Při navrhování změn byl kladen důraz na zvýšení povědomí o značce. K tomuto účelu bylo navrženo periodikum, které by vycházelo každé tři měsíce. Spotřebitelům by byli představováni nově ocenění výrobci se svými produkty a zároveň také již ocenění výrobci. Distribucí a financováním by byla hlavně zaměstnána Regionální agrární komora Jihočeského kraje, za podpory jihočeského kraje a možnou symbolickou částkou by přispívali i ocenění výrobci. Závěrem lze říci, že značka CHJ v očích zákazníka není úplně neznámá. Vytváří si určitý obraz, který zákazníci vnímají a který postupem času bude silnější a silnější. K tomu aby to opravdu tak bylo, mohou přispět návrhy a doporučení uvedená výše v této práci.
Srovnání struktury a nabídky regionální produkce a biopotravin v regionu jižních Čech a krajském městě
MARTAN, Jan
Biopotravina je potravinářský výrobek, který je získaný z bioproduktů a omezeného množství povolených přísad vymezených technologickým postupem dle zvláštního předpisu a pod kontrolním režimem. Regionální potraviny jsou díky krátkých dopravním vzdálenostem mnohem čerstvější, než potraviny, které kolují dlouhou dobu po cestách. Regionální potraviny mívají proto zpravidla lepší chuť i cennější nutriční vlastnosti. Důležitá je rovněž skutečnost, že čím blíže jsou potraviny ke spotřebiteli, tím méně je zatíženo životní prostředí při jejich dopravě. Cílem diplomové práce je vyhodnotit strukturu nabídky regionálních potravin a biopotravin, a dále zmapovat jejich producenty v okresech Prachatice, Strakonice a České Budějovice. Při vyhodnocování dotazníků bylo zjištěno, že dvě třetiny dotazovaných pravidelně nakupují biopotraviny nebo regionální potraviny. Nejčastěji je kupují v běžném obchodě ve specializovaném oddělení. Většina dotazovaných je ochotna za regionální potravinu připlatit a měsíčně za ní utratí v rozmezí 200 500 Kč.
Produkce a distribuce regionálních potravin a biopotravin v kraji Vysočina a jejich uplatnění ve veřejném stravování.
STEJSKALOVÁ, Michala
Cílem teoretické části bakalářské práce bylo popsat veřejné stravování, hygienické předpisy a podmínky prodeje biopotravin a regionálních potravin od producenta do veřejného stravování. Cílem praktické části bylo charakterizovat, u vybraných jídelen, jaké potraviny nakupovaly, v jaké podobě a od jakých dodavatelů je odebíraly. Dalším cílem bylo navrhnout vhodné dodavatele do vybraných kuchyní, s co nejvyšším podílem regionálních potravin a biopotravin.
Analýza efektivního využívání místní produkce, tvorba sítí a prosazení na trhu.
MELOUN, Martin
Práce je zaměřena na vytvoření seznamu nejvýznamnějších dodavatelů surovin z okresu Jindřichův Hradec, kteří jsou, anebo by mohli být dodavateli do školních jídelen v tomto regionu a následné podpoření uplatnění regionálních, sezónních a ekologických potravin ve školských stravovacích zařízeních v Jihočeském kraji, zejména v okrese Jindřichův Hradec. Dále na možnosti využití programů podporujících vytvoření sítě dodavatelsko-odběratelských vztahů včetně vyhodnocení faktorů ovlivňujících vznik vztahů, jejich udržitelnost a efektivnost. Z informací od oslovených vedoucích školních jídelen vyplynulo, že k vyššímu odběru místních potravin jim chybí často informace o místních dodavatelích. Tento požadavek by mohl plnit program "Produktová mapa" (seznamy místních dodavatelů a školních jídelen) z projektu "Chutná Hezky.Jihočesky" za podmínky, že v ní bude zaregistrováno dostatečné množství místních dodavatelů. Z výsledků vyplynulo, že dosud registraci provedli pouze 3 dodavatelé z 52 zařazených do sestaveného seznamu, což představuje 6 %. Podpořením zaregistrování do tohoto projektu by došlo k naplnění požadavku vedoucích školních jídelen k snadno přístupnému a ucelenému přehledu místních dodavatelů i cíle projektu "Chutná Hezky.Jihočesky", kterým je vyšší uplatnění zejména čerstvých a sezónních potravin z místní produkce v jihočeských školních jídelnách.
Regionální potraviny a jejich význam
TVRZICKÁ, Nela
Bakalářská práce se zabývá regionálními potravinami a jejich významem obecně. Dále hodnotí pomocí dotazníkového šetření znalosti souboru vybraných 50 pracujících žen a 50 důchodkyň o regionálních potravinách. Teoretická část pojednává o obecné charakteristice regionálních potravin v České republice a jejich významu. Zabývá se také institucemi, které se rozvoji produkce regionálních potravin v České republice věnují. Potom se zabývá třinácti krajům České republiky. O každém kraji je zde obecná charakteristika místního podnebí a možností pro hospodářství. U každého kraje jsou charakterizovány tři oceněné regionální potraviny a jejich výrobci. Dále se zaměřuje také na regionální potraviny v zahraničí, zejména v Evropě a u našich nejbližších sousedů. Praktická práce je zaměřena na zjištění znalostí o regionálních potravinách formou dotazníku. Získaná data jsou zpracována a následně graficky znázorněna. Ze zjištěných dat vyšlo, že 88% ze sledovaného 100 členného souboru respondentek pracujících a důchodkyň regionální potraviny běžně kupuje.
Kvalita potravin na českém trhu - regionální potravina
Zanklová, Ivana ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá označováním potravin značkami kvality v EU a v České republice se zaměřením na používání značky Regionální potravina. V první částku je popsáno označování potravin značkami kvality EU a na českém trhu. V další části je popsána značka a soutěž Regionální potravina. Dále je zde vyhodnocení vlastního výzkumu v oblasti těchto značek. Poslední kapitola je věnována vytvoření nové marketingové strategie pro prodejnu Jednoty, spotřebního družstva v Toužimi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.