| |
|
Machinima - od fragů k framům
Alexa, Libor ; Bendová, Helena (vedoucí práce) ; Mazanec, Martin (oponent)
Machinima je nová technika tvorby filmu zaznamenávaná v reálném čase
ve virtuálním prostoru počítačových her. Slučuje dohromady tři kreativní odvětví:
filmovou výrobu, animaci a herní vývojářství. Nejvíce se podobá animovaným
filmům, na rozdíl od nich ale pohyb zobrazovaný v machinimě není vytvářen
prostřednictvím animace jednotlivých filmových políček, ale vzniká v reálném
čase pomocí záznamu pohybu vygenerovaného obrazu počítačové hry. Slovo
machinima je novotvarem z anglických slov machine, cinema a animation,
označující spojení počítače (stroje), filmu a animace. Tato práce si klade za cíl
přispět k bližšímu seznámení s touto jistě velmi zajímavou metodou, která nabízí
nové možnosti v oblasti tvorby.
|
|
Raný videoart
Brabcová, Evženie ; Mazanec, Martin (vedoucí práce) ; Čihák, Martin (oponent)
Práce mapuje vznik a ranou fázi videoartu jakožto období, v němž se jednak formuje vztah umělců k videotechnologii a jednak skrze tuto technologii utváří i svébytná forma uměleckého vyjádření. Na příkladech konceptuálně pojatých videí 5 autorů (Joan Jonas, Bruce Naumann, Shigeko Kubota, Steve Partridge a Charlemagne Palestine) jsou představeny jednotlivé způsoby práce s video obrazem. Důraz je kladen na vztah stylistických prostředků a technologie. Skrze motiv práce zminovaných umělců s reálným časem je demonstrováno, jak technologie určuje časoprostorovou rovinu díla. Zohledňován je také kontext uměleckých směrů 60. a 70. let a jejich vliv na výrazové prostředky videoartu.
|