|
Prózy Josefa Škvoreckého v překladech Paula Wilsona
Junek, Václav ; Špirit, Michael (vedoucí práce) ; Holý, Jiří (oponent)
(česky): Tato práce si klade za cíl komparaci tří románů Josefa Škvoreckého - Příběh inženýra lidských duší, Scherzo capriccioso a Tankový prapor - s jejich anglickými překlady od Paula Wilsona a popis rozdílů v jejich kompozicích. V případě překládání Scherza capricciosa si Paul Wilson všiml, že román obsahuje dva základní čtenářské horizonty - jeden zaměřený na čtenáře z českého kulturního kontextu, druhý na čtenáře z anglo-amerického kulturního kontextu - a při překládání zasáhl do výstavby románu tak, aby výsledné vyznění přizpůsobil angloamerickému publiku. S tímto Wilsonovým přístupem na zřeteli zkoumáme i další překlady. Výsledkem práce má být přispění ke zkoumání díla Josefa Škvoreckého coby autora tvořícího pro dva kulturní kontexty.
|
|
Prózy Josefa Škvoreckého z osmdesátých let
Junek, Václav ; Špirit, Michael (vedoucí práce) ; Holý, Jiří (oponent)
(česky): Cílem této práce je popsat kompozici románů Josefa Škvoreckého z osmdesátých let, Scherza capricciosa a Nevěsty z Texasu. Oba romány mají specifickou kompoziční výstavbu spočívající v několika dějových linkách, které jsou rozděleny na menší úseky a promíchány mezi sebou. V každém z textů se tato skutečnost projevuje jinak. Ve Scherzu capricciosu zkoumáme především rozdělení dějových pásem z hlediska kapitol, vypravěčů a žánrů. V Nevěstě z Texasu je hlavním zájmem propojení úseků dílčích dějových linek, které spočívá v jejich dějové schematičnosti. V případě obou je zároveň popsáno, jakou funkci má v jejich vyprávění rozdělení textu na dvě pásma užitím rozdílného řezu písma.
|
|
Petr Eben - Okna podle Marca Chagalla
Bachtík, Jiří ; Rejlek, Vladimír (vedoucí práce) ; Junek, Václav (oponent)
Cílem mojí magisterské práce "Petr Eben - Okna podle Marca Chagalla" bylo seznámit se s dílem Petra Ebena a jeho skladbou Okna pro trubku a varhany. Zjistit a popsat jejich možné interpretační problémy. Moje práce se skládá ze třech hlavních částí. První je životopis Petra Ebena, druhá soupis díla. V třetí části jsem se zabýval rozborem a interpretačními problémy skladby samotné. Doufám, že moje práce bude alespoň pro některé další interprety pomocí při seznamování se s dílem Petra Ebena a hlavně jeho Okny podle Marca Chagalla.
|
|
Altový trombon
Čermák, Lukáš ; Pulec, Zdeněk (vedoucí práce) ; Junek, Václav (oponent) ; Rejlek, Vladimír (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá začátky trombonu a jeho vývoje od začátku do současnosti. Trombon, jak je známý dnes, se vlastně nezměnil co se týče jeho struktury od 16. století. Kromě jeho vývoje tato práce také porovnává metody učení na trombon (Franncie, Německo, Rusko) a některé hráče na trombon. Tento hudební nástroj musí být také považován za součást balíčku v jazzu. Kapitola popisuje objevení jazzu a jeho styly v Chicagu a New Orleansu do stylů šedesátých let minulého století.
|
| |
| |
|
Jan Slabák a jeho Moravanka
Gregorovič, Vít ; Rejlek, Vladimír (vedoucí práce) ; Junek, Václav (oponent)
Tématem této diplomové práce je vynikající trumpetista Jan Slabák. Je zde představen nejen jako všestranný interpret, ale i jako kapelník svého orchestru, Moravanky. Jako její vedoucí, skladatel, aranžér a samozřejmě sólista vytvořil nový zvuk dechové hudby. Vznik Moravanky je mezníkem v historii kapel tohoto druhu.
V textu je věnován prostor ještě jedné moravské dechovce a sice Mistříňance. Její členové byli, stejně jako Jan Slabák, žáky Josefa Frýborta. O něm a spolu s ním o Josefu Ištvánkovi, dalším významném učiteli mladých muzikantů, je v závěrečných kapitolách také zmínka.
|
|
Tuba a jazz
Radová, Tereza ; Hoza, Václav (vedoucí práce) ; Junek, Václav (oponent) ; Rejlek, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce ?Tuba a jazz? pojednává o historickém průřezu dějinami jazzu s ohledem na použití tuby v nich. Nastiňuje možnosti výuky tubisty v oblastech jazzového frázování, vedení basové linky a improvizace. Obsahuje jmenný seznam světových jazzových tubistů s jejich životopisy.
|
| |
| |