Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Typické poruchy pístních kroužků a jejich nápravná opatření
Orság, Josef ; Knotek, Jiří (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá nejčastějšími poruchami pístních kroužků. První část práce je zaměřena na konstrukční provedení pístních kroužku a na zatížení, která na ně působí. Druhá část práce představuje jednotlivé druhy mazání. V této části je také uvedeno, k jakým stavům mazání dochází za provozu spalovacích motorů. Poslední část je věnována nejčastějším poruchám pístních kroužků, a jak lze zabránit, aby k těmto poruchám docházelo.
Uložení rotorů moderních turbodmychadel
Kortán, Daniel ; Raffai, Peter (oponent) ; Knotek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na možnosti uložení rotorů turbodmychadel. První část je zaměřena na konstrukci turbodmychadel a popis principu přeplňovaných spalovacích motorů. Druhá část se zaměřuje na popis konstrukce valivých a kluzných ložisek a vysvětlení možností jednotlivých typů uložení používaných v turbodmychadlech v dnešní době.
Vliv výfukových systémů na hluk spalovacího motoru
Ptáček, Petr ; Knotek, Jiří (oponent) ; Zubík, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na vytvoření rešeršní studie týkající se hlučnosti výfukových systémů spalovacích motorů. Nejprve jsou popsány jednotlivé díly výfukového systému s věnováním většího prostoru tlumičům hluku. Následují legislativou stanovené měřící metodiky pro zjištění hladiny hluku vozidla a v závěru práce je popsán vliv základních nesériových úprav výfukových systémů na hlučnost.
Přenosy výkonů lokomotiv
Svoboda, Petr ; Knotek, Jiří (oponent) ; Zubík, Martin (vedoucí práce)
Práce popisuje specifické podmínky pro převodová zařízení v drážním provozu, obsahuje popis, rozdělení a srovnání možností přenosu výkonu ze spalovacího motoru kolejového vozidla na hnaný podvozek.
Moderní trendy v konstrukci kluzných ložisek turbodmychadel
Dobrovolný, Ondřej ; Zubík, Martin (oponent) ; Knotek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je odbornou rešerší zabývající se moderními trendy v konstrukci ložisek u turbodmychadel. Práce je rozdělena do tří částí. První část popisuje historii, základní princip a konstrukci turbodmychadel. Druhá část je věnována teorii kluzných ložisek a jejich funkci. Třetí část se věnuje ložiskům používaných u turbodmychadel.
Vyvažování rotorů turbodmychadel
Šárovec, Marek ; Zubík, Martin (oponent) ; Knotek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je odbornou rešerší zabývající se vyvažováním rotorů u automobilových turbodmychadel. Práce je rozdělena na tři hlavní části. První část pojednává o historii a základních pojmech z konstrukce turbodmychadla. Druhá část hovoří o typech nevyváženosti a o tom jakým způsobem a za pomoci jakých zařízení ji odstranit. Poslední kapitola navazuje na předchozí část, protože se v ní na automobilových turbodmychadlech uplatňují poznatky z teorie vyvažovaní.
Vysokootáčková kluzná ložiska
Růžička, Stanislav ; Knotek, Jiří (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářský projekt analyzuje použití vysokootáčkových kluzných ložisek v oblasti přeplňovaných spalovacích motorů, vybavených turbodmychadly. První část práce je věnována obecnému popisu turbodmychadel spalovacích motorů, jejich funkci, konstrukci samotného zařízení i dílčích součástí a možným způsobům regulace přeplňování. Stěžejní část rozebírá problematiku výpočtů kluzných ložisek v praxi.
Úprava sériově vyráběného spalovacího motoru na motor pro závodní použití
Závodný, Tomáš ; Knotek, Jiří (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce rozebírá úpravu motoru pro závodní použití do autokrosu. První část práce je pojata jako rešeršní a je zaměřená na to proč byl tento motor upravován a dále jaké úpravy byly provedeny. Další část se věnuje provedení simulace v softwaru ADAMS MD R3. Výsledky těchto simulací byly dále zpracovány a vyhodnoceny. Závěr obsahuje srovnání výsledků ze softwaru s výsledky ze skutečné motorové brzdy, a zhodnocuje celkový úspěch tohoto projektu v reálném životě.
Valivá ložiska v konstrukci čtyřdobých spalovacích motorů
Knotek, Jiří ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá valivými ložisky a jejich uplatněním v konstrukci čtyřdobého spalovacího motoru. Práce je rozdělena do několika celků. První se zabývá samotnými valivými ložisky. Tato kapitola poskytuje základy z teorie valivých ložisek potřebné pro další části práce. V dalším celku je popsáno použití valivých ložisek ve spalovacích motorech. Poslední část se zabývá uplatněním valivých ložisek v konstrukci čtyřdobých spalovacích motorů. Je řešeno uložení klikové hřídele, ojnice, rozvodů, vyvažovací hřídele a turbodmychadla.
Nakládání se sedimentem z vodních nádrží, možnosti rozdružení a dalšího využití sedimentu
Vrzák, J. ; Knotek, J. ; Borovec, Jakub ; Dadejík, M. ; Krist, P.
Tento článek je zaměřen na seznámení odborné veřejnosti, především pak provozovatelů vodních děl, s novými postupy při nakládání se sedimentem z vodních nádrží – identifikace, lokalizace, těžba, přetvoření, možnosti rozdružení a případně následného využití. Prezentované postupy si kladou za cíl nalézt ekonomicky uchopitelné řešení především u nádrží postižených zhoršenou kvalitou vody. V letech 2012 – 2014 probíhal výzkumný projekt „VVIF Výzkum rozdružovacích procesů přehradních sedimentů“. Jedním z cílů projektu bylo nalezení vhodných postupů pro lokalizaci přehradního sedimentu, odběr vzorků a poznání jeho materiálového složení, což je nezbytným předpokladem pro zvolení ekologicky šetrných a ekonomicky efektivních procesů a postupů od přípravy po realizaci záměru. Dalším ze základních výstupů spočíval v návrhu a odzkoušení rozdružovacích procesů sedimentu na dílčí složky s možností jejich opětovného využití, případně i přetvoření sedimentu v nádrži či mimo nádrž.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.