Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak učitelé přicházejí o rozum: Percepce prožívání stresu v učitelské profesi na druhém stupni ZŠ a vyrovnávání se s ním
Talpová, Martina ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
V diplomové práci jsem se zaměřila na zkoumání prožívání stresu v profesi učitelů druhého stupně. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsem se snažila postihnout širší perspektivu mnoha rolí druhostupňového učitele. Zdůraznila jsem začlenění učitelství mezi pomáhající profese a upozornila jsem na základní společné znaky těchto profesí. Dále jsem se dotkla tématu stresu, stresových faktorů a resilience. Věnovala jsem se stresorům, které jsou společné pro pomáhající profese, a snažila se zdůraznit ty, které jsou pro učitelství specifické. Pro účely empirické části práce jsem si vybrala sedm současných či bývalých druhostupňových učitelů, pět žen a dva muže, kterých jsem se formou hloubkového rozhovoru ptala, jak prožívají svou profesi a s ní spojený stres, jak se mu brání a zda cítí v této oblasti nějakou podporu. Jejich odpovědi jsem zkoumala metodou interpretativní fenomenologické analýzy. Vyšlo najevo, že učitelé se cítí svou profesí a stresem, který generuje, velmi zatíženi. Nicméně ji vykonávají s radostí a pocitem hlubšího poslání. Copingové strategie volí každý dle svých možností a potřeb, necítí však, že by o ně bylo v této oblasti pečováno. Studie nepřinesla zjištění, že by stresujícím faktorem pro učitele byli jejich žáci, ale odhalila množství jiných stresorů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.