|
Exportní příležitosti pro české subjekty na trhu Saudské Arábie s přihlédnutím ke kulturním odlišnostem
Šmotková, Marie ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Hlavním cílem mé práce je identifikovat hlavní exportní příležitosti českých subjektů na saúdském trhu, a to s ohledem na kulturní zázemí této země. Chci tedy vymezit oblasti, ve kterých se nabízí nejlepší možnosti česko-saúdské spolupráce, a určit, jakým způsobem ovlivňují kulturní rozdíly svět obchodních vztahů. V první kapitole se věnuji základní charakteristice Saúdské Arábie, její geografické poloze, demografickým údajům, politickému zřízení, stručné historii a roli této země v mezinárodních a regionálních uskupeních. V druhé kapitole je popsána saúdská ekonomika, včetně analýzy jednotlivých hospodářských sektorů, nejdůležitějších makroekonomických ukazatelů a také zahraničního obchodu. Třetí kapitola se poté zabývá vztahy Saúdské Arábie s Českou republikou. Zaměřuji se v ní na vývoj vzájemných vztahů, obchodní bilanci a teritoriální a komoditní strukturu. Důležitou součástí je také proexportní strategie ČR, SWOT analýza a podkapitola s perspektivními odvětvími, ve kterých by české subjekty mohly najít uplatnění. Poslední kapitola je věnována kulturním odlišnostem, specifikům obchodního jednání a běžného života saúdských obyvatel. Zahrnuje také charakteristiku kulturních dimenzí podle Geerta Hofstede.
|