Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zemědělská gramotnost (agricultural literacy) - sonda znalostí na prvním stupni základních škol
BOČKOVÁ, Natálie
Diplomová práce má za cíl zjistit úroveň zemědělské gramotnosti u žáků pátých ročníků základní školy docházejících do škol situovaných na vesnici. Téma zvolení diplomové práce bylo motivováno nedostatečnou pozorností této problematiky v českém, ale i světovém prostředí. I přesto, že některá témata související se zemědělskou gramotností jsou obsažena v rámcovém vzdělávacím programu (RVP ZV), samotný pojem zemědělské gramotnosti je v České republice relativně nový. Literární část je zaměřená na krajinu a její funkce v návaznosti na zemědělskou gramotnost, definici samotného pojmu "zemědělská gramotnost" a vývoj jejího zařazení do výuky. Diplomová práce zároveň analyzuje RVP ZV a v něm výskyt témat směřujících k posílení zemědělské gramotnosti u žáků. V neposlední řadě diplomová práce nabízí přehled výukových metod a forem, které by mohli přispět ve formování zemědělsky gramotné společnosti už od začátku školní docházky. Metodická část obsahuje základní informace o respondentech podílejících se na dotazníkovém šetření a informace o tvorbě dotazníku. Dále je v této části diplomové práce zapsán průběh měření. Výsledky a následné porovnání s výzkumem prováděným v jiném okruhu respondentů je zaznamenán v závěrečné části práce.
Copingové strategie klientů výchovných ústavů
Bočková, Natálie ; Vyšínová, Pavlína (vedoucí práce) ; Juríková, Laura (oponent)
Tato práce se zabývá copingovými strategiemi klientů výchovných ústavů v ČR. V teoretické části nejdříve uvádí základní přehled vybraných teorií copingu, ale především souvislosti copingových strategií s dalšími situačními a osobnostními faktory podstatnými pro klienty VÚ, jako je adolescentní věk, duševní zdraví, rodinné a socioekonomické zázemí a coping v kontextu výchovného zařízení. Dále se teoretická část práce zaměřuje na strukturu ústavní a ochranné výchovy v ČR, její právní základ a několik charakteristik klientů VÚ. Design výzkumného návrhu je smíšený. V první části navrhujeme měřit copingové strategie klientů VÚ pomocí dotazníku SVF 78 - Strategie zvládání stresu a porovnat je jednak se standarty pro běžnou českou populaci a dále srovnat mezi sebou výsledky skupiny chlapců a skupiny dívek ze vzorku klientů VÚ. V druhé časti výzkumného návrhu formulujeme otázky pro polostrukturovaný rozhovor, který se zaměřuje na copingové strategie klientů VÚ v kontextu konkrétních stresorů, které sami klienti vnímají pro svůj život jako nejpalčivější.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.