|
Specifika úrovně štíhlosti ve vybrané společnosti
Lesňák, Martin ; Martínez, Felipe (vedoucí práce) ; Mejdrech, Vlastimil (oponent)
Lean koncepce vychází z Toyota výrobního systému (TPS). Koncept Lean zahrnuje hodnotu, plýtvání a trvalé zlepšování. Organizace s vysokou úrovní štíhlosti vytváří větší hodnotu pro zákazníky s nižší mírou plýtvání za přítomnosti kontinuálního zlepšování. Zkoumání této diplomové práce určuje nový přístup měření štíhlosti. Přestože je využití etnografie v Lean managementu noví, otevírá nové možnosti k pochopení chování lidí a štíhlosti v podniku.
|
|
Metodika nedestruktivního průzkumu historických tkanin etnografického charakteru z období 1850 až 1950, jejich dokumentace a identifikace. MEP (Metodika etnografického průzkumu).
Mertová, Petra ; Samohýlová, Alena ; Holcner, Ludvík
Hlavním cílem metodiky je poskytnout nástroj pro dokumentaci a identifikaci tkanin, nalézajících se v etnografických sbírkových fondech muzejních institucí. Metodika využívá soubor popisných a měřitelných vlastností tkanin získaných průzkumem a dokumentací muzejních sbírkových fondů. S ohledem na okruh předpokládaných uživatelů a charakter zkoumaných předmětů, historického textilu s kulturní hodnotou, je metodiky navržena jako nedestruktivní. Metodika průzkumu postupuje v několika krocích, zaměřených zaprvé na odbornou dokumentaci tkanin prostřednictvím nedestruktivních metod zaměřených na zjišťování popisných a měřitelných vlastností předmětu a technologického rozboru historických tkanin etnografické povahy. Za druhé na identifikaci etnografických tkanin ve sbírkových institucích pomocí srovnávacího studia se souborem již sumarizovaných dat o historických tkaninách, včetně jejich fotografické dokumentace s ukázkami vybraných tkanin z depozitářů muzeí. Získaný materiál je uložen ve webové aplikaci atlastextilu.cz.
Plný text: PDF; PDF
|
|
Výukový program o lidových zvycích a tradicích v průběhu roku využívající expozice Prácheňského muzea v Písku
KOUBOVÁ, Klára
Cílem bakalářské práce je vypracování návrhu výukového programu na téma Lidové zvyky a tradice s využitím stálých expozic Prácheňského muzea v Písku, nedílnou součástí je i popis realizace tohoto programu a následné zhodnocení. Práce nejprve teoreticky vymezuje předmět muzejní pedagogiky, její cíle, metody, zohledňuje zásady při tvorbě muzejně-pedagogických programů a rovněž pravidla pro přípravu pracovních listů. Pro časové ukotvení práce následuje kapitola mapující současnost muzejní pedagogiky na jihu Čech, kdy mimo Prácheňské muzeum v Písku byla na začátku roku 2015 dotazníkovou metodou zjištěna situace v sedmi dalších velkých muzeích (Alšova jihočeská galerie, Jihočeské muzeum v Českých Budějovicích, Regionální muzeum v Českém Krumlově, Muzeum Jindřichohradecka, Prachatické muzeum, Muzeum středního Pootaví Strakonice a Husitské muzeum v Táboře). Ve třetí a zároveň stěžejní kapitole se práce věnuje návrhu muzejního programu o adventu, popisuje jeho následnou realizaci, ke které došlo před Vánoci roku 2014 se dvěma třídami Obchodní akademie a jazykové školy Písek, a také jej hodnotí.
|
| |
|
GEOGRAFICKO-ETNOGRAFICKÁ CHARAKTERISTIKA REGIONU PODLUŽÍ
JABORNÍK, Lukáš
Diplomová práce s názvem ?Geograficko-etnografická charakteristika regionu Podluží? se zaměřuje na vymezení hranic regionu Podluží, charakteristiku fyzicko-geografické sféry, socio-ekonomické sféry a etnografie regionu. Teoretická část diplomové práce se věnuje pojmům, jenž jsou základními pilíři diplomové práce. Navazující praktické pasáže se věnují vymezení regionu Podluží na základě komparace zdrojových map a na základě dotazníkové studie. Geografická a etnografická charakteristika slouží mj. jako zdroj informací pro didaktickou transformaci, jejímž výsledkem je výroba billboardu, který obsahuje syntézu charakteristických prvků vytvářející originální obraz regionu Podluží.
|
|
Dětský folklor a jeho vliv na rozvoj osobnosti dítěte
DURDA, Lukáš
V této diplomové práci se zabýváme současným stavem českého dětského folkloru a jeho vlivem na rozvoj osobností jeho dětských protagonistů. Opíráme se zde o jednotlivé složky veřejného vystupování a o etnografické poznatky, které stavíme do souvislostí s problematikou volnočasových aktivit dětí a mládeže, čímž nabízíme náhled na potenciál dětského folkloru a jeho vliv na rozvoj osobností dětí. Práce je rozdělena do dvou částí. V její teoretické části je kladen důraz na názory osobností naší etnografie a dílčích disciplín veřejného vystupování. Též se opírá o zkušenosti a názory pracovníků s dětmi a mládeží v oblasti dětského folkloru. Druhá část diplomové práce je část praktická. Její náplň je tvořena popisem praktické činnosti dětského folklorního souboru Šafránek a rozhovory s jeho členy. K diplomové práci náleží též audiovizuální příloha.
|