| |
|
COR: Webový nástroj pro získávání klinických důkazů v kardiologii
Papíková, Vendula ; Zvolský, Miroslav
Množství vědeckých důkazů přibývá v medicíně exponenciálním tempem, nicméně klinickým lékařům ještě stále nejsou snadno dostupné. Lékaři navíc nemají na vyhledávání nejnovějších vědeckých důkazů dostek času a nemají zkušenosti s jejich identifikací, hodnocením a aplikací v procesu klinického-rozhodování. To způsobuje potřebu nových informačních zdrojů, které by splňovaly “3R” komunikace podložené důkazy, tj. metodologickou polehlivost (reliability), klinickou významnost (relevance) a čtivost (readability). Tato práce popisuje nově vyvíjenou webovou aplikaci, jejímž cílem je naplnění výše uvedených požadavků na informační zdroj podložený důkazy z oboru kardiologie. Jako zdroj spolehlivých důkazů je použita databáze PubMed.
|
| |
|
Implementace lékařských doporučených postupů v elektronické formě
Zvolský, Miroslav
Lékařské doporučené postupy jsou důležitým nástrojem nejen klinického rozhodování lékařů, ale v širším měřítku také nástrojem pro zvýšení efektivity poskytování zdravotnické péče. V současné době existují nástroje pro vytváření elektronických forem lékařských doporučených postupů a jejich používání v klinické praxi, jejich rozšíření však brání absence koncepce, která by s jejich hromadným využitím počítala a omezené používání elektronického zdravotního záznamu.
|
| |
|
E-learning and the Impact of Information Delivery to Students and Patients in Multilingual Setting
Zvárová, Jana ; Dostálová, T. ; Zvára Jr., Karel ; Seydlová, M. ; Papíková, Vendula ; Zvolský, Miroslav
Particularly important in educational programmes and knowledge dissemination is the role of the Internet. We show several approaches how to use Internet and Web 2.0 based e-learning tools in doctoral and lifelong education. Within the fields of health and medicine there are three main areas, where the e-learning approach has been applied: medical training, research translation and health literacy. We show some e-learning tools, especially interactive books, interactive programs and system ExaMe, using examples from the field of dentistry. We also concern with problem of transferring knowledge in different languages using Internet based European Journal for Biomedical Informatics.
|
| |
| |
| |
| |