Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  začátekpředchozí86 - 95dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hudební postoje dětí a jejich hodnotová orientace
Stratil, Petr ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
3 Abstrakt Zkoumání hudebních preferencí ve vztahu k dalším aspektům lidského života má dlouhou tradici. Předkládaná práce je zaměřena na zkoumání hudebních preferencí v souvislosti s hodnotovou orientací. Výzkum probíhal smíšenou formou za použití jednak dotazníku, tak především polostrukturovaného rozhovoru, který byl veden s 18 žáky ve věku 16 let. Významnou součástí výzkumu byl zvukový dotazník, jehož cílem bylo především ujasnění těch žánrů, se kterými nemá dotyčný respondent příliš zkušeností. Výsledky zvukového dotazníku byly následně využity jako východisko pro rozdělení respondentů do preferenčních skupin a dále pro porovnání těchto skupin v návaznosti na určité hudební postoje, domácí hudební prostředí a především hodnotové preference. Celkové výsledky výzkumu poukazují na velmi mírné tendence k určitým skupinovým specifikům u respondentů preferujících hip hop, metal a klasickou hudbu. Naopak prokazatelný je vliv domácího hudebního prostředí na formování hudebních preferencí. Nečekaným výsledkem šetření je pak zjištění, že posluchači při použití zvukového dotazníku vykazují pozitivnější hodnocení stejných hudebních žánrů, než když odpovídají pouze podle svých představ o hudebních žánrech. Klíčová slova Hudební preference, hudební žánr, hodnotová orientace, adolescenti, domácí hudební prostředí,...
Rozvoj hudebnosti u dětí předškolního věku před vstupem do ZUŠ
Koudelková, Iva ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
V teoretické části bakalářské práce studentka zhodnotí přípravu předškolních dětí v mateřské škole ke vstupu do základní umělecké školy a srovná ji se současným pojetím, které vychází z Rámcově vzdělávacího programu pro ZUV. V praktické části bude charakterizovat teorii hry u předškolních dětí a základní hudební schopnosti, které v následující praktické části bude zkoumat. Na počátku výzkumu uskuteční zkoušku hudebnosti dětí v dané mateřské škole. Prostřednictvím experimentu, který bude mít několik lekcí, se zaměří prostřednictvím dětských her na rozvoj základních hudebních schopností. Následně kandidátka opět vykoná zkoušku hudebnosti a srovná výsledky zkoušky hudebnosti na počátku a na konci experimentu. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, hudební schopnosti, mateřská škola, základní umělecká škola, Rámcově vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Rámcově vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání, diagnostika hudebnosti
Hra na zobcovou flétnu a její propojení s ostatními činnostmi dětí předškolního věku
Kuchařová, Martina ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na propojování hry na zobcovou flétnu s dalšími činnostmi obsahově blízkými. Teoretická část se v prvních kapitolách zabývá charakteristikou dítěte předškolního věku z hlediska tělesného a duševního. Další kapitoly jsou věnovány hudebním schopnostem, které jsou jednotlivě přiblíženy. Stěžejní část teoretické části je věnována charakteristikám jednotlivých učebnic a jejich porovnání. Na základě výsledků je navržena učebnice hry na flétnu, která je propojena s dalšími činnostmi vhodnými pro děti předškolního věku. Praktická část přináší kvalitativní výzkum, který prostřednictvím použitých výzkumných metod (experiment, pozorování, dotazník) přibližuje výuku dětí hry na zobcovou flétnu. V úvodu této části je vložena navržená učebnice, která dětem umožňuje naučit se orientaci v notovém záznamu prostřednictvím asociační představivosti. Učebnice je navržena tak, aby děti zaujala a co nejvíce motivovala. V další části výzkumu je vyhodnocen dotazník, který zjišťuje způsoby výuky hry na zobcovou flétnu v mateřských školách. Zvláště je zaměřen na to, zda učitelé vyučující hru na flétnu v průběhu výuky využívají obsahově propojené činnosti.
Hudebně integrativní výchova dětí předškolního věku v mimoškolních zařízeních
Střeštík, Jaroslav ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Obsahem bakalářské práce je aplikace oficiálních vzdělávacích programů do mimoškolních zařízení pro děti v předškolním věku. Výzkumná část přibližuje současný stav v rozvoji estetické výchovy v mimoškolních zařízeních pro děti na území Hlavního města Prahy. Metodický projekt integruje hudbu s ostatními uměleckými i mimouměleckými činnostmi a vychází z Rámcového vzdělávacího programu v oblasti "Dítě a svět".
Příběhy jako didaktický prostředek k osvojení elementárních dovedností hry na flétnu
Bürgerová, Marcela ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Bakalářská práce představuje na základě autorčina dosavadního multidisciplinárního studia i praktických zkušeností možnosti nového didaktického materiálu pro elementární výuku hry na zobcovou flétnu v předškolním věku v prostředí základní umělecké školy. Experimentální vyučování ověřuje realizovatelnost a vlivy série hudebních příběhů na rozvoj nejen hudebních schopností dítěte, ale i na očekávané sociální a personální kompetence na počátku senzitivního období.
Duchovní píseň v mateřské škole
Drahokoupilová, Lucie ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Bakalářská práce charakterizuje duchovní písně přístupné dětem předškolního věku, mapuje zdroje a využití písni v hudebněvýchovné i katechetické rovině v několika mateřských školách. Výzkum probíhal metodou dotazníku a zúčastnilo se ho dvacet dva učitelek z církevních mateřských škol po celé ČR.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   začátekpředchozí86 - 95dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.