Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití Bayesovských sítí pro predikci korporátních bankrotů
Hátle, Lukáš ; Witzany, Jiří (vedoucí práce) ; Málek, Jiří (oponent)
Cílem práce je zhodnotit použití bayesovských klasifikátorů v predikci korporátních bankrotů. Získané výsledky naznačují, že bayesovské klasifikátory dosahují srovnatelných výsledků s častěji používanými metodami v této oblasti, jako jsou logistická regrese a rozhodovací stromy. Srovnání bylo provedeno na základě vlastní analýzy na datových souborech z České republiky a Polska. Celková úspěšnost naivních bayesovských klasifikátorů používajících entropickou diskretizaci s hybridním předvýběrem vysvětlujících atributů je pro český datový soubor 77,19 %, pro polský 79,63 %. Hodnoty AUC jsou pro příslušné datové soubory 0,81 a 0.87. Dosažené výsledky na polském datovém souboru byly porovnány s již publikovanými články od Tsaie (2009) a Wanga et al. (2014), které aplikují jiné klasifikační algoritmy na stejný datový soubor. Navrhované metody v této práci vycházejí ze srovnání velice úspěšně. Práce dále nabízí srovnání jednotlivých přístupů k diskretizaci numerických atributů a výběru relevantních vysvětlujících atributů. Tyto oblasti se ukazují pro zvýšení výkonnosti naivního bayesovského klasifikátoru jako klíčové.
Hospodářský cyklus a míra úmrtnosti v silničním provozu
Hátle, Lukáš ; Houdek, Petr (vedoucí práce) ; Jaklín, Jiří (oponent)
Práce ověřuje hypotézu o vztahu hospodářského cyklu a úmrtnosti v silničním provozu. Analýza závislosti byla provedena pomocí lineární regrese s pevnými efekty na panelových datech pro 20 členských zemí Evropské unie v období let 1995--2008. Výsledky (s omezenou signifikancí) naznačují, že nárůst nezaměstnanosti o jeden procentní bod je spojen s procentním poklesem míry úmrtnosti v silniční dopravě. Efekt je způsoben především zvýšenou intenzitou dopravy a změnami v chování řidičů, které hospodářský růst doprovázejí (např. více spotřebovávaného množství alkoholu). Výsledky dále naznačují, že síla této závislosti se odlišuje pro jednotlivé věkové skupiny. Nejsilněji reaguje na hospodářský cyklus zaměstnanost (a patrně důchody) skupiny mladých obyvatel ve věku 15--29 let. V této skupině je pak nárůst nezaměstnanosti o jeden procentní bod spojen s 1,77% poklesem míry úmrtnosti v silničním provozu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.