Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 113 záznamů.  začátekpředchozí104 - 113  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aromatické látky v koření
SVOBODOVÁ, Hana
Cílem diplomové práce bylo vytvořit výukový program na principech badatelsky orientovaného vyučování na téma ,,Aromatické látky v koření?, program použít ve  výuce a ověřit úroveň žákovských znalostí získaných absolvovanou výukou. Výukový program byl aplikován u dvou skupin respondentů, z nichž jedna absolvovala výuku formou badatelsky orientovaného vyučování s využitím vytvořeného pracovního listu a druhá skupina formou frontální výuky. U těchto skupin byl proveden srovnávací průzkum formou didaktického testu. Statisticky průkazný rozdíl zjištěných výsledků byl ověřován Studentovým t-testem na hladině významnosti 0,05. V rámci statistického zhodnocení výsledků obou testovaných skupin byl zjišťován vliv badatelsky orientovaného vyučování na úroveň žákovských poznatků.
Výukový program Obecná botanika na školní zahradě
KOVÁŘÍK, Jindřich
Diplomová práce navrhuje výukový program obecná botanika na školní zahradě. Na základě literárního rozboru Rámcových vzdělávacích programů, Školních vzdělávacích plánů, středoškolských učebnic biologie, posouzení a zhodnocení školní zahrady Střední zemědělské a potravinářské školy, Klatovy vytváří sérii více než 85 otázek a úkolů a doplňkové pracovní listy pro žáky, sestavené přímo pro vzdělávací činnosti v zahradě. Využita je nejčastěji metoda přímého studia přírody. Ověření výukového programu v praxi proběhlo v letech 2010 až 2012 se žáky výše uvedené střední školy.
Interaktivní výuka pozičních soustav na ZŠ
DVOROŽŇÁK, Marek
Tato diplomová práce se zabývá výukou pozičních soustav na základní škole pomocí vytvořené počítačové aplikace. V teoretické části této práce je, mimo jiné, rozebráno několik důvodů, proč je vhodné vyučovat i nedesítkové soustavy. Hlavní část diplomové práce se zabývá vytvořenou počítačovou aplikací, která obsahuje interaktivní výuku dvojkové soustavy a vytvořeným počítačovým modelem počítadla. Tyto aplikace jsou přístupné i z internetu. Výsledky experimentálního vyučování, které proběhlo na dvou základních školách, jsou v této diplomové práci rovněž obsaženy.
Stezka v ZOO Ohrada - pracovní listy pro žáky 2. stupně
KOLÁŘOVÁ, Marie
V diplomové práci se zaměřuji na vzdělávací aktivity českých zoologických zahrad, návrh samoobslužných listů pro ZOO Ohrada, ověření a evaluaci těchto pracovních listů. Evaluaci jsem prováděla sérií tří testů (pretest a dva posttesty) s experimentální skupinou žáků (kteří absolvovali vzdělávací aktivitu v zoo) a s kontrolní skupinou žáků (psali pouze testy). Praktickým výstupem práce jsou vypracované pracovní listy pro Zoo Ohrada na téma ?Naše Fauna?, určené pro žáky 2. stupně základní školy. Výsledkem evaluační části je potvrzení hypotézy, že vzdělávací aktivity v prostředí zoo mají kladný a trvalý vliv na vědomosti žáků, a to bez ohledu na to, zda mají dobrý či špatný školní prospěch.
Projekt podpory veřejného mínění o rysovi ostrovidovi (Lynx lynx) u dětí a mládeže v regionu Prachaticko
ŠVERÁKOVÁ, Barbora
Rys ostrovid (Lynx lynx) je zařazen v ?Červené knize? IUCN. Na začátku 19. století byl v České republice vyhuben, díky reintrodukci se od roku 1980 v České republice zase vyskytuje. Je to jediná divoce žijící kočkovitá šelma u nás. Populace rysa ztratila svůj rozšiřující trend a hlavně kvůli pytláctví se počet kusů stále zmenšuje. Jako prevence proti pytláctví byl vytvořen projekt ?Podpora veřejného mínění o rysovi ostrovidovi u dětí a mládeže v regionu Prachaticko?. Zúčastnilo se ho přes 275 dětí a studentů. Výukovým programem v předmětech přírodopisu (biologie), výtvarné výchovy a tělesné výchovy získala mládež nové informace a vytvořila si svůj vlastní úsudek o rysu ostrovidu jako o šelmě, která odjakživa byla součástí šumavské přírody.
MULTIMEDIÁLNÍ VÝUKOVÝ PROGRAM PRO VÝUKU EVROPY NA 1. STUPNI ZŠ
VOKOUNOVÁ, Martina
Tato diplomová práce nese název Multimediální výukový program na 1. stupni ZŠ. Tento program je určen pro výuku vlastivědy v 5. ročníku a zaměřuje se na okolní státy České republiky. Diplomová práce byla vytvořena v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem, dále potom Školním vzdělávacím programem a Ročním tématickým plánem Základní školy Grunwaldova v Českých Budějovicích, kde byl program následně použit a prezentován dětem. Část Geografická charakteristika území je rozdělena do čtyř celků, jenž jsou věnovány konkrétním státům a obsahují podkapitoly jako Poloha, Geografická charakteristika a Socio-ekonomická charakteristika. Součástí diplomové práce je také multimediální program. Každý stát v tomto programu je prezentován jednou osobností pocházející z daného státu. Výukový program obsahuje také interaktivní úkoly, které napomáhají k lepšímu zapamatování nových informací a hravou formou také zjišťují množství memorované látky. Výukový program je možné použít s tabulí Smart Board, ale i na samostatných počítačích.
Výchovně vzdělávací program se zaměřením na zdravý životní styl dětí předškolního a mladšího školního věku realizovaný v Centru ekologické a globální výchovy Cassiopeia
KURZOVÁ, Alena
V první části práce jsou shromážděné informace o ekologické výchově, z kterých se vycházelo při přípravě výukového programu. Další část pojednává o zdravé výživě a jejích pravidel u dětí a následující kapitola je věnována alternativám běžných produktů a potravin. V praktické části je uveden vytvořený program {\clqq}Dobrá svačinka``, který se skládá z teoretické a praktické části. Na závěr jsou presentovány výstupy z výukového programu.
Zjištění vlivu zápasu na změny fyzické kondice u žáků 1. stupně ZŠ\\
KOČKOVÁ, Lenka
Smyslem této diplomové práce bylo zjistit vliv zápasu na fyzickou kondici žáků 1. stupně ZŠ. Pro tento účel byl vytvořen výukový program zápasu, který jsem sestavila na základě svých zkušeností a zkušeností odborníků, kteří se tomuto oboru věnují (trenéři a pedagogové). Jejich odborných rad jsem při sestavování výukového programu využila. Poznatky, které jsem během přípravy diplomové práce získala, jsem později plně rozpracovala v diplomové práci. Na jejich základě jsem sestavila výukový program, který by dále mohl být využíván nejen učiteli tělesné výchovy ve výuce Tv, ale i oddílovými trenéry. Před sestavením výukového programu, bylo nutné otestovat žáky a zjistit jejich výchozí a konečnou úroveň pohybové dovednosti. K tomuto zjištění využiji soubor testů motorické výkonnost a fyzické zdatnosti EUROFIT pro mládež. Nashromážděná data byla zaznamenána. Na jejich základě jsem pak vypracovala resumé o vlivu zápasu na fyzickou kondici u dětí na 1. stupni ZŠ
Výukový program sportovního lezení pro 6.-9. třídu základní školy (sestavení a ověření metodiky výuky)
JAKL, Jaroslav
Úkolem této diplomové práce je sestavení a ověření metodiky lezení pro žáky 6.-9. třídy základní školy. V teoretické části je pozornost zaměřena na osvětlení jednotlivých znalostí, dovedností a technik nezbytných pro lezení na umělé stěně. Dále je věnován prostor otázce bezpečnosti a vhodnosti tohoto sportu pro děti staršího školního věku, včetně častých chyb jak v metodice výuky, tak v samotném lezení. Obsah praktické části předkládá především čtrnáct vyučovacích jednotek rozpracovaných v metodické řadě a rozbor šesti vybraných ověřovacích jednotek provedených u dvou skupin probandů i s jejich reflexí a expertním hodnocením pozorovatele. Hlavní část ověřovacích hodin je zdokumentována na videozáznamu, který slouží k retrospektivnímu posouzení průběhu ověřovacích hodin.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 113 záznamů.   začátekpředchozí104 - 113  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.