|
Dětství na Zbraslavi ve 30. a 40. letech 20. století
Šuchmanová, Barbora ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Havlík, Radomír (oponent)
Diplomová práce na téma Dětství na Zbraslavi ve 30. a 40. letech 20. století se snaží odpovědět na otázku, čím bylo dětství na Zbraslavi v tomto období charakteristické a co je nejvíce ovlivňovalo. První část diplomové práce je veskrze teoretická a zabývá se tím, jaký pohled na dětství a rodinu má sociologie a jaký historie. Vzhledem k tomu, že otázky dětství jsou nerozlučně spjaty s pojmem rodiny, není možné tato dvě témata od sebe oddělit, a proto se zde silně prolínají. Jedná se víceméně o přehled nejdůležitějších vědeckých poznatků a pojetí několika předních odborníků, které se na tomto poli v současnosti vyskytují. Druhá část diplomové práce je zamřena prakticky a věnuje se čtyřem součástem dětského života, které považuji za významné z důvodu jejich vlivu nejen na samotné dětství, ale i na budoucí rozvoj osobnosti dítěte a na jeho další život. Těmito součástmi je rodinný život, škola, četba a způsob trávení volného času. Vzhledem k tomu, že o Zbraslavi sice bylo napsáno poměrně mnoho knih, či článků, ale jen minimum z nich se věnuje 20. století a ještě méně dětství, vycházela jsem zejména z rozhovorů se zbraslavskými pamětnicemi. Přestože každá z nich pochází z poněkud odlišného prostředí, jejich výpovědi ve vztahu ke Zbraslavi bylo díky některým shodám možné alespoň částečně zobecnit. Ve výsledku je...
|
|
Dětství na Zbraslavi ve 30. a 40. letech 20. století
Šuchmanová, Barbora ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Havlík, Radomír (oponent)
Diplomová práce na téma Dětství na Zbraslavi ve 30. a 40. letech 20. století se snaží odpovědět na otázku, čím bylo dětství na Zbraslavi v tomto období charakteristické a co je nejvíce ovlivňovalo. První část diplomové práce je veskrze teoretická a zabývá se tím, jaký pohled na dětství a rodinu má sociologie a jaký historie. Vzhledem k tomu, že otázky dětství jsou nerozlučně spjaty s pojmem rodiny, není možné tato dvě témata od sebe oddělit, a proto se zde silně prolínají. Jedná se víceméně o přehled nejdůležitějších vědeckých poznatků a pojetí několika předních odborníků, které se na tomto poli v současnosti vyskytují. Druhá část diplomové práce je zamřena prakticky a věnuje se čtyřem součástem dětského života, které považuji za významné z důvodu jejich vlivu nejen na samotné dětství, ale i na budoucí rozvoj osobnosti dítěte a na jeho další život. Těmito součástmi je rodinný život, škola, četba a způsob trávení volného času. Vzhledem k tomu, že o Zbraslavi sice bylo napsáno poměrně mnoho knih, či článků, ale jen minimum z nich se věnuje 20. století a ještě méně dětství, vycházela jsem zejména z rozhovorů se zbraslavskými pamětnicemi. Přestože každá z nich pochází z poněkud odlišného prostředí, jejich výpovědi ve vztahu ke Zbraslavi bylo díky některým shodám možné alespoň částečně zobecnit. Ve výsledku je...
|