Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (případová studie Pardubického kraje)
Budínská, Kateřina ; Neumann, Pavel (vedoucí práce) ; Mihulka, František (oponent)
Hlavním cílem mé práce je zmapovat dosažitelnost financí z Evropských strukturálních fondů pro základní školy a dále náročnost realizace projektů v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Tato práce by měla čtenáři zvýšit povědomí o problematice evropských strukturálních fondů jak z historického a teoretického hlediska, tak i na konkrétním příkladu zpracované projektové žádosti základní školy v rámci případové studie. Díky této práci by se měl čtenář lépe orientovat v možnostech čerpání OP VK v České republice. Čtenář by si měl udělat představu o tom, jakou měrou Česká republika čerpá finanční prostředky z OP VK. V rámci této práce se čtenář dozví, jak jsou využívány finanční prostředky z tohoto operačního programu v Pardubickém kraji, protože se v něm nachází Základní škola Chrast, na jejímž konkrétním příkladu je čerpání finančních prostředků ilustrováno.
Analýza Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost se specifikací na vysokoškolské vzdělávání
LEJSKOVÁ, Jitka
Cílem diplomové práce je popsat a analyzovat Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost vzhledme k jeho významu pro vysoké školy. Ukázat, jak vzniká projektová žádost, jaké má náležitost a průběh hodnocení přijatelnosti předložených projektových žádostí. V závěru práce se zaměřuji na úspěšnost vysokých škol, jako žadatelů a stručné zhodnocení, zda došlo realizací projektů v oblasti podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání ke zlepšení vzdělávání na vysokých školách.
Analýza projektů předložených v prioritní ose 1 Počáteční vzdělávání OP VK ve Středočeském kraji
Březková, Ilona ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu projektových žádostí předložených v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost ve Středočeském kraji. Teoretická část se i její zapojení do politiky hospodářské a sociální soudržnosti pro období 2007 - 2013, je podrobně popsán samotný Operační program vzdělávání pro konkurenceschopnost, přičemž se zaměřujeme na Prioritní osu 1 -- Počáteční vzdělávání. V praktické části je analyzována vzdělávací soustava Středočeského kraje ve vazbě na jeho sociální, demografickou, ekonomickou strukturu a dále pak na záměry kraje v oblasti vzdělávání. Následuje samotná analýza předložených projektových žádostí v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost ve Středočeském kraji v rámci Prioritní osy 1 -- Počáteční vzdělávání, které byly předložené v rámci výzev pro období 2007 -- 2009.
Operační program vzdělávání pro konkurenceschopnost (strukturální fondy EU ve vzdělávání)
Kocurková, Pavlína ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Pluskalová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá politikou hospodářské a sociální soudržnosti Evropské unie a její implementací v České republice. V teoretické části popisuje její cíle a nástroje, pomocí kterých mohou členské země čerpat finanční pomoc na rozvoj svých ekonomik. Ze všech strukturálních fondů - nástrojů regionální politiky - se práce bude podrobněji věnovat Evropskému sociálnímu fondu (ESF), který se především zaměřuje na neinvestiční projekty: podporu rozvoje lidských zdrojů, vzdělanosti, zaměstnanosti apod. Prostřednictvím ESF se v České republice realizují tři operační programy: Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (OP LZZ), Operační program Praha -- Adaptabilita (OP PA) a Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK). Jak vyplývá i z názvu práce, právě OP VK bude podrobněji zkoumán co do cílů, oblastí podpory, implementace a kontroly. V praktické části se pak práce orientuje na postavení a úlohu Řídícího orgánu OP VK v jednotlivých fázích projektového cyklu a poslední kapitola poté analyzuje úspěšnost projektových žádostí předložených v rámci oblasti podpory 2.3 -- Lidské zdroje ve výzkumu a vývoji.
Rozvoj Jihočeského kraje na základě opatření programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
PARAJOVÁ, Veronika
Tato diplomová práce se především zaměřuje na Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost a jeho oblast podpory 3.2. ? Podpora nabídky dalšího vzdělávání, a to na území Jihočeského kraje. Podpora nabídky dalšího vzdělávání je na území Jihočeského kraje v současném období realizována především projektovými záměry prvního kala výzvy této oblasti podpory, jež byly schválené k realizaci. Vlastní realizace těchto projektových záměrů, bude mít primární dopad především na cílové skupiny konkrétních projektů. Projektové záměry druhého kala výzvy se nyní nachází ve fázi hodnocení. Projektové záměry schválené k realizaci z tohoto druhého kola výzvy, budou známy po zasedání rady Jihočeského kraje a to v červnu letošního roku. V roce 2011 bude v Jihočeském kraji vyhlášeno třetí kolo výzvy, a to ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku. Vliv investovaných finančních prostředků do nabídky dalšího vzdělávání se projeví až po roce 2013, kdy programovací období skončí a čerpání finančních prostředků z fondů Evropské unie bude výrazně omezené. Jihočeský kraj si je vědom důležitosti podpory této oblasti nabídky dalšího vzdělávání a projevuje tak snahu o vyplnění vzdělanostních mezer populace, žijící na území Jihočeského kraje. Ty vznikají převážně změnou struktury pracovního trhu na tomto území. Pro současné programovací období je na oblast podpory nabídky dalšího vzdělávání na území Jihočeského kraje vyčleněna z fondů Evropské unie celková alokace ve výši 196 000 000 Kč. Po první výzvě je tato alokace vyčerpána z 13%. Jak se čerpání finančních prostředků v rámci této oblasti podpory do roku 2013 na území Jihočeského kraje bude vyvíjet, lze těžko předvídat.
Strukturální fondy EU na příkladu OPRLZ a OPVK
Mačáková, Veronika ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Jeníček, Vladimír (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o důvodu vzniku a vývoji politiky hospodářské a sociální soudržnosti v EU, o tématech, které tato politika řeší a nástrojích, pomocí kterých poskytuje členským státům finanční pomoc. Vzhledem k názvu práce, kdy představuji strukturální fondy na příkladech dvou operačních programů -- Operačního programu Rozvoj lidských zdrojů a Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, se zaměřuji na Evropský sociální fond, jako na prostředek finanční pomoci v ČR čerpané na tyto dva operační programy. Práce se tedy věnuje rovněž aplikaci strukturální politiky v ČR se zaměřením na pomoc v oblasti vzdělávání. Představuje tedy základní dokumenty potřebné k čerpání finančích zdrojů a následně se zabývá konkrétně zmíněnými operačními programy a sleduje jejich návaznost. V poslední části je pomocí dotazníkového šetření poukázano na tíživé oblasti implementace operačních programů a jsou naopak vyzdvihnuty pozitivní výsledky či silné stránky realizace operačních programů.
Administrativní náročnost veřejných výdajových programů
Forgáčová, Eva ; Pavel, Jan (vedoucí práce) ; Vítek, Leoš (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na zjištění administrativní náročnosti zvoleného veřejného výdajového programu - operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. V práci je uvedena teorie veřejných výdajů, veřejných výdajových projektů a administrativních nákladů v potřebném rozsahu. Dále je popsán samotný operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Jádrem práce je vlastní analýza administrativní náročnosti u tří typů realizovaných projektů, přičemž administrativní náročnost je sledována u vybraných projektů na různých úrovních implementačního systému. Zjištěné hodnoty administrativní náročnosti jsou porovnávány, hodnoceny a komentovány. Na základě zjištěných údajů jsou formulovány problematické okruhy, ve kterých je prostor pro možné úspory na straně administrativních nákladů. Pro zjištění potřebných údajů bylo využito dotazníkového šetření.
Rozhodovací, implementační a kontrolní mechanismy v oblasti operačních programů ČR
Tužinská, Iva ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Řehořová, Veronika (oponent)
Česká republika (dále jen ČR) získala vstupem do Evropské Unie možnost využívat podpory poskytované v rámci politky Hospodářské a sociální soudržnosti. Pro programové obodbí 2007 -2013 si ČR připravila celkem dvacet čtyři operačních programů. Rozhodovací, implementační a kontrolní mechanizmy analyzuji na jednomu programu - Operačním programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, což mi umožňuje postihnou veškeré aspekty implementace.
Financování veřejných vysokých škol z prostředků Evropské unie
Búřilová, Anna ; Takáčová, Hana (vedoucí práce) ; Valová, Lenka (oponent)
Práce se zabývá specifiky veřejných vysokých škol a jejich financování. Jsou popsány možnosti financování ze zdrojů Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, ale zejména ze strukturálních fondů Evropské unie. Největší důraz je dán na financování z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (dále jen OP VK). Jsou popsány postupy tvorby, realizace, monitorování a kontroly projektů podporovaných z OP VK. Dále jsou popsány i jiné možnosti získávání finančních prostředků ze strukturálních fondů EU a informační systémy pro podporu ekonomiky na českých veřejných vysokých školách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.