Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  předchozí7 - 16dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Recyklace netuhých vozovek za studena
Řehulka, Martin ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na technologii recyklace netuhých vozovek obecně, konkrétně pak recyklaci za studena. Jedná se o moderní technologii, která byla v České republice zavedena po roce 1989. První polovina práce popisuje teoreticky různé druhy recyklací netuhých vozovek, kde je největší pozornost věnována právě této technologii. V druhé části je popsán úsek modernizované dálnice D1, kde byla tato recyklace za studena aplikována. Je doložen technologický postup včetně obrazové dokumentace a kontrolních zkoušek.
Analýza laboratorní zkoušky "Šíření trhliny ohybem na půlválcovém zkušebním tělese"
Petříček, Václav ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je provedení základních laboratorních zkoušek na kamenivu a asfaltovém pojivu, následně navržení české asfaltové směsi AC0 11+ a německé asfaltové směsi AC 11 DS a jejich porovnání po zkoušce odolnosti proti kopírování trhlin.
Predikce protismykových vlastností povrchu vozovky v laboratoři
Nekulová, Pavla ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Stryk, Josef (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá zkušební metodou „Stanovení součinitele tření po ohlazení“ popsanou v ČSN EN 12697-49 (nazývaná také zkouška Wehner/Schulze), která má umožnit předpověď vývoje protismykových vlastností povrchu vozovky pomocí laboratorního měře-ní. Vzhledem k tomu, že požadovaná kvalita protismykových vlastností povrchu vozovky musí být splněna nejen na nových stavbách ale i na konci záruční doby, tak se zhotovitelé dopravních staveb začali zaměřovat na životnost protismykových vlastností povrchů vozovek. Zkouška Wehner/Schulze byla sice poprvé představena již v 60. letech minulého sto-letí, ale zvýšená pozornost je jí věnována až v posledních patnácti letech. Základním předpokladem pro využití této zkušební metody je navázání výsledků měření v laboratoři na hodnoty měřené dynamickými měřicími zařízeními, která jsou běžně používána pro měření protismykových vlastností povrchu vozovky, a stanovení vztahu mezi laboratorní simulací dopravního zatížení a skutečným dopravním zatížením. Dalším řešeným tématem je využití zkušební metody Wehner/Schulze pro návrh speciálních asfaltových směsí s optimální životností protismykových vlastností – v tomto případě jde o asfaltovou směs s kombinací kameniv s různou hodnotou ohladitelnosti PSV tak, aby byla využita lokální kameniva s nízkou hodnotou PSV s přidáním malého množství hodnotného dovezeného kameniva s vysokou hodnotou PSV.
Nové směry v oblasti asfaltových koberců mastixových
Pfeiferová, Magdaléna ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Práce se skládá ze dvou částí. První část je zaměřená na stanovení protismykových vlastností na zkušebním úseku na ulici Vídeňská. Protismykové vlastnosti budou zjišťovány pomocí kyvadla a současně se stanoví makrotextura. Mikrotextura se změří pomocí odměrné metody. V druhé části se snažíme získat první zkušenosti s návrhem a zkoušením nízkohlučných asfaltových koberců mastixových. Stanovujeme jejich základní vlastnosti a současně je porovnáváme se standardním asfaltovým kobercem mastixovým. Pro porovnání jsou použity dva různé druhy asfaltových pojiv. Srovnávána je odolnost vůči účinkům vody, odolnost proti tvorbě trvalých deformací, a moduly tuhosti.
Ekonomická a ekologická hlediska rozhodování při použití recyklovaného kameniva do pozemních komunikací
Trávníček, Dušan ; Varaus, Michal (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rozhodováním při použití recyklovaného a přírodního kameniva do pozemních komunikací. Jedná se o rešerši, kde se zabývám způsoby recyklace a jejich ekonomickým a ekologickým přínosem společnosti. Praktická část potom využívá tyto informace k podání reálných výsledků.
Posouzení svislého dopravního značení na vybraných křižovatkách
Vaclík, Adam ; MBA, Martin Tóth, (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je ověřit správnost umístění svislých dopravních značek na vybraných křižovatkách a u některých z nich posoudit kolorimetrické a retroreflexní vlastnosti. Pokud některé značky nevyhoví, je třeba navrhnout řešení. Na konci této práce je shrnutí kolik značek nevyhoví a následné procentuální vyčíslení.
Noční viditelnost vodorovného dopravního značení
Fišer, David ; MBA, Martin Tóth, (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na nejdůležitější vlastnost vodorovného dopravního značení, a to noční viditelnost, neboli retroreflexi. Úvodní část práce se zabývá vlastnostmi vodorovného dopravního značení s důrazem na noční viditelnost, obsahuje přehled hmot používaných pro značení, materiály na dodatečný posyp a také různé typy i technologie provádění značení. Další část je věnována metodám měření a jejich popisu včetně zařízení pro měření. V praktické části jsou uvedeny údaje z měření retroreflexe provedené na zkušebním úseku a na vybraných úsecích pozemních komunikací, součástí je také vyhodnocení naměřených hodnot. Závěr práce zahrnuje získané poznatky a souhrnné hodnocení.
Návrh směsi typu asfaltový koberec mastixový a stanovení odolnosti proti tvorbě trvalých deformací
Řezníček, Michal ; Hýzl, Petr (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem asfaltového koberce mastixového s upravenými parametry oproti stávající platné normě. Popisuje dílčí součásti návrhu jako zkoušky vstupních materiálů (kameniva a afaltu), návrh upravené čáry zrnitosti a zkoušky směsi. Po navržení vyhovující směsi uvádí zkoušku zhotovených desek na odolnost proti tvorbě trvalých deformaci při teplotě 50°C a 60°C. Dosažené výsledky vyhodnocuje a vzájemně porovnává.
Design of low-temperature asphalt mixtures
Líšková, Jana ; Zajíček, Jan (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
In this diplomatic work, the issue of low-temperature asphalts and binders for asphalt mixtures is solved. Diploma work is divided into two parts, theoretical and practical. In the theoretical part of diploma work, the purpose was to process a overview of technologies that allow the reduction of working temperature in the production and laying of asphalt mixtures. The purpose of the practical part was to comparison the functional parameters of two types of asphalt mixtures made in two variants, with the common asphalt binder and adding licomont into asphalt. Attention was given to stiffness, wheel drive tests and low temperature parameters.
Recyklace asfaltových pojiv pomocí oživovacích přísad
Koudelka, Tomáš ; Komačka,, Jozef (oponent) ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Zvyšování obsahu R-materiálu v asfaltových směsích vyráběných za horka je jedním z aktuálních problémů v silničním stavitelství, kterému je věnována celospolečenská pozornost. Vyšší obsah R-materiálu přináší vyšší technologické nároky nejen na výrobu na obalovnách asfaltových směsí, ale také na zacházení s materiály obecně. Přínosem za vyšší nároky na výrobu je následné snížení environmentální zátěže spojené s výstavbou silniční infrastruktury způsobené těžbou a využíváním přírodních zdrojů. Disertační práce se zabývá studiem oživovacích přísad, které jsou používány při výrobě asfaltových směsí s obsahem R-materiálu. V práci je kladen důraz na porovnání vlastností oživených pojiv se silničními asfalty a pojivy z R-materiálů, a to včetně zhodnocení vlivu opakované recyklace. Velká část práce je věnována návrhu optimálního dávkování oživovacích přísad, přičemž některé poznatky byly použity pro návrh metodiky zabývající se okrajovými podmínkami návrhu dávkování těchto přísad. Zároveň byly hodnoceny vlastnosti a chování oživovacích přísad samotných.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   předchozí7 - 16dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.