National Repository of Grey Literature 5 records found  Search took 0.00 seconds. 
Dynamic BSC and strategy maps as a tool for corporate communications
Malá, Kateřina ; Mildeová, Stanislava (advisor) ; Leciánová, Gabriela (referee)
Balanced Scorecard (BSC) is one of the current methods of strategic management and planning. Unlike some methods are focused on non-financial measures, when their connection with financial indicators leads to more efficient management of business performance. Dynamic BSC is one of the modifications of the BSC method, which uses elements of system dynamics and system thinking, for its optimization. One of the elements that are used in conjunction with this method, the strategy maps, which is used to visualize the interdependence of goals and metrics between basic BSC perspectives (financial , customer , internal processes , learning and growth). Balanced Scorecard and strategy maps can also serve as a tool for communicating critical information in enterprise-wide breadth. This use allows employees at lower levels of management to be informed about the objectives of the company, and their specific involvement to achieve them (their contribution to strategic , tactical and operational objectives ). The contribution of the thesis is the exploration and subsequent evaluation , which is the awareness and use of methods Balanced Scorecard and strategy maps to support communication and awareness in enterprises.
Characteristics of contemporary apects of pro-export policy in the Czech republic
Machala, Jiří ; Kalínská, Emílie (advisor) ; Leciánová, Gabriela (referee)
The main focus of the bachelor thesis is to familiarize possible pro-export supports used by the government in the Czech republic. The thesis discusses possible ways of theoretical pro-export support and analyses agencies and institutions which are intended to support export in the Czech republic. Author ends his thesis by summarizing exporting position of the Czech republic in the global economy and the threats for czech export resulting from the global economic crisis.
Hodnota zákazníka v letecké společnosti
Machalová, Lucie ; Král, Bohumil (advisor) ; Leciánová, Gabriela (referee)
Práce pojednává o strategickém řízení podniku na základě znalosti celoživotní hodnoty zákazníka. Definuje Customer Lifetime Value v souvislosti se strategií podniku,Customer Relationship Managementem a Balanced Scorecard metodologií. Charakterizuje jednotlivé kroky stanovení hodnoty, způsoby alokace a softwarové nástroje, stejně jako rizikové oblasti implementace tohoto způsobu řízení a praktické možnosti využití, obzvláště pro segmentaci zákazníků, upravení vztahů se zákazníky a nastavení všech customer facing procesů. Praktická část uvádí příklad stanovení hodnoty, respektive ziskovosti, zákazníka na příkladu letecké společnosti a analyzuje specifika leteckého průmyslu, stanovení kalkulačního vzorce a konkrétní návrhy pro budoucí implementaci, včetně využití výsledků hodnoty zákazníka v řízení společnosti.
Shareholder management - vybrané aspekty
Veselá, Lucie ; Uhrová, Inka (advisor) ; Leciánová, Gabriela (referee)
Hlavním cílem této práce je nastínit vztah mezi zvyšováním hodnoty podniku a optimalizací činností finančního řízení. Teoretická část je zaměřena na definování hodnoty podniku a vybraných nástrojů řízení hodnoty, porovnání koncepce shareholder a stakeholder value a možnosti zvyšování hodnoty pro akcionáře. Teoreticko-praktická část v úvodu charakterizuje analyzovaný podniku, popisuje jeho ekonomický (finanční) úsek a organizační strukturu. Na tomto podniku je představen příklad praktické ?cesty?, která by měla vést ke zvyšování hodnoty podniku ? zhodnocení současného stavu vybraných oblastí finančního řízení, srovnání s nejlepšími postupy, návrh změn a doporučení za účelem budoucího zvyšování hodnoty podniku pro akcionáře.
Dynamický Balanced Scorecard v učící se organizaci
Leciánová, Gabriela ; Uhrová, Inka (advisor) ; Dedouchová, Marcela (referee) ; Nováček, Jan (referee) ; Nováček, Jan (referee)
The main goal and intended contribution of the presented doctoral dissertation is to define the most important principles for the usage of the Dynamic Balanced Scorecard (DBSC) as a practical guide for learning organization. The Dynamic Balanced Scorecard is based on the fundamental idea that the conventional (static) Balanced Scorecard (BSC) is not able to encompass the contemporary dynamic environment and hence is not an appropriate tool for any strategic management system. At the beginning of the dissertation, the thesis is dedicated to description of the BSC limitations. Moving further, the thesis establishes a practical guide described in three stages: ? the main principles of DBSC, ? the methodology of implementing DBSC, ? the working model. The model was developed in a real company and is now being used in pilot operation. Furthermore the model contains measurements that help demonstrate the transformation from a traditional organization to a learning organization. I did not find, based on questionnaires collected from 110 companies and my experience in a consulting company, any examples of DBSC being currently used in the Czech Republic. The original hypothesis about non-use of any dynamic model for strategic management system was confirmed in the empirical part of the dissertation.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.