Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Customizace ERP systému v modelu MBI
Půta, Tomáš ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Kahoun, Jakub Kahou (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice úprav na míru podniku: customizaci. Základním cílem této práce je identifikovat hlavní etapy tohoto procesu a zasadit jej do referenčního modelu MBI. V první části práce je vymezen teoretický rámec procesu customizace spolu s jeho případnými dopady na podnik. Druhá část práce je zaměřena na již zmíněné rozšíření modelu MBI. Toto rozšíření je realizováno prostřednictvím čtyř úloh, které jasně definují proces customizace. Jednotlivé úlohy jsou provázány se scénářem, který vymezuje danou problematiku. Dále je práce doplněna o tři nové faktory a dokument modelu MBI.
Návrh úloh správy softwarových aktiv
Macek, Jáchym ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Pilin, Petr (oponent)
Diplomová práce Návrh úloh správy softwarových aktiv je zaměřená na oblast správy softwarových aktiv v podnikové sféře. Software asset management (SAM) je v době stále se zrychlujícího vývoje informačních a komunikačních technologií důležitou součástí řízení podnikové informatiky. Finanční rizika vyplývající z nedodržování licenčních podmínek a pravidel licencování mnohdy převyšují hodnotu vlastněného softwaru. Podstata SAM však není pouze v eliminaci finančních rizik, ale při respektování principů SAM může podnik správou softwaru zvýšit bezpečnost ICT a získat konkurenční výhodu. Práce si stanovuje za cíl analyzovat správu softwarový aktiv a navrhnout úlohy do referenčního modelu řízení podnikové informatiky MBI. Dělí se na dvě hlavní části. První část charakterizuje SAM, licencování a témata s nimi související. Vychází z odborných zdrojů identifikovaných v literární rešerši. Výstupem této části je souhrnný materiál o problematice, který poslouží jako teoretický základ pro další část práce. Druhá část se věnuje návrhu úlohy Správa softwarových aktiv, úlohy Softwarový audit a definuje jejich vazby na další objekty v modelu MBI. Dále vytváří nové objekty, jako jsou role, metody nebo dokumenty. Vychází z teoretického základu vytvořeného v první části a z konzultací s experty z praxe. Výstupem této části jsou úlohy implementované do modelu MBI. Cíle je dosaženo po úspěšném vytvoření těchto výstupů. Přínosem práce jsou především úlohy, které rozšiřují model MBI a nabízejí osvědčené praktiky pro správu softwarových aktiv a softwarový audit. Výsledky této práce jsou určeny uživatelům referenčního modelu a odborné veřejnosti.
Napojení agendového informačního systému k základním registrům
Němcová, Jana ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Mares, Daniel Mares (oponent)
Cílem této diplomové práce je rozšířit referenční model Management Byznys Informatiky (MBI) v oblasti veřejné správy a to konkrétně pro napojení agendových informačních systému na základní registry. Problematika je aktuální od července roku 2012, kdy byl spuštěn pilotní provoz základních registrů. Základní registry lze považovat za pilíř českého e-governmentu. Základní registry jsou informačním systémem veřejné správy, které evidují v jednotlivých registrech - Registr obyvatel (ROB), Registr osob (ROS), Registr práv a po-vinností (RPP) a Registr územní identifikace, adres a nemovitostí (RUIAN) tzv. referenční údaje. Referenční údaje jsou z hlediska výkonu veřejné správy považovány za správné, pokud nebyl prokázán opak. Oblast základních registrů upravuje zákon č. 111/2009 Sb., o základních registrech. MBI je referenční model řízení podnikové informatiky, který je pri-márně určen pro lidi z praxe. Na jeho vývoji se podílí hlavně katedra Informačních technologii na fakultě Informatiky a statistiky při Vysoké škole ekonomické v Praze. Práce se skládá ze čtyř hlavních částí. První část stručně představuje čtenáři model MBI tak, aby byl schopen porozumět základní myšlence modelu a jeho terminologii. Další část obsahuje uvedení do problematiky napojení agendového informačního systému na základní registry. Definuje pojmy jako e-government, základní registry, agenda a agendový in-formační systém. Zabývá se též přínosy základních registrů občanům. Následuje část, která se věnuje návrhu nových objektů modelu MBI. Nové objekty rozšiřují model v oblasti veřejné správy o problematiku napojení agendového informačního systému k základním registrům. Poslední hlavní část verifikuje vybrané objekty MBI na modelové situaci. Cíle práce jsou dosahovány mimo jiné prostřednictvím analýzy webového portálu MBI a již vytvořených objektů. Dále je podrobně analyzována problematika základních registrů a napojení agendových informačních systémů. Hlavním zdrojem informací pro tuto problematiku je zákon o základních registrech. Dále jsou informace čerpány z dokumentů vytvořených správcem Informačního systému základních registrů, Správou základních registrů, a z vlastní zkušenosti autorky. Přínos práce spočívá v uceleném pohledu na danou problematiku bez nutnosti dobré znalosti IT prostředí veřejné správy. Pomocí nově vytvořených objektů by měly být zainteresované osoby ze strany orgánů veřejné moci i ze strany dodavatelů informačních systémů schopné napojit agendový informační systém k základním registrům a efektivně využívat služby základních registrů.
Implementace ECM řešení v úlohách podnikového řízení
Herold, Radek ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Hrbáček, David (oponent)
Práce je zaměřena na oblast ECM a její reprezentaci v referenčním modelu řízení podnikové informatiky MBI. Primárním cílem je rozšíření a aktualizace komponent ECM vedených v MBI jako objekty, úlohy neboli podnikové procesy týkající se IT řízení podniku a vazeb mezi těmito objekty a úlohy. Práce přináší detailní přehled o přínosech, rizikách a problémech spojených s implementací jednotlivých komponent ECM.
Implementace a provoz podnikové informatiky v odvětví retail v modelu MBI
Fous, Ondřej ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Příklenk, Lukáš (oponent)
Častým problémem řízení IT v maloobchodu je nepochopení jednotlivých detailů a vazeb mezi prvky v rámci této činnosti. Tato diplomová práce se proto za použití metodiky MBI snaží načrtnout rámce pro alespoň dva scénáře, které se mohou v průběhu řízení IT v maloobchodu vyskytnout s velkou pravděpodobností: výběr a implementace maloobchodního informačního systému a souvisejícího HW a následný provoz a údržba vybraného řešení. V rámci těchto scénářů jsou obsaženy jednotlivé části problematiky ve formě úloh a jejich klíčových aktivit, ve kterých jsou navrženy postupy, definovány možné potíže a nakonec načrtnuty vazby na další vnitropodnikové a vnější prvky, které mohou, často i zásadním způsobem, ovlivňovat provádění uvedených operací. Základním cílem práce je ukázat tyto výseky reality ve světle maloobchodu a jeho okolí jako celku a zobrazit tak uživatelům metodiky specifické problémy řízení IT v maloobchodu v uchopitelné a praktické podobě.
Self-Service Business Intelligence v modelu řízení podnikové informatiky (MBI)
Chalupa, Pavel ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Bosák, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj referenčního modelu MBI (Management of Business Informatics) vyvíjeného na půdě Katedry informačních technologií Vysoké školy ekonomické v Praze ve spolupráci s Katedrou softwarového inženýrství ČVUT. Cílem práce je představení problematiky implementace a provozu Self-Service Business Intelligence řešení ve firmě. Práce je rozdělena do dvou částí, kde první část stručně popisuje principy Self-Service BI řešení, definuje jeho možné přínosy a efekty ve firmě a porovnává možnosti využití Self-Service BI s klasickým Business Intelligence řešením. Druhá část je zaměřena především na již zmíněné rozšíření modelu MBI. V této části jsou představeny nejčastější úlohy spojené s implementací a provozem Self-Service BI, jejich vazby na uživatelské role, a významné faktory, kterými může být toto řešení ovlivňováno.
Implementace e-shopu v podniku
Jiřinec, Jan ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Formánek, Václav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou a návrhem postupu pro implementaci e-shopu v podnikovém prostředí. Představuje komplex objektů řízení IT podniku odpovídajících objektům, které tvoří základ modelu MBI (Management Byznys Informatiky). Hlavními objekty postupu implementace jsou úlohy, které reprezentují fáze analýzy, vývoje, implementace a zavedení e-shopu do provozu. Každá úloha obsahuje definici základních pojmů, klíčové faktory pro její úspěšný průběh, doporučení pro její praktické  využití a klíčové aktivity. Úlohy jsou propojeny s ostatními objekty řízení podnikové informatiky (dokumenty, rolemi, metrikami, faktory, metodami). Řešení tak poskytuje komplexní pohled na problematiku řešení e-shopů jako součásti obchodních aktivit podniků a jejich informatiky. V rámci práce byl dále definován scénář implementace e-shopu, včetně specifikace všech hlavních problémů spojených s takovou implementací a faktor (v kontextu MBI) ovlivňující pozitivně i negativně vytváření a využití e-shopů v podnikové praxi. 
Rozvoj modelu MBI v oblasti implementace a integrace WMS
Velebová, Denisa ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Štefaňák, Vladislav (oponent)
Cíl práce spočívá v implementačním a integračním řešení systému pro inteligentní řízení skladu do ERP systému společnosti a jeho reprezentaci v referenčním modelu MBI. Celá práce je sestavena z jednotlivých kapitol, z kterých úvodní části poskytnou rozsáhlou rešerši s cílem obeznámit čtenáře se základní charakteristikou logistiky a logistických informačních technologií pro podporu a zlepšení sledovaného KPI či úroveň SCM. Dále práce řeší charakteristiku a funkcionalitu ERP a WMS systémů a jejich systémovou integraci. Hlavní část práce definuje jednotlivé fáze implementace a integrace v podobě čtyř úloh a na nich navazujících klíčových aktivit a faktorů reprezentujících obecné praktiky a postupy pro úspěšné zavádění systému inteligentního řízení skladu.
Rozvoj modelu MBI v oblasti implementace CRM
Hrbková, Michaela ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Vulterin, Karel (oponent)
Práce se zabývá implementací CRM řešení, její reprezentací v referenčním modelu MBI, což je také hlavním cílem práce. V první části práce je analyzován trh CRM produktů a jsou představeny aktuální trendy v tomto odvětví. Druhá část práce je zaměřena na již zmíněné rozšíření referenčního modelu MBI na základě poznatků praxe a odborné literatury v oblasti implementace CRM řešení. Rozšíření je realizováno v podobě čtyř úloh, které zobecňují praktiky pro zavádění řízení vztahu se zákazníky, dále je práce doplněna o faktory, které popisují praktické postupy a návody pro práci v CRM řešení a to v aplikaci, která je také definována v této práci.
Řízení provozu IT v modelu MBI se zaměřením na prostředí středních škol
Černohorský, Jan ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Nechanický, Zbyšek (oponent)
Cílem této diplomové práce je přiblížení modelu MBI základnímu a střednímu školství, tedy školám jakožto příspěvkovým organizacím a jejich vybraným IT procesům z pohledu praxe. Referenční model řízení podnikové informatiky MBI (Management Byznys Informatiky) je vyvíjen na katedře Informatiky fakulty Informatiky a Statistiky při Vysoké škole ekonomické v Praze. Teoretická část práce se zabývá přiblížením referenčního modelu MBI čtenáři, stručně shrnuje IT procesy faktoru školství a odkazuje na zdroje využité při definování nových objektů MBI. Tato kapitola také definuje vybrané IT procesy ve školství, pro které jsou v praktické části této práce vytvořeny objekty MBI. V praktické části diplomové práce jsou vytvořeny návrhy definovaných objektů včetně vzorových šablon dokumentů. Tyto objekty jsou v práci uvedeny ve formě tabulek, které odpovídají formátu objektů MBI. V poslední části této práce je ukázka využití definovaných objektů v praxi při řešení scénáře zavádění bezpečnostního (kamerového) systému se záznamem - zpracováním osobních údajů. Návrhy objektů jsou dále zveřejněny na internetových stránkách portálu MBI.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.