Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prevence užívání návykových látek na základní škole
Ročňáková, Michala ; Drlíková, Eva (oponent) ; Hermochová, Soňa (vedoucí práce)
V současné době, kdy experimentování s návykovými látkami svým způsobem patří k normálnímu průběhu dospívání, se prevence řadí mezi jeden z důležitých pilířů oblasti věnující se drogové problematice. Výzkumy prokazují, že čím dříve člověk získá zkušenost s návykovou látkou, tím větší bývají následné obtíže. Důsledky spojené se závislostí je obtížné, ale také i nákladné, napravovat. Zahraniční publikace dokonce uvádějí a vyčíslují přednosti prevence před následnou péčí. Tvrdí, že pokud budeme předcházet problémům spojených drogami, společnosti ušetříme. Jeden dolar věnovaný na prevenci je srovnáván s deseti dolary investovanými do řešení pozdějších důsledků spojených s užíváním drog. Mnoho času tráví děti a dospívající ve školských zařízeních, tím se zde otevírají možnosti k jeho využití také k preventivní práci. V školním prostředí vystupují různé skupiny intermediátorů. Jednu z nejvýznamnějších rolí zastávají pedagogové, kteří vstupují s dětmi a dospívajícími do kontaktu. Neměli by tedy jen vyučovat předmětům, ale také vychovávat. Prevence užívání návykových látek spočívá v trojstranném modelu zaměřenému na poznatky, postoje a chování. Tyto všechny kvality dokáže zahrnout přístup zaměřený na sociálně osobnostní výchovu (či sociálněpsychologický výcvik, trénink dovedností potřebných pro život). Působení...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.