Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
LCA of different types of cars in Czech Republic
Kutnar, Václav ; Jaššo, Kamil
To reduce greenhouse gas emissions, countries have focused on (among other things) automobile transport. However, there are different car powertrains, and each produces a different amount of emissions from different parts of their lifecycles, which also vary from state to state. Knowing exact, comparable values is necessary for deciding how to reduce these emissions most efficiently and economically possible. Existing studies often focus on only one part of the life cycle and/or are not localized to a particular state. This study analyzes the entire life cycle of a vehicle and its fuel or energy for a vehicle manufactured, operated, and recycled in the Czech Republic. It draws on existing studies, supplemented by data from state agencies, vehicle manufacturers, and our calculations. It was found that in the Czech Republic, compared to a vehicle with a petrol internal combustion engine (ICEVg), an electric vehicle (BEV) has 33% lower total GHG emissions, and a vehicle with hydrogen fuel cells (FCEV) 19% lower. However, an internal combustion engine vehicle has lower emissions from its production and as a result, its cumulative emissions are lower than an electric vehicle until 70,000 km driven and a hydrogen fuel cell vehicle until 111,000 km.
Studie ekologického dopadu výroby, provozu a likvidace různých typů automobilů
Kutnar, Václav ; Jandová, Kristýna (oponent) ; Jaššo, Kamil (vedoucí práce)
V zájmu snížení emisí skleníkových plynů se státy zaměřily (mimo jiné) na automobilovou dopravu. Existují však různé druhy pohonu automobilů a každý z nich produkuje v různých částech svého životního cyklu jiné množství emisí, které se navíc v jednotlivých státech liší. Znalost přesných a srovnatelných hodnot je nezbytná pro rozhodování o tom, jak tyto emise co nejefektivněji a nejekonomičtěji snížit. Existující studie se často zaměřují pouze na jednu část životního cyklu a/nebo nejsou lokalizovány na konkrétní stát. Tato studie analyzuje celý životní cyklus vozidla a jeho paliva nebo energie pro vozidlo vyrobené, provozované a recyklované v České republice. Vychází z existujících studií doplněných o údaje státních orgánů, výrobců vozidel a vlastní výpočty. Bylo zjištěno, že v České republice má v porovnání s vozidlem se spalovacím benzínovým motorem (ICEVg) elektromobil (BEV) o 33 % nižší celkové emise skleníkových plynů a vozidlo s vodíkovými palivovými články (FCEV) o 19 % nižší. Vozidlo se spalovacím motorem má však nižší emise již při výrobě, a proto jsou jeho kumulativní emise nižší než u elektromobilu do 70 000 ujetých km a u vozidla s vodíkovými palivovými články do 111 000 km.
Softwarová podpora projektování poplachového zabezpečovacího systému
Kutnar, Václav ; Zeman, Václav (oponent) ; Burda, Karel (vedoucí práce)
Poplachové zabezpečovací systémy jsou důležitou součástí kvalitního zabezpečení obytných, komerčních a dalších typů budov. Při jejich projektování je nutné kvalitně a široce posoudit daný objekt a jeho okolí a musí se posoudit mnoho proměnných. Tato bakalářská práce navrhuje metodiku, která by měla s tímto projektantovi pomoci. V práci se nejprve rozebere obecný postup návrhu systému, relevantní platné normy, následně prvky mechanického zabezpečení budov, a statistiky vloupání v České republice. Na základě těchto informací je pak vypracována a softwarově implementována metodika, která na základě zadaných dat poskytne projektantovi informace důležité ke kvalitnímu návrhu systému. Těmito jsou například možná slabá místa objektu, potenciální cesty vniknutí do objektu, stupeň zabezpečení systému a další.
Softwarová podpora projektování poplachového zabezpečovacího systému
Kutnar, Václav ; Zeman, Václav (oponent) ; Burda, Karel (vedoucí práce)
Poplachové zabezpečovací systémy jsou důležitou součástí kvalitního zabezpečení obytných, komerčních a dalších typů budov. Při jejich projektování je nutné kvalitně a široce posoudit daný objekt a jeho okolí a musí se posoudit mnoho proměnných. Tato bakalářská práce navrhuje metodiku, která by měla s tímto projektantovi pomoci. V práci se nejprve rozebere obecný postup návrhu systému, relevantní platné normy, následně prvky mechanického zabezpečení budov, a statistiky vloupání v České republice. Na základě těchto informací je pak vypracována a softwarově implementována metodika, která na základě zadaných dat poskytne projektantovi informace důležité ke kvalitnímu návrhu systému. Těmito jsou například možná slabá místa objektu, potenciální cesty vniknutí do objektu, stupeň zabezpečení systému a další.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.