Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 231 záznamů.  začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obchodní strategie leteckých dopravců v ČR
Menšík, Patrik ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá popsáním a zhodnocením obchodních strategií leteckých dopravců působících v ČR. Z důvodu jejich velkého počtu jsou vybranými dopravci České aerolinie a Travel service a tito jsou podrobně popsáni co do jejich historie, jejich vývoje v nedávných letech a SWOT analýzou zpracovanou autorem s použitím poznatků získaných předchozí analýzou. Každý z těchto dopravců je porovnán s vybraným konkurentem a nakonec je stanoveno vyhodnocení strategie a návrh doporučení.
Využití SSR módu S pro řízení pohybů letadel a vozidel po ploše letiště
Drápal, Stanislav ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o současných technologiích a systémech, které se využívají pro sledování a řízení pohybů po ploše letiště. Důraz je kladen na mód S, na jeho vlastnosti, možnosti využití a na požadavky přístrojového vybavení. Dále tato práce zahrnuje rozbor současné situace na letišti Brno - Tuřany a předkládá návrh nového multilateračního systému včetně jeho finanční náročnosti, který by sloužil ke sledování pohybů po ploše letiště.
Zkoušení leteckých proudových motorů
Trusík, Vojtěch ; Klement, Josef (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou základních části. První část práce se zabývá popisem leteckých úřadů a agentur, činností proudového motoru, zkušebním zařízením a popisem zkoušek. Druhá část je věnována aplikací zkoušek dle předpisu CS-E na proudový motor TJ-100 C.
Certifikace leteckých simulátorů dle požadavků EASA
Dittel, Daniel ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Sklenář, Filip (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je sestavit postup certifikace leteckého simulátoru podle požadavků EASA. Práce obsahuje základní rozdělení simulátorů podle požadavků na věrnost simulace a dále se zabývá postupem certifikace konkrétního simulátoru letounu Boeing 737 MAX, kde cílem je certifikovat simulátor na úroveň FNPT II/MCC. Certifikaci práce rozebírá z obecného hlediska, dále z hlediska požadavků na vizuální systém a zvukový systém a obsahuje také požadavky na rozšíření z úrovně FNPT II na FNPT II/MCC. Práce také obsahuje přehled předpisů, podle kterých se certifikace leteckých simulátorů řídí. Práce dále obsahuje kapitolu, kde jsou popsány možnosti využití simulátoru letounu Boeing 737 MAX úrovně FNPT II/MCC.
Možnosti konverze dvoumotorového pístového letounu Beechcraft B60 Duke na turbovrtulový
Skládal, Zdeněk ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou konverze dvoumotorového pístového letounu Beechcraft B60 Duke na turbovrtulové motory Walter M601 nebo Pratt & Whitney Canada PT6. Práce se zaměřuje na finanční analýzu vlastního provedení přestavby, potřebných prostředků pro certifikaci, schválení do provozu v České republice a stanovení návratnosti investice. Dále se zabývá vypracováním návrhů letových a výkonových charakteristik, provozních nákladů pro oba navrhované motory a porovnáním se současnými charakteristikami a provozními náklady.
Zvyšování účinnosti axiálních kompresorů leteckých motorů
Fojtl, Michal ; Weis, Martin (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje problematice axiálních kompresorů leteckých motorů a zvyšování jejich účinnosti. V první části popisuje princip činnosti kompresoru, vznikající ztráty, vznik pumpování kompresoru a jeho charakteristiky. Druhá část se zabývá možnými řešeními na zvýšení účinnosti a stlačení. Tato řešení jsou shrnuta v závěru a je navržena jejich možná kombinace.
Letecké proudové motory s proměnným cyklem
Heczko, Nikodem ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
V této závěrečné bakalářské práci je zpracován základní přehled a rozdělení turbínových motorů, včetně stručného popisu jejich funkce. Práce je zaměřena na problematiku proudových motorů s proměnným cyklem. Uvádí výhody jejich použití jako letecké pohonné jednotky z hlediska účinnosti a popisuje různé způsoby konstrukčního řešení. Dále rozebírá samotný princip proměnného cyklu a jeho realizaci na motoru YF120. V závěru jsou představeny výzkumné programy zabývající se proměnným cyklem.
Vytvoření letové ATO v prostředí VUT v Brně
Petr, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Hammer, Jaromír (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je studie požadavků souvisejících s vytvořením schválené organizace pro letecký výcvik (ATO) včetně návrhu organizační struktury a personálního zajištění v podmínkách Vysokého učení technického v Brně (VUT). První část práce mapuje relevantní legislativní prameny a všechny možné typy výcvikových organizací. Další část práce je zaměřena na výběr vhodného typu výcvikové organizace, organizační a personální začlenění do struktury VUT, popisem letadlového parku, výběrem vhodného letiště a výpočtem předpokládané ceny letové hodiny letounu Cessna C172S poznávací značky OK-VUT. Závěr práce pojednává o konkurenceschopnosti vytvořené výcvikové organizace a o případných možnostech rozšíření poskytovaného výcviku.
Vliv lidského činitele v provozu dopravních letounů
Pískatý, Slavomír ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou lidského činitele v provozu civilních dopravních letounů. Zaměřuje se především na vyhodnocení druhu, původu a četnosti jednotlivých chyb v technice pilotáže letadel. Součástí práce je studie nejčastějších chyb lidského činitele uvedené na příkladu evropské letecké společnosti. Závěrečná část práce obsahuje návrhy metod a postupů, jak eliminovat lidské chyby a zvýšit tak bezpečnost v letecké dopravě.
Omezování emisí CO2 v letecké dopravě
Fričová, Barbora ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Kaddour, Mirvat (vedoucí práce)
Témou tejto diplomovej práce je obmedzovanie emisií oxidu uhliitého v leteckej doprave. Je to aktuálna téma, pretože celosvetovo stúpol záujem verejnosti o zneisovanie životného prostredia. Reakciou na záujem bolo vytvorenie rôznych zmlúv, štandardov a obmedzení vypúšania emisií oxidu uhliitého. Práca je rozdelená na niekoko astí. Prvou z nich je zmapovanie globálnej leteckej prevádzky a vypúšania emisií. Druhá as sa zaoberá prístupom Európy k riešeniu problematiky obmedzovania emisií oxidu uhliitého. Nasleduje popis letectva a emisného CO2 štandardu organizácie ICAO. Súasou práce je aj prehad použitia biopalív v letectve a ich cenových relácií. Na záver sú zhrnuté poznatky obsiahnuté v tejto diplomovej práci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 231 záznamů.   začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.