|
Representation of special classes of combinatorial objects
Scholleová, Barbora ; Nešetřil, Jaroslav (vedoucí práce) ; Loebl, Martin (oponent)
V této práci se pokoušíme propojit poznatky ze dvou oblastí teorie grafů. Nejprve uvádíme základní pojmy týkající se homomorfismů grafů. Text směřuje k defi- nici nahrazovací operace užitím vhodného nahrazovacího grafu. Dále popisujeme vlastnosti stromové hloubky, jedné z význačných charakteristik každého grafu. Posléze se zabýváme reprezentacemi kategorií v kategorii Graph všech konečných grafů a Graphk všech konečných grafů se stromovou hloubkou nejvýše k.
|
| |
|
Representation of special classes of combinatorial objects
Scholleová, Barbora ; Nešetřil, Jaroslav (vedoucí práce) ; Loebl, Martin (oponent)
V této práci se pokoušíme propojit poznatky ze dvou oblastí teorie grafů. Nejprve uvádíme základní pojmy týkající se homomorfismů grafů. Text směřuje k defi- nici nahrazovací operace užitím vhodného nahrazovacího grafu. Dále popisujeme vlastnosti stromové hloubky, jedné z význačných charakteristik každého grafu. Posléze se zabýváme reprezentacemi kategorií v kategorii Graph všech konečných grafů a Graphk všech konečných grafů se stromovou hloubkou nejvýše k.
|
| |
|
Nerovnoměrná ladění v historii a dnešní praxi
Scholleová, Barbora ; TŮMA, Jaroslav (vedoucí práce) ; ČERNÝ, Pavel (oponent)
Tato práce se věnuje historickým laděním. K jejich pochopení je nutné seznámit se s velikostmi přirozených intervalů vyplývajících z alikvotní řady. Je potřebné umět určit frekvenční poměr jakéhokoli intervalu a jeho velikost v centech.
Dále je nastíněno, proč neexistuje ideální ladění a že každé ladění je kompromisem, má jiné priority a možnosti využití.
Cesta k dnes široce rozšířenému rovnoměrně temperovanému ladění byla dlouhá, v průběhu historie se používalo mnoho nerovnoměrných temperatur. Základní typy jsou zde vyjmenovány a popsány.
V dnešní době jsou v souvislosti se snahou o historicky poučenou interpretaci historická ladění opět využívána. Staré hudbě dodají dobový charakter a mohou napomoci interpretovi k jasnější představě o obsahu skladby.
|