Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  začátekpředchozí69 - 78dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoje dětí mladšího školního věku ke zdravé výživě a automatům na základních školách
Packová, Anna ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
Bakalářská práce měla za úkol zjistit, jaké postoje mají děti ve věku 8 - 9 let ke zdravé výživě s přihlédnutím k rodinným zvyklostem, aktivitě ve volném čase a dále, jestli mají výrazný zájem o nákup různých potravin z automatů. Práce se sestává z části teoretické, praktické a výzkumné. Sledovaný soubor tvoří žáci třetích tříd z 11 brněnských základních škol. Výzkumu se zúčastnilo 261 respondentů, což činí 9% z celkového počtu dětí (2 835) navštěvujících 3. ročníky základních škol v Brně. Výzkum probíhal od prosince 2009 do konce února 2010. Realizace výzkumu se aktivně zúčastnili ředitelé a pedagogové z vybraných škol a také rodiče respondentů. K vyhodnocení se sešlo 1 800 dotazníků v průměru s 15 otázkami v každém z nich. Velké množství získaných dat umožnilo vypracovat dvě oddělené studie. Jedna je zaměřena na nediferencovaný výzkum a druhá porovnává rozdíly mezi děvčaty a chlapci. Jejich výsledky zatím nezaznamenávají výrazně špatné postoje a návyky dětí ke správné výživě a automatům ve školách, avšak některé z vyhodnocených odpovědí již naznačují, že je pravděpodobně pouze otázkou času, kdy začnou děti častěji upřednostňovat potraviny"nezdravé" před "zdravými". V závěru práce jsou ve stručnosti uvedena doporučení, kterými by mohlo být dosaženo alespoň částečných úspěchů v prevenci nemocí a podpoře...
Subjektivní pocit zdraví dětí
Deák, Martin ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
Subjektivní pocit je něco na co se v moderní medicíně často zapomíná nebo se mu alespoň nevěnuje dostatečná pozornost. Ani v době striktních rozpočtů a limitů pojišťoven nesmíme zapomínat, že v první řadě léčíme pacienta a ne jeho symptomy. Pacienta k lékaři přivede většinou subjektivní pocit, že není zcela zdráv. Úkolem lékaře je pocit zdraví vrátit, nejlépe tak, že pacienta vyléčí. U dětí je tento pocit tím důležitější, že dítě většinou nechápe, proč musí být v nemocnici a podstupovat různé procedury, které mu často pocit zdraví zhoršují (bolest, diskomfort …). V této práci jsem se snažil pochopit více, jak děti subjektivně pocit zdraví vnímají.
Domácí násilí zahrnující děti
Badura, Jan ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
Zvolením domácího násilí (DN) zahrnujícího děti jako tématu mé diplomové práce chci navázat na předchozí absolvování volitelných kurzů z třetího a čtvrtého ročníku všeobecného lékařství, které v mém případě byly výhradně zaměřeny na obdobnou problematiku, o kterou mám zájem snad i do budoucna. Jednalo se o kurzy jako- Exkurze do oblasti sociální pediatrie, Rizika poškození zdravého vývoje dítěte a Násilí na dětech. Samotné téma práce je řazeno jako část většího celku, tedy domácího násilí. Splňuje všechna kritéria nadřazeného celku, avšak je výběrově cíleno na dětskou populaci a má své specifické dělení. Úzce se prolíná s tématikou syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte = CAN (Child Abuse and Neglect). Vztah tématu práce a zmíněného syndromu je nevyvážený a je tedy těžké mluvit o nadřazenosti či podřazenosti obou fenoménů. Téma práce totiž, na rozdíl od tohoto syndromu, nepojednává jen o dětech jakožto obětech, ale také jako aktérech násilí, jehož oběti nejsou vždy děti. Dalším rozdílem je výhradní vazba na domácí prostředí. Součástí domácího násilí zahrnujícího děti je tedy jen část CAN.
Šikanování ve škole
Vaššová, Miroslava ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
V poslední době média stále častěji informují o případech brutální šikany na té či oné škole, ukazují brutální záběry z mobilů pachatelů a tak se může zdát, že je šikanování "výdobytkem dnešní rychlé doby". Většina zdrojů se však shodne na tom, že šikanování je fenoménem tak starým jako vzdělávání samo. Zmínky o praktikách velice podobných šikaně se podle některých zdrojů datují dokonce do 17. století. Co se ale jeví jako alarmující, je fakt, že počet případů šikany v posledních letech roste, snižuje se věková hranice agresorů, někdy dokonce již na úroveň předškolního věku a zvyšuje se rafinovanost šikany. Ukazuje se, že šikanování je problémem celosvětovým a velice svízelným. Většina dětí se s ní bohužel v určité formě setkala a mnoho dospělých má taky osobní zkušenost z jejich vlastních školních dnů. Šikana se netýká ani zdaleka jenom velkých měst a dětí ze slabších sociálních vrstev, rozhodně se netýká jenom základních škol, ale je naopak běžnou součástí života studentů i na výběrových středních školách. Co je ale ze všeho nejdůležitější, většina autorů se přiklání k názoru, že správná prevence může šikanu minimalizovat a poskytnout tak dětem pocit bezpečí a spravedlivého zacházení ve škole a zajistit jim tak zdravý psychický vývoj. Fenoménem dnešní doby se jeví i výskyt zbraní mezi studenty škol jako...
Empatie dětí předškolního věku
Marková, Eva ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je "Empatie dětí předškolního věku". Práce je složena z části teoretické a praktické. První kapitola teoretické části se zabývá charakteristikou dítěte předškolního věku a jeho emočním vývojem. Ve druhé kapitole je objasněn pojem empatie, její význam, vývoj a vlivy rodiny a mateřské školy na rozvoj empatie u dítěte. Praktická část zpracovává a vyhodnocuje výsledky získané provedeným výzkumem v několika mateřských školách. Cílem výzkumu bylo zjistit četnost empatických dětí v předškolním věku navštěvujících mateřskou školu. Míru empatie dětí předškolního věku autorka zkoumala v závislosti na pohlaví, věku. Dále autorka porovnávala míru empatie dětí v jednotlivých mateřských školách, ve kterých průzkum prováděla. Výsledky výzkumu jsou zpracovány do tabulek, které jsou uvedeny v příloze. V kapitole "Výsledky výzkumu" autorka popisuje výsledky výzkumu podle předem zvolených hypotéz. V diskusi autorka uvádí své osobní názory a myšlenky k tématu práce. V závěru autorka uvádí rady pro primární prevenci, jak předcházet následkům nedostatečně rozvinuté empatie, na úrovni rodiny, mateřské školy, komunity a společnosti.
Práva a potřeby dětí staršího školního věku
Kubíková, Martina ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
Ústředním tématem diplomové práce je deskripce práv a potřeb dětí s důrazem na práva dětí v nemocnici zakotvená etickým kodexem Charta práv dětí v nemocnici. Teoretická část vedle práv hospitalizovaných dětí podává přehled o základních lidských potřebách a vývojových specificích dítěte školního věku a adolescenta. Probírá negativní důsledky neuspokojení potřeb dítěte a popisuje jejich symptomy. Hlavním obsahem diplomové práce je deskriptivní studie, která má za cíl zmapovat informovanost dětských pacientů, hospitalizovaných na třech pražských fakultních pracovištích poskytujících léčebně preventivní pediatrickou péči, o Chartě práv dětí v nemocnici. Součástí práce je vyhodnocení naplňování jednotlivých práv Charty v praxi. Za tímto účelem byla provedena malá klinická studie. Data byla získána formou dobrovolného a anonymního vyplnění dotazníku. Sledovaný soubor tvořilo 53 respondentů ve věku od 6 do 18 let. Z výsledků vyplynul nejzávažnější deficit v informovanosti dětských pacientů o Chartě práv dětí v nemocnici. Povědomí o její existenci měla necelá 1/3 respondentů. Lékař nebo zdravotní sestra zastupovali v seznamování s Chartou minoritní úlohu. Neúplnosti v praktikování jednotlivých práv Charty se týkaly nedostatečné podpory společné hospitalizace dítěte staršího šesti let s rodičem, pocitu nedostatečné...
Násilí v sociální komunikaci vysokoškolských studentů
Kubešová, Anna ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce si klade za cíl přiblížit problematiku násilí v sociální komunikaci vysokoškolských studentů ve vztahu k jejich pohlaví a zaměření vysoké školy. Hlavním obsahem práce je průzkum, který na základě anonymního dotazníkového šetření popisuje výskyt a následky násilí v sociální komunikaci vysokoškolských studentů. Průzkum se dále zaměřuje na potvrzení spojitosti mezi osobní zkušeností s násilím a rozvojem závislého chování. Sledovaný soubor tvoří 135 studentů pražských vysokých škol. Z výsledků vyplývá, že 30% studentů mělo v minulém roce (2009) zkušenost s násilím, častěji se jednalo o muže. Nebyla potvrzena závislost na zaměření vysoké školy. Výskyt fyzického násilí byl častější u mužů, zatímco výskyt psychického a sexuálního násilí se vyskytoval stejně často u obou pohlaví. Nebyl prokázán rozdíl ve výskytu různých forem násilí mezi jednotlivými studijními obory. Požití návykové látky vedlo k brutálnějším formám násilí, zejména u mužů bez ohledu na zaměření vysoké školy. Fyzické i psychické následky prožitého násilí byly studenty popisovány stejně často nezávisle na pohlaví a studijním oboru. Na základě výsledků studie byla navržena preventivní opatření zahrnující programy na základních a středních školách, které učí děti řešit konfliktní situace, a dále rozšíření nabídky psychologických...
Tělesné tresty dětí
Doležal, Jan ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
Tělesné tresty dětí jsou v České republice bohužel stále velmi rozšířenou záležitostí. Tato práce ve svém počátku stručně sumarizuje současné poznatky o této problematice, o její historii, o legislativě a organizacích, které se fyzickými tresty, respektive tělesným týráním zabývají. Výzkumná část se pak snaží o co možná nejkomplexnější zmapování této problematiky u univerzitních studentů medicíny. Výzkumu se zúčastnilo 62 respondentů (bylo rozdáno 80 dotazníků, čili návratnost byla 77,5%). Daný soubor byl zajímavý extrémně vysokým procentem vysokoškolsky vzdělaných rodičů (76% studentů mělo alespoň jednoho rodiče VŠ a 40,5% dokonce oba zároveň). I proto se daly očekávat jiné výsledky, než u velkých plošných studií. Z provedeného výzkumu po analytickém zpracování dotazníků vyplynuly tyto závěry: 1) Studenti byli jako děti trestáni méně často, než průměrná populace své doby, přesto se za život s tělesným trestem setkalo 87% z nich. Celých 54% z tělesně trestaných se setkalo dokonce s výpraskem předmětem, který dle dnešních regulí splňuje definici tělesného týrání. 2) Nejčastějšími důvody pro potrestání byla neposlušnost vůči rodičům (61%), následovaná lhaním (55,5%), pozdním návratem domů (52%), bitkami se sourozencem (48%), neplněním domácích povinností (33%), špatným prospěchem ve škole (31%), kouřením...
Postoje dětí staršího školního věku ke zdravé výživě a automatům
Voleníková, Marie ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývala problematikou názorů a postojů starších školních dětí k výdejním automatům a zdravé výživě na základních školách. Teoretická část práce podrobně popisuje základní charakteristiky staršího školního věku, problematiku výživy u dětí staršího školního věku a utváření jejich postojů ke správným stravovacím návykům. Je popsána správná skladba jídelníčku, poruchy příjmu potravy a druhy prodejních automatů. Praktická část bakalářské práce prezentuje průzkum na dvou základních školách v Praze, kde byl sběr dat realizován. Sběr dat byl proveden u 155 dětí, z čehož bylo 75 chlapců a 80 dívek, ve věkové skupině 11-15 let. Cílem tohoto výzkumu bylo definovat názory a postoje dětí k výdejním automatům a zdravé výživě na základě dotazníku. Kdy bylo zjištěno, že děti si oblíbily především výdejní automaty na nápoje. Samozřejmě oblíbenost automatů závisí na jejich nabídce. Byly vysloveny čtyři hypotézy. Dalším poznatkem šetření je zjištění, že 35 % dětí uvedlo, že drží diety, okolo 50 % dětí dodržuje zásady zdravého životního stylu a 32 % dětí preferuje slazené nápoje. Potěšujícím zjištěním je, že 85 % dětí sportuje. V závěru práce autorka uvádí několik doporučení na úrovni školy, rodiny a komunity. Jedná se především o šíření osvěty zdravé výživy na školách, jak mezi pedagogy, tak dětmi....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   začátekpředchozí69 - 78dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.