Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozpočet vybrané obce
Vlková, Lucie
Předmětem bakalářské práce Rozpočet vybrané obce je územní rozpočet, rozpočtový proces, účetnictví obce a analýza vybrané obce. První část popisuje obec a její působnosti, územní rozpočet, funkci a strukturu územního rozpočtu, rozpočtový proces a změny rozpočtu. Dále je definována rozpočtová skladba a její třídění s příklady. V druhé části je analyzována vybraná obec, do které je zahrnuta analýza plánu a plnění rozpočtu obce a složitější účetní případy. Pro tuto práci je vybrána obec Dobroutov, která se nachází 15 km od Jihlavy. Nakonec je na základě dotazníkového šetření v obci doporučena investiční akce a poté řešení otázky financování a dopadu na rozpočet obce.
Finanční analýza zemědělského podniku
VLKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zaměřuje na finanční analýzu vybraného zemědělského podniku. Cílem práce je provedení finanční analýzy, která vychází z finančních výkazů jako jsou: rozvaha, výsledovka, přehled o peněžních tocích a výroční zpráva. Pomocí těchto výkazů je posouzeno finanční zdraví podniku. Nadále vyhodnocuje návrhy na případné zlepšení a budoucí vývoj firmy. Práce formuluje základní vysvětlení a následně její praktickou část. Práce obsahuje předmět a rozdělení finanční analýzy, její vstupy a metody. Jsou zde představeny rozdílové ukazatele, poměrové ukazatele a analýza SWOT. Tato analýza zjišťuje silné stránky, které podnik využívá v budoucnu ke svému růstu a slabé stránky, jež se mohou stát pro podnik hrozbou. Práce také poukazuje na dopad dotací v zemědělství a na srovnání s průměrným podnikem.
Vykazování dlouhodobého nehmotného majetku v různých účetních systémech
Vlková, Lucie
Cílem diplomové práce Vykazování nehmotného majetku v různých systémech účetního výkaznictví je na základě analýzy metod vykazování dlouhodobého nehmotného majetku v rámci české právní úpravy, Mezinárodních účetních standardů a Americky všeobecně uznávaných zásad vyvodit podstatné rozdíly a důsledky aplikace na účetní jednotku. Práce se zaměřuje na software a nehmotné výsledky výzkumu a vývoje. Rozdíly jsou následně zobrazeny na praktických případech vybraných společností a také jsou doplněny o výpočty ukazatelů finanční analýzy.
Výživa u onkologicky nemocných dětí a dospívajících
VLKOVÁ, Lucie
Diagnostika i léčba zhoubných nádorových onemocnění u dětí a dospívajících se stále výrazně zlepšuje a ukazuje se, že na výsledku má nemalý podíl právě výživa. Jenže pro pacienta někdy může být obtížné až nemožné výživová doporučení dodržovat; má potíže s přijímáním stravy, silně se mu mění chuť, některé potraviny v něm vyvolávají potřebu zvracet. Navíc jídlo neplní jen čistě biologické potřeby, ale ve významné míře naplňuje i potřeby psychické. Cílem této bakalářské práce bylo popsat složení a způsob podání výživy v jednotlivých fázích léčby onkologicky nemocných dětí a mladistvých a zmapovat zkušenosti a názory dětských pacientů, jejich rodin a jejich ošetřujícího personálu na to, zda a jak je možné dodržet výživová doporučení a zároveň uspokojit chuťové preference dítěte. Hledám v ní odpověď na dvě výzkumné otázky: 1. Jak se mění z důvodu zajištění dostatečné nutrice způsob podání a složení výživy v průběhu léčby onkologicky nemocných dětí a mladistvých? 2. Jaké jsou názory dětských pacientů, jejich rodin a jejich ošetřujících lékařů na možnosti dodržení výživových doporučení? Text je rozdělen na dvě části teoretickou a výzkumnou. Teoretická část popisuje problematiku dětské onkologie a nejčastější typy nádorů u dětí a dospívajících, zmiňuje také možnosti jejich prevence. Dále se zabývá vedlejšími účinky protinádorové terapie, změnami metabolismu, malnutricí, nádorovou kachexií a anorexií. Největší část je věnována výživě hodnocení stavu výživy, výživové potřebě a formám nutriční podpory. Poslední část obsahuje doporučení při komplikacích s příjmem stravy a pro navýšení výživného obsahu stravy. Vzhledem ke komplikovanosti tématu jsem zvolila smíšenou výzkumnou strategii, více různých metod získávání i zpracování dat i různé skupiny respondentů. Sledovaným souborem bylo 45 onkologicky nemocných dětí a dospívajících ve věku od 4 do 18 let léčících se na Klinice dětské onkologie v Brně, jejich rodiče (7) a jejich ošetřující zdravotníci (2). Jako metody získávání dat byl využit dotazník, semistrukturované rozhovory, pozorování, záznamy stravy a informace ze zdravotnické dokumentace. Metodou zpracování dat byla kvalitativní i kvantitativní analýza dotazníkových odpovědí, obsahová analýza rozhovorů, pozorování, tvorba případových studií, propočet jídelníčků v programu "Nutriservis Profesional". Výsledky jsou prezentovány formou grafů, tabulek a prostého textu. Kapitola výsledky je rozdělena do třech podkapitol. Složení a způsob podání výživy se mění v závislosti na potřebách nemocného, jeho věku, druhu nádoru, léčbě a komplikacím, které v jejím průběhu nastávají. Záleží také na spolupráci samotného nemocného a jeho rodiny. Odlišný je také přístup u dospívajícího a dítěte a rozdíl mezi pobytem doma a v nemocnici. V některých fázích je pro zajištění dostatečné nutrice potřeba dietní úprava stravy, jindy je třeba nutriční podpora v podobě sippingu a při komplikacích, které s sebou léčba či onemocnění samotné přinášejí, se mění i způsob podání ústy, sondou, či parenterálně. Dodržet výživová doporučení představuje pro většinu onkologicky nemocných dětí a dospívajících značný problém, potíže s příjmem stravy během léčby má 95 %. Často jsou kvůli chuťovým preferencím dítěte odmítány určité formy nutriční podpory, které napomáhají výživová doporučení dodržet. Jak samotné děti, tak i jejich rodiče upřednostňují chuťové potřeby dítěte před doporučeními týkajícími se výživy. Našly se však i výjimky. Názory ošetřujícího personálu se shodují ve tvrzení, že vše záleží na přístupu jak samotných dětských pacientů, tak jejich rodin.
Podmínky a možnosti studia pro studenty se zdravotním postižením na Jihočeské univerzitě
VLKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá podmínkami a možnostmi terciárního vzdělávání studentů se zdravotním postižením na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. V teoretické části práce vymezuji základní pojmy týkající se zdravotního postižení, druhů zdravotního postižení a klasifikaci a etiologii zdravotního postižení. Dále se věnuji terciárnímu vzdělávání studentů se zdravotním postižením na vysokých školách a poté konkrétně Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. V praktické části jsem stanovila cíl specifikovat podmínky a možnosti studia, které Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích poskytuje studentům se specifickými vzdělávacími potřebami. Zvolila jsem kvalitativní typ výzkumu a to techniku polostrukturovaných rozhovorů. Oslovila jsem pět studentů se zdravotním postižením studujících na různých fakultách Jihočeské univerzity a provedla jsem s nimi rozhovory se stejnými otázkami. Vyhodnocení plynoucí z výsledků výzkumu může být doporučením pro praxi. Získané poznatky o specificích terciárního vzdělávání studentů se zdravotním postižením mohou posloužit k případnému zlepšení podmínek, které univerzita poskytuje a také k rozšíření všeobecného mínění a důležitých informací.
Komparace pravomocí nejvyšších auditních orgánů v zemích EU
Vlková, Lucie ; Pavel, Jan (vedoucí práce) ; Vítek, Leoš (oponent)
Tato práce se zabývá srovnáním pravomocí nejvyšších kontrolních institucí osmi vybraných členských zemí EU: Belgie, České Republiky, Francie, Kypru, Itálie, Portugalska, Rakouska a Řecka. Jsou srovnány zákonné normy týkající se fungování a působnosti těchto institucí a jsou navrženy změny působnosti a fungování Nejvyššího kontrolního úřadu České republiky (NKÚ). Největším problémem je, že NKÚ nemá pravomoc kontrolovat hospodaření obcí a krajů v jejich samostatné působnosti a soukromoprávní společnosti financované z veřejných zdrojů. Proto by měla být příslušná legislativa upravena.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.