Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychohygiena a stres sociálních pracovníků
CHOVANCOVÁ, Lucie
Práce se zabývá psychohygienou a stresem sociálních pracovníků, který na ně působí při výkonu jejich práce. Teoretická část charakterizuje práci sociálního pracovníka, jeho náplň a metody sociální práce. Dále popisuje psychickou zátěž v podobě stresu, frustrace, konfliktu a syndromu vyhoření, který může nastat při velkém vlivu výše zmíněných zátěží. Poslední kapitola teoretické části se zabývá pravidly a prostředky psychohygieny, které lze využívat v sociální práci. Praktická část obsahuje výzkum, který je realizovaný pomocí polostrukturovaného rozhovoru s 5 respondentkami, které se v sociální oblasti pohybují více jak 10 let. Výzkum je zaměřený na vliv nároků, které jsou na pracovníky kladeny při výkonu jejich práce, na povědomí psychohygieny jejich prostředků a možné prevence proti stresu, pracovní zátěži a syndromu vyhoření.
Sociální agrese v rámci předmětu výchovy ke zdraví na základní škole
CHOVANCOVÁ, Lucie
Cílem mé práce je zjištění přístupu a vztahu dětí ve věku 12-15 let k sociálním sítím, používání internetu jako prostředek ke komunikaci, povědomí žáků a informovanosti na základní škole. Sekundárním cílem je povědomí žáků ve věku 12-15 let o sociální agresi na internetu. Bakalářská práce se týká sociální agrese spojené s předmětem výchovy ke zdraví na základní škole, vymezení pojmu samotného, jaké je povědomí o agresi, jaké nebezpečí se skrývá v častém používání sociálních sítích. Čtenář bude seznámen s problematikou na sociálních sítích, kyberšikanou - definicí pojmu, stadii, prevencí atd. Jako metoda v praktické části byla použita anketa vlastní konstrukce, která je zaměřena na II. stupeň (absolvování 7. - 9. třídy) základní školy, jedná se o základní školu v Sezimově Ústí, kde práce mapuje povědomí žáků o sociální agresi, setkání se s problematikou, výskyt agrese v okolí, reakce žáků, jejich důvěru, či nedůvěru v sociálním prostoru apod. Výsledky a výzkum naplnil očekávání a domněnky. Bylo potvrzeno, že dívky komunikují na sociálních sítích více než chlapci. Dále bylo zjištěno, že chlapci využívají internet k hraní her, jedná se o 70 % dotazovaných. 60 % dotazovaných, jak dívek, tak chlapců jsou s pojmem kyberšikana nejčastěji seznamováni ve škole, jak bylo ve výzkumu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.