Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 228 záznamů.  začátekpředchozí96 - 105dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metodické postupy při vyučování českého jazyka na kurzech pro děti cizinců
Chmelíková, Kristýna ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Dvorná, Marie (oponent)
Tato práce si bere za cíl zjistit a porovnat r zné metody výuky eštiny na kurzech pro d ti s odlišným mate ským jazykem a jejich efektivnost p i práci s d tmi. Teoretická ást informuje o problematice d tí cizinc na školách a zárove shrnuje možná ešení. Také jsou zde uvedeny školské systémy zemí, odkud do eské republiky p ichází nejvíce d tí. V praktické ásti je uveden výzkum, který byl proveden metodou pozorování. Tento výzkum se snaží zachytit celý pr b h lekce, po ínání lektorky i žák .
Stravování žáků ve volném čase
Lysáčková, Andrea ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Poláčková, Jana (oponent)
Jídlo je nutné pro přežití a je to důležitá činnost v každodenním životě. Strava, kterou člověk přijímá, je totiž mnohem víc než pouhý přísun energie ve formě kalorií. Je také podkladem pro pěkné a zdravé tělo, pro celkový pocit pohody. Pouze tehdy, když je tělo dostatečně zásobeno živinami, vitamíny, minerály a stopovými prvky, a když správně funguje metabolismus, může se člověk celkově dobře cítit.
Vzdělávání a terapie pro seniory v Praze
Krejčí, Andrea ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
Bakalářská práce pojednává o vzdělávání a terapii seniorů v Praze. V první kapitole teoretické části se věnuji základním pojmům (senior, stáří, vzdělávání, terapie apod.). Druhá kapitola je zaměřena na třetí věk, neboli rané stáří, kdy jsou staří lidé ještě soběstační. Dále třetí kapitola se týká seniorů čtvrtého věku, který je obdobím pravého stáří. Čtvrtá kapitola pojednává o univerzitě třetího věku, kde se věnuji především pozitivním vlivům a bariérám, se kterými se mohou senioři setkat, když se rozhodnou studovat. V páté kapitole jsou popsány vybrané terapie (reminiscenční terapie, arteterpie, muzikoterapie, trénink paměti). V praktické části se věnuji vybraným zařízením a to univerzitě celoživotního vzdělávání a domovu pro seniory Sámova 7 v Praze. Provedla jsem rozhovor se seniorem, který je studentem univerzity třetího věku. Rozhovor je zaměřen na to, co ke studiu seniora vedlo a co mu přineslo. Dále jsem ve vybraném zařízení pro seniory vedla terapii se zaměřením na reminiscenci a trénink paměti, poté popisuji průběh terapie, následnou reflexi a uvádím popis prostorů, kde terapie probíhají. Klíčová slova: senior, třetí věk a čtvrtý věk, vzdělání, univerzita třetího věku, terapie, reminiscence, trénink paměti
Život seniorů a volnočasové aktivity v Domově Modrý kámen v Mnichově Hradišti
Marušková, Jana ; Poláčková, Jana (vedoucí práce) ; Dvořáčková, Hana (oponent)
SHRNUTÍ Téma své práce "Život seniorů a volnočasové aktivity v Domově Modrý kámen v Mnichově Hradišti" jsem zvolila proto, abych poznala, jak jsou senioři se svým životem v tomto zařízení spokojeni a jak tráví svůj volný čas. Při psaní práce jsem vycházela ze svých zkušeností, studia, odborných knih a internetových zdrojů. V praktické části jsem zvolila metody kvalitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření, polostan- dardizovaného rozhovoru a pozorování klientů. Podařilo se mi přiblížit Domov Modrý kámen a zjistit názory klientů a zaměstnanců na aktivizační programy a volnočasové akti- vity. Myslím, že klientům v domově je poskytována veškerá péče na vysoké úrovni, mo- hou si vybrat z široké nabídky aktivit a tak trávit volný čas smysluplně. Klienti jsou zde spokojeni. Zaměstnanci se snaží o to, aby senioři prožili důstojné stáří.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 228 záznamů.   začátekpředchozí96 - 105dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.