| |
|
Srovnání leaderů na trhu a jejich přímé konkurence s primárním zaměřením na společnosti Alza.cz a CZC.cz
Veverka, Martin ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato bakalářské práce se zaměřuje na přímé konkurenty leaderů na různých trzích a na jejich marketingové strategie a praktiky. V teoretické části jsou rozebírány důležité faktory značek jako branding a positioning a tyto teoretické termíny jsou prokládány příklady z praxe. Praktická část pak popisuje pomocí hloubkových rozhovorů a analýz marketingovou strategii společnosti CZC.cz, kterou používá proti svému úspěšnějšímu konkurentovi Alza.cz. Cílem práce je zjistit, jestli je profilování do pozice druhé nejúspěšnější firmy v daném segmentu pro značky výhodné a jestli jsou mezi různými odvětvími a strategiemi nějaké spojitosti.
|
|
Radiační rizika potenciálně spojená s počítačovou tomografií v České republice
VEVERKA, Martin
Diagnostická rentgenová vyšetření jsou nejvýznamnější umělý zdroj záření, kterému je obyvatelstvo vystaveno. Přispívají okolo 14% z celkové celosvětové každoroční expozice z všech zdrojů. Právě proto, že diagnostická rentgenová vyšetření poskytují velké výhody, je obecně přijímán fakt, že jejich použití zahrnuje malé riziko vyvolávání rakoviny. Riziko pro jednotlivce je nepochybně malé protože dávky záření jsou nízké, ale velké množství každoročně ozářených lidí znamená, že i malá jednotlivá rizika mohou přerůst do značného množství případů rakoviny. Cíl této práce byl znovu odhadnout toto riziko na základě každoročního množství CT vyšetření podniknutých v České republice a typických aplikovaných dávek. Pro plánované výpočty ale nebylo možné zpětně dohledat potřebná data, protože jejich archivace není povinná. Tato studie proto pouze popisuje obecné působení ionizujícího záření na lidský organizmus a dále všechny nezbytné matematicko-fyzikální vztahy potřebné pro uskutečnění prvotně plánovaného šetření, i se všemi nezbytnými datovými vstupy. V závěru práce jsou navrhnuty a demonstrovány postupy, jak potřebná data získat a zpracovat taky, aby bylo možné jejich případné porovnání s odbornou literaturou.
|