Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  začátekpředchozí79 - 88další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Šikanování ve škole
Pozdílek, Martin ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
Téma diplomové práce "Šikanování ve škole" mne již v počátku velmi zaujalo, protože se zabývá dětským kolektivem a vztahy mezi jeho členy. Jako cíl své práce jsem si předsevzal prostudovat charakteristiky žáků druhého stupně základních škol, kteří se při výskytu známek šikany ve svém okolí postaví na stranu oběti a pokusí se jí pomoci. Zejména mě zajímalo z jakých rodin tito žáci pochází, jaké mají zájmy a jak dokáží vycházet s dospělými ve svém okolí.
Dating Violence - součást řetězce domácího násilí
Pock, Radovan ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
V poslední době se stále častěji setkáváme s problematikou domácího násilí. Tento jev je v lidském soužití zakořeněn pravděpodobně od nepaměti, ale až zvýšený zájem odborné i laické společnosti v posledních letech, odhaluje jeho až překvapující četnost. Díky tomuto trendu se informace o existenci domácího násilí postupně dostávají hlouběji do povědomí české společnosti. Ačkoliv je jistě zapotřebí v této započaté kampani pokračovat, je úspěchem, že pojem domácí násilí není již pro většinu lidí pojem neznámý a že občané České republiky začínají být obeznámeni s jeho základními rysy a projevy. Domácí násilí jako takové má řadu podob, je možné jej popisovat pomocí mnoha kritérií, jeho nejčastějším projevem je ale násilí mezi partnery. Výzkum v této oblasti není především ve vyspělých státech žádnou novinkou. Hlavně díky tomu už také dokážeme tento fenomén popsat a hledat způsoby, jak s ním pokud možno co nejefektivněji bojovat. V posledních letech se v zahraniční literatuře vyskytuje jiný fenomén. Jedná se o násilí mezi mladými partnery, kteří nejsou oddáni a ani spolu dosud nesdílí společnou domácnost. Tento jev popisuje anglický termín dating violence. Dating violence podobně jako domácí násilí se může projevovat mnoha způsoby od psychického nátlaku a utiskování, přes sexuální zneužívání až po těžké ublížení...
Dětské časopisy a sexuální výchova
Cejnarová, Alena ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
Spolu s převratnými politickými a společenskými změnami na začátku 90. let, se na českém trhu objevil nový fenomén - časopisy pro "náctileté" západního typu, neboli společensko - lifestylové magazíny pro dospívají v podobě, v jaké je známe dnes. Jako časopisy nabízející zajímavosti a bulvární informace ze života známých osobností, přinášející články o módě, líčení a nových trendech v životním stylu mladých a jako rádce otevřeně hovořící o do té doby tabuizovaných tématech sexuálních. Jejich pravidelnými náměty jsou vztahy, první lásky, flirtování ale také různé psychotesty, horoskopy či pozvánky na nové filmy, koncerty apod. Jsou to zkrátka barevné magazíny přinášející právě ta témata, která dospívající zajímají a kvůli nimž si je kupují, současně ovšem i značný podíl inzerce. Tyto tituly, psané podle zahraničních vzorů si mezi českou mládeží své čtenáře našly a drží si je dodnes. Staly se tak jedním z významných mediálních prvků v životě adolescentů, s nímž jsou během dospívání do jisté míry konfrontováni téměř všichni teenageři - zvláště pak dívčí část této populace. Magazíny pro mladé slečny si během poměrně krátké doby existence na českém trhu, vydobyly mezi náctiletými dívkami zcela specifické postavení a pro mnoho z nich se staly nepostradatelnými průvodci a rádci v bouřlivém období dospívání a v nově...
Domácí násilí v rodinách vychovávajících děti předškolního věku
Typlová, Barbora ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
V Praze 10. 6. 2016 Oznámení Na základě opatření rektora č. 6/2010 Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací a Opatření děkana č. 12/2010, kterým se stanovují Pravidla pro evidenci, odevzdávání a zveřejňování závěrečných prací, probíhá na 3. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze doplňování elektronických verzí u starších prací obhájených v období od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010 do Studijního systému informačního systému UK. Omlouváme se, tento dokument není dostupný pro zpětnou digitalizaci. MUDr. David Marx, Ph.D. proděkan pro studium a výuku 3. LF UK
Depresivní symptomatologie u dětí
Karlovská, Soňa ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
Všeobecné mínění dospělých je:,,Děti jsou štastné, hrají si, nemají naše starosti, pracovní zatížení a ty jejich bolístky stačí jen pofoukat." Tato naivní představa štastného a radostného dětství je dávno vyvrácený předsudek stejně jako představa, že dítě je sice často nemocné, ale jen tělesně a velice zřídka duševně. Deprese v dětství se vyskytuje poměrně často, je však mnohem častěji spojována s poruchami chování, agresivitou a s různými somatickými stesky než se symptomy depresivní poruchy u dospělých. Přesto mají depresivní děti a adolescenti podobné příznaky jako dospělí: nedokážou se radovat, mají nízké sebehodnocení, trpí pocity viny, mají chvílemi smutnou, zoufalou náladu (s myšlenkami na smrt), jsou podráždění, osamocení, sociálně izolovaní, někdy agresivní, neklidní až hyperaktivní, jindy unavení, tiší, pomalí s mnoha somatickými nebo vegetativními příznaky. 1 Záměrem této diplomové práce bylo zjistit četnost výskytu určitých příznaků depresivního syndromu u dětí se zaměřením na dospívající, s cílem poukázat na význam a důležitost aktivního vyhledávání, včasného záchytu, diagnostiky a zahájení preventivních opatření, popř. léčby rozvíjející se psychické poruchy. Bez náležité intervence je totiž riziko vážných důsledků depresivního onemocnění, jako je suicidium či kontinuita do deprese dospělého...
Odměny a tresty u dětí předškolního věku v rodinné výchově
Krajčovičová, Barbora ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
Problematika odměn a trestů, které je tato diplomová práce věnována, je významným faktorem, podílejícím se na vývoji osobnosti dítěte, a proto je důležité věnovat jí dostatečnou pozornost. Cílem této práce je deskripce výchovných prostředků a jejich odrazu na emocionální zdraví u předškolních dětí. K tomu bylo použito řízeného rozhovoru a screeningu emocionální traumatizace kresbou lidské postavy. Sledovaný soubor tvořilo 98 dětí předškolního věku navštěvující mateřské školy v Hranicích a okolí. Výsledky jednoznačně prokázaly, že převažuje pozitivní výchova u více než dvou třetin dětí a odměny i tresty se nejčastěji odehrávají ve verbální rovině. Přesto má s výpraskem, fackou, kopancem zkušenost 43 % dětí! Tělesné potrestání předmětem, které naplňuje definici tělesného týrání, má dokonce 40 % dětí předškolního věku sledovaného souboru. Nebyly zjištěny statisticky významné rozdíly mezi děvčaty a chlapci. Indikátory emocionální traumatizace byly identifikovány u 13 % dětí sledovaného souboru.
Screeningové šetření dětské kresby emocionální traumatizace dětí mladšího školního věku
Myslivcová, Klára ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
Cílem práce bylo ověření metodiky screeningového vyšetření emocionální traumatizace dětí mladšího školního věku. Ke screenigovému šetření emocionální traumatizace dětí byla použita metoda Hardin a Peterson (L.W.Peterson, M.E. Hardin, 1997). Sledovaný soubor tvořilo dvacet dětí vytypovaných jako rizikové či ohrožené pedagogem základní školy, z toho bylo 10 dívek a 10 chlapců. Byly dodrženy podmínky zvolené metodiky a každé dítě dle instrukcí nakreslilo lidskou postavu, na které byla identifikována přítomnost indikátorů dle návodu. Počet přítomných indikátorů byl vyhodnocen a dle konečného součtu byl výsledek screeningového hodnocení přiřazen jedné ze tří skupin (0-2 bez rizika, 3-5 nízká míra rizika, 6 a více vysoká míra rizika). Ze sledovaného souboru 20 dětí bylo bez rizika identifikováno 90 % dětí. Vyhodnocení kreseb dvou dětí (10 %) odpovídá nízké míře rizika. V takovém případě byl nad dětskou kresbou uskutečněn rozhovor s dítětem, který potvrdil výsledek analýzy či identifikace indikátorů. Závěrem lze konstatovat, že zvolená metodika je vhodná pro screeningové vyšetření jako rychlá, orientační metoda a zvolenému postupu lze vytknout pouze jediné a tím je předběžné vytypování dětí ze strany pedagogů. Ukázalo se, že hodnocení pedagogem rizikového dítěte neodpovídá schopnosti odhalit dítě zraněné na duši,...
Emocionální násilí na dětech
Wasserbauerová, Šárka ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
Téma své diplomové práce emocionální násilí na dětech jsem si zvolila díky svému zájmu o tuto problematiku. V rámci praxe skautské vedoucí jsem měla možnost setkat se a pracovat s dítětem, které bylo postiženo emocionálním násilím v rámci rozvodu svých rodičů. Zanechalo to ve mě hluboký dojem. Práce s tímto dítětem byla nelehká, mělo problémy zařadit se do skupiny vrstevníků, najít si kamarády, mělo výrazný sklon vyhledávat samotu, bylo velmi citlivé a ve škole mělo prospěchové problémy. Nikdy nezapomenu na to, jak jsem si s ním povídala o jeho problémech. Rozvod rodičů probíhal velmi bouřlivě, rodiče se navzájem obviňovali a do jejich vzájemných konfliktů bylo zataženo i jejich dítě. Posléze bylo nuceno opustit otce, prarodiče z jeho strany a všechny svoje přátele a kamarády a přestěhovat se s matkou a jejím novým přítelem na druhý konec republiky. K tomu všemu si ještě matka našla nového partnera, se kterým dítě přicházelo do každodenních konfliktů a zanedlouho se mu narodil sourozenec. Mělo pocit, že je odstrkováno a nemilováno. Otec si po čase našel také novou partnerku, narodilo se jim dítě a přestal se s ním úplně stýkat. Díky svojí zkušenosti jsem měla možnost si ověřit, že emocionální násilí na dítěti zanechává hluboké psychické stopy. Rozhodla jsem se tedy, věnovat se této problematice blíže.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   začátekpředchozí79 - 88další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.