Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Experimentální zvukový efekt založený na dynamické filtraci signálu
Leitgeb, David ; Miklánek, Štěpán (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je realizace experimentálního zvukového efektu založeného na dynamické filtraci signálu. Byly provedeny dvě implementace efektu, jedna v prostředí Matlab s použitím jeho rozšíření Audio Toolbox a druhá v programovacím jazyce C++ s použitím aplikačního frameworku JUCE. Mezi hlavní typy zpracování signálu, které se v navrženém efektu vyskytují patří kmitočtová filtrace, zpoždění signálu a řízení parametrů efektu pomocí nízkofrekvenčních oscilátorů. První verze efektu slouží převážně jako prototyp ověřující správnou funkčnost navržených algoritmů. Výsledkem druhé realizace je plnohodnotný plug-in modul použitelný např. při hudební produkci. Obě verze efektu jsou také dostupné ve formátu VST, který je možné využít v různých hostitelských aplikacích. Text práce je rozdělen do tří hlavních částí: teoretického úvodu, implementace efektu a testování jeho funkčnosti. Teoretický úvod se věnuje popisu problematiky několika oblastí zpracování zvukového signálu, které jsou klíčové pro správnou implementaci jednotlivých částí efektu. Ta je popsána v následující části textu, v případě realizace v prostředí Matlab převážně formou výpisů ze zdrojového kódu, C++ verze pak z velké části slovním popisem. Poslední část práce je zaměřena na demonstraci funkčnosti obou verzí efektu. Zde jsou uvedeny grafické ukázky různých způsobů použití efektu. Zvukové soubory těchto ukázek jsou k dispozici v elektronické příloze práce.
Světelné animace pro systém Spectoda na základě analýzy parametrů z hudebních nahrávek
Slezák, Viktor ; Miklánek, Štěpán (oponent) ; Ištvánek, Matěj (vedoucí práce)
V diplomové práci je prozkoumána problematika oboru Music Information Retrieval (MIR). Na základě získaných znalostí je navržena struktura systému pro generování animací z parametrů hudební nahrávky. Jsou porovnána dostupná řešení pro extrakci parametrů z knihoven Librosa, Madmom a Aubio. Navržená struktura je následně realizována jako funkční aplikace pomocí jazyka Python s uživatelským rozhraním ve formě webové aplikace.
Development and Deployment of a Platform for Efficient Data Collection and Visualization in Opportunistic Sensor Networks
Chovancová, Emília ; Miklánek, Štěpán (oponent) ; Musil, Petr (vedoucí práce)
Opportunistic sensors represent an interesting alternative to obtain valuable information and data that saves resources ecologically and economically. The meteorological gauges and sensors that are described within the scope of this thesis, also belong to this category. In the future, they will be used in comparison with different microwave link. The aim of the thesis was to create technical documentation for the respective gauges, describing their technical characteristics, data flow and proposing security improvements of the infrastructure. Another objective was to create a web application to enable optimized real-time data visualization and thus inform users about the current weather conditions within the FEKT campus.
Návrh signálů pro modelování nelineárních systémů
Kuba, Michael ; Ištvánek, Matěj (oponent) ; Miklánek, Štěpán (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá trénovacími signály pro modelování nelineárních systémů pomocí hlubokého učení. Je zde popsán teoretický úvod k této problematice včetně úvodního popisu signálů a nelineárních zvukových zkreslovacích efektů. Cílem práce je navržení sady umělých trénovacích signálů, které mají sloužit k vytvoření modelů zkreslovacích kytarových efektů nebo elektronkových kytarových zesilovačů. Navržená sada umělých trénovacích signálů je poté zpracována kytarovými a baskytarovými efekty a pomocí rekurentní neuronové sítě jsou natrénovány jejich modely. Kvalita výsledných modelů je následně srovnána s kvalitou modelů vytvořených pomocí referenčního trénovacího signálu, složeného ze záznamů hry na elektrickou kytaru, a signálů z komerčně dostupných zařízení. Srovnání je provedeno dle objektivních metrik a subjektivního hodnocení pomocí poslechového testu MUSHRA.
Realizace zvukového efektu Waveshaper
Leitgeb, David ; Miklánek, Štěpán (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je realizace nelineárního zvukového efektu typu waveshaper. Ten se skládá z těchto základních bloků: uživatelem editovatelná převodní charakteristika, různé typy kmitočtové filtrace a několik stupňů převzorkování. Prototyp tohoto efektu byl nejprve realizován pomocí softwaru Matlab v kombinaci s jeho rozšířením Audio Toolbox. Z důvodu určitých omezení tohoto prototypu způsobených použitým prostředím byl následně celý efekt od základu přepsán do jazyka C++. Pro tuto implementaci byl využit framework JUCE, který je převážně používaný pro tvorbu aplikací určených ke zpracování zvukového signálu. Přechod na toto prostředí umožnil především editaci převodní charakteristiky v reálném čase a převedení efektu do formátu VST3. Kromě stručného představení použitých typů systémů, motivace pro převzorkování a popisu implementace obou prototypů jsou v práci obsaženy i grafické ukázky demonstrující jejich správnou funkčnost. Zvukové soubory související s těmito ukázkami jsou součástí elektronické přílohy.
Určení místa původu hudebních interpretací české komorní a orchestrální hudby za pomoci technik Music Information Retrieval
Miklánek, Štěpán ; Mekyska, Jiří (oponent) ; Kiska, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá statistickou analýzou nahrávek české komorní a orchestrální hudby. Významná část této práce je věnována problematice extrakce parametrů z nahrávek. V rámci extrakce parametrů jsou využity techniky zpracování hudebního signálu používané v oblasti Music Information Retrieval. Dále jsou v práci představeny kroky při zpracovávání databází nahrávek a výběru stejných notových úseků z jednotlivých interpretací skladeb pomocí dynamického borcení časové osy. Pro účely výběru stejného notového úseků z interpretací byl naprogramován nástroj v prostředí MATLAB. V neposlední řadě je představen vyhodnocovací systém, pomocí kterého je prováděna klasifikace nahrávek podle místa původu. Samotná klasifikace je provedena v podobě binárního rozdělení na dvě skupiny Česko a svět. První část vyhodnocení spočívá v individuální analýze jednotlivých statistických parametrů, přičemž je hodnocena jejich diskriminační síla. Druhá část vyhodnocení spočívá v selekci skupin parametrů, které by měly zvýšit přesnost klasifikace oproti individuální analýze parametrů.
Audio signal modelling using neural networks
Pešán, Michele ; Ištvánek, Matěj (oponent) ; Miklánek, Štěpán (vedoucí práce)
Neural networks based upon the WaveNet architecture and recurrent neural networks are nowadays used in human speech synthesis and other various tasks such as "black-box" modeling systems for acoustic signals alteration (modulation effects, non-linear distortion units, etc.). This work aims, to sum up existing methods of neural network use in acoustic signal modeling. Next, the student is to implement chosen model of neuron network Python and will train this architecture to perform a simulation of desirable sound effect or acoustic alteration system. The task for this semester is, to sum up existing knowledge concerning neural networks. Training database of sound samples and implementation of a sound modeling neural net is to be created as well. Through recent years, neural networks have been used more and more extensively across many science fields. Neural networks based upon the WaveNet architecture and recurrent neural networks are nowadays used in human speech synthesis and other various tasks such as "black-box" modeling systems for acoustic signals alteration (modulation effects, non-linear distortion units, etc.). This academic work provides a brief introduction to the neural network terminology and common practice, elaborates on several types of neural network types, the main focus on DeepMind's WaveNet. Furthermore describes and compares results of experimental implementation of WaveNet and other types of neural network in audio signal "black-box" modeling tasks.
Návrh a realizace akustických úprav poslechového prostoru
Vajda, Michal ; Miklánek, Štěpán (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje návrhu akustických úprav bytového prostoru a následné realizaci těchto úprav. Jejím cílem je navrhnout optimální řešení prostoru pro poslech hudby v souladu s Českými technickými normami. Základními zkoumanými parametry jsou doba dozvuku a kritéria akustické kvality. Práce se zabývá simulací v modelovacím programu EASE a řeší situace před akustickou úpravou i po ní. Pro komplexní řešení výše uvedených úprav a dosažení vytyčeného cíle jsou použity následující metody a postupy: Měření doby dozvuku je provedeno pomocí metody přerušeného šumu, výpočty jsou provedeny za pomocí Sabinova a Eyringova vzorce. Dále je simulace ověřena vlastním kalkulátorem v programu Excel. Po využití absorbérů vhodných k úpravě je provedena realizace s konečným měřením doby dozvuku. Na závěr je vytvořen dodatečný návrh úprav pomocí Helmholtzových rezonátorů. Realizovanými metodami je dosaženo optimální a zároveň kmitočtově vyrovnané doby dozvuku a místnost je možné využívat jako mixážní halu pro vícekanálový záznam zvuku.
Interaktivní představení audiovizuálních děl ve virtuální realitě
Abdulvaliyev, Chamit ; Miklánek, Štěpán (oponent) ; Sikora, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na vývoj VR aplikace, která umožňuje prezentaci audiovizuálních děl ve virtuálním prostoru. Tato práce vznikala ve spolupráci s Vašulka Kitchen Brno v rámci projektu Vasulka Live Archive / Interfaces a využívá díla Steiny a Woodyho Vašulkových. Aplikace umožňuje přehrávání videí na virtuálním plátně, přetáčení videí, zobrazení predikcí vygenerovaných neuronovou sítí, změnu seřazení náhledů videí v prostoru a změnu virtuálního prostředí. Data o predikcích a uspořádání videí jsou načítány z JSON souborů, které byly poskytnuty vedoucím práce. Jednotlivá videa jsou při spuštění načítána z lokálního úložiště zařízení. Predikce jsou vizualizovány pomocí vygenerovaných textur pro jednotlivé tagy. Uživatel má k dispozici dvě prostředí, a to vesmír a galerii, která byla modelována dle výstavního prostoru Vašulka Kitchen Brno. V prostředí vesmíru je uživateli umožněno pohybovat se za pomocí páček na ovladačích, což simuluje let pomocí tryskového batohu. Přetáčení videí a změna seřazení náhledů je ovladatelné pomocí tlačítek na ovladačích. Při vývoji byl využit herní engine Unity a aplikace byla testována na VR brýlích Oculus Quest 2. Text bakalářské práce je rozdělen na dvě části. V první části je popisován základní kontext VR vývoje a herní enginy, které tento vývoj umožňují. Konkrétně jsou popisovány tyto enginy: Godot, PlayCanvas a Unity. Druhá část se věnuje postupu vývoje VR aplikace a výsledkům bakalářské práce. Přibližuje proces přípravy virtuální scény a práci s Unity editorem. Taktéž vysvětluje fungování jednotlivých skriptů a způsoby řešení problémů, které během vývoje nastaly.
Porovnávání zvukových nahrávek za pomoci parametrů popisující barvu zvuku
Miklánek, Štěpán ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Kiska, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výzkumem parametrů popisující nahrávky na základě barvy zvuku. Nejprve je popsán historický vývoj a novodobý přístup v oblasti Music Information Retrieval (MIR), poté je popsán postup při zpracovávání hudebního signálu a daná problematika je nastíněna jak z pohledu hudební teorie, tak z pohledu číslicového zpracování signálu. Následuje popis předzpracování signálu, tato část je důležitá z hlediska parametrizace hudebního signálu. V kapitole parametrizace jsou shrnuty poznatky o parametrech, které jsou běžně využívány při získávání informací z nahrávek, přičemž je kladen důraz zejména na parametry týkající se barvy zvuku. Je také představena databáze nahrávek k analýze a návrh vyhodnocovacího systému, který bude nahrávky analyzovat. Nakonec je představena individuální analýza parametrů, kterými jsou popisovány nahrávky na základě barvy zvuku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.