|
Propaganda na příkladu budování socialismu v padesátých letech v Československu
Merta, Jonáš ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Suk, Pavel (oponent)
Diplomová práce rozkrývá motivy komunistické propagandy první poloviny padesátých let v Československu. V úvodní části přibližuje historický kontext daného dějinného období a popisuje fungování mediálního systému, cenzurní praxe a proces nastolování informačního monopolu režimu. V interpretativní části pak práce zkoumá ideologické stereotypy, motivy a jejich vzájemnou provázanost. V práci je využito metody kvalitativní analýzy obsahu mediálních sdělení, která je aplikována na ideologické texty zejména v celostátních denících, ale i na další média. Na komunistickou ideologii, jejíž postuláty se režim snažil realizovat, je v práci nahlíženo jako na systematický a komplexní gesamtkunstwerk, který prostupuje celou společnost. Výstupem práce je interpretace jednotlivých ideologických motivů, jejich zasazení do celkového ideologického kontextu, poukázání na jejich emblematičnost a mytické přesahy. Konstrukce ideologizovaného obrazu světa je porovnávána s principy mytického vyprávění.
|
|
Analýza komunistické propagandy na příkladu kolektivizace venkova
Merta, Jonáš ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Krejcar, Robert (oponent)
Bakalářská práce "Analýza komunistické propagandy na příkladu kolektivizace venkova" rozkrývá komunistickou propagandu, hledá principy a stereotypy, na kterých je založena, a poukazuje na vazby mezi propagandou a ideologií. To vše na příkladu dějinné události kolektivizace venkova na přelomu čtyřicátých a padesátých let dvacátého století v Československu. Obsahuje kvalitativní rozbor ideologických textů, zasazuje je do kontextu komunistické ideologie a popisuje jejich možné dopady na společnost. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Analýza marketingové komunikace a strategie Fitness Contours
Merta, Jonáš ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Hochman, Jiří (oponent)
Diplomová práce analyzuje za využití teoretických poznatků marketingovou komunikaci mikropodniku fitness Contours. Cílem práce je popis a analýza jednotlivých komunikačních nástrojů pohledem marketingové teorie. Na základě situačních analýz práce hodnotí efektivitu komunikačního mixu a navrhuje možná opatření vhodná pro jeho optimalizaci. Výstupem práce je důkladně popsaný komunikační mix zkoumané společnosti, nově stanovené cíle komunikace a podrobná analýza jednotlivých komunikačních nástrojů s důrazem na zkoumání jejich efektivity ve vztahu k vytyčeným cílům.
|
| |