Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí5 - 14další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Žánr fantasy jako východisko pro lekce dramatické výchovy
Zelená, Markéta ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; ULRYCHOVÁ, Irina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá žánrem fantasy a možnostmi jeho využití v dramatické výchově, konkrétně v samostatných lekcích určených pro interní práci skupiny. Východiskem pro tvorbu lekcí se stala tři díla: Hobit, aneb Cesta tam a zase zpátky (J. R. R. Tolkien), Harry Potter (J. K. Rowlingová) a Hvězdný prach (N. Gaiman). Dramatické lekce jsou odstupňovány podle věku účastníků, náročnosti dramatických metod a technik a propojenosti s příběhem jednotlivých děl. Jsou vytvořeny s různými cíli, především z oboru dramatické a osobnostně-sociální výchovy a také z výchovy literární. Realizovány byly v několika skupinách žáků prvního i druhého stupně základní školy a jejich výstupem jsou podrobné písemné reflexe.
Strukturované drama Bran
Svobodová, Barbora ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; ULRYCHOVÁ, Irina (oponent)
Ve své bakalářské práci se pokusím zachytit plánování, realizaci a zpětnou reflexi dvou proběhlých dvoudenních dílen strukturovaného dramatu s názvem Bran. Realizovala jsem je se dvěma odlišnými skupinami. Mám v úmyslu pojednat o aspektech prvotní práce s literaturou, výstavbě aktivit a cvičení na základě předem stanovených cílů, průběhu jakožto dynamického procesu i vyvození určitých důsledků a závěrů z dané realizace. Dále se chci zaměřit na porovnání obou lekcí, neboť mezi věkovým průměrem obou skupin je přesně deset let. Aritmetický průměr věků hráčů z mladší skupiny je 13,5 roku, ze straší 23,5.
Poezie Josefa Bruknera pro děti a její inspirace pro dramatickou výchovu
Šimánková, Martina ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; ULRYCHOVÁ, Irina (oponent)
Tato práce se věnuje poezii Josefa Bruknera určené dětem. První část zkoumá Bruknerovu poezii z hlediska použitých básnických prostředků, obsažených motivů, práce s rytmem a rýmem s ohledem na možnosti využití. Druhá část nabízí praktické využití poezie Josefa Bruknera pro děti v hodinách dramatické výchovy. Tato část obsahuje návrhy možných lekcí, které obsahují příklady, jak lze s poezií pracovat ve vybraných oblastech, kterými jsou: rozvoj kultury řeči, poznávání básnických prostředků, rozkrývání výtvarného uměleckého díla, rozvoj kreativity a fantazie, rozvoj herních a hereckých dovedností. Tato práce sleduje možnosti využití poezie Josefa Bruknera v interní práci v hodinách dramatické výchově a to i s ohledem na cestu k jevištnímu tvaru.
Využití postupů storytellingu v přípravě inscenace se středoškolským souborem
Káňová, Žaneta ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; ULRYCHOVÁ, Irina (oponent)
Bakalářská práce Využití postupů storytellingu v přípravě inscenace se středoškolským souborem pojednává o tvůrčím bakalářském projektu, jehož záměrem se stala tvorba inscenace se středoškolským souborem využívající základních prvků storytellingu: vypravěče, příběhu a komunikace s divákem. Součástí této práce je pokus o vymezení hranic této umělecké formy.
Autenticita dětského jevištního projevu
Jurkasová, Jana ; VALENTA, Josef (vedoucí práce) ; ULRYCHOVÁ, Irina (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu autenticity jako cíli inscenačního procesu s dětmi a mládeží. V první části teoreticky popisuji, čím je inscenační tvorba s dětmi a mládeží specifická a které prvky mají vliv na scénickou autenticitu žáků. V druhé části začíná samotný výzkum, popis přípravy představení hraného žáky literárně-dramatického oboru a následného dotazování se diváků, hráčů a vybraných učitelek z oboru dramatické výchovy. Snažila jsem se zachytit moment, kdy jednající osoba před vámi vyjeví celou svou tvůrčí energii a téma prolíná všemi částmi práce. Hledám předpoklady a podmínky, které musím vytvořit k tomu, aby jevištní autenticita mohla nastat. Dívám se na ni z mnoha různých pohledů, které následně komparuji.
Výchova herce k pedagogické činnosti
Hrnečková, Anna ; ULRYCHOVÁ, Irina (vedoucí práce) ; PROVAZNÍK, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se soust?edí na situaci pedagogických p?edm?t? se zam??ením na dramatickou výchovu v pomaturitním studiu hudebn? dramatického odd?lení Pra?ské konzervato?e. Úst?edním cílem práce je vytvo?ení návrhu ?kolního vzd?lávacího programu (?VP) t?chto p?edm?t?, který by mohl být akceptován vedením Pra?ské konzervato?e a za?azen do celkového ?VP ?koly. Zejména na základ? vlastních studentských i pedagogických zku?eností autorky jsou nastín?ny základní problémy pedagogických p?edm?t?, je ?e?ena otázka jejich smyslu a stanoveny jejich základní cíle. Pro vytvá?ení ?VP je podstatná zejména reflexe specifických vlastností herce coby pedagoga dramatické výchovy, po?adavky Rámcového vzd?lávacího programu pro obor vzd?lávání Hudebn? dramatické um?ní a také analýza ?VP institucí stejného typu. Práce rovn?? stanovuje podobu praktické i teoretické absolventské zkou?ky z pedagogických p?edm?t?.
Reflexe v dramatické výchově
Navrátilová, Anežka ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; ULRYCHOVÁ, Irina (oponent)
Předložená diplomová práce mapuje a rozšiřuje poznatky o reflexi v dramatické výchově a poskytuje tak teoretický základ pro vědomou práci s tímto pedagogickým nástrojem, který učební proces zefektivňuje a dává mu přesah. V jednotlivých kapitolách je popsáno, co se skrývá za pojmem reflexe, co pedagogovi dramatické výchovy a účastníkům lekce nabízí, jaký má v lekci význam, co je možné reflektovat, jak a kdy lze reflektovat, jakou roli hraje v reflexi otázka a čemu je nutné reflexi přizpůsobovat. Součástí práce je také analýza reflektivní složky pěti vybraných lekcí dramatické výchovy, která nabízí cestu k tomu, jak lze k rozboru reflexe přistupovat, a zároveň ověřuje a obohacuje dosud získané poznatky.
Zdroje inspirace pro hereckou výchovu na základní umělecké škole
Maděryč, Vojtěch ; Ulrychová, Irina (vedoucí práce) ; Martínková, Nina (oponent)
Práce se zabývá dětským dramatickým projevem v kontextu dramatické výchovy. Mapuje způsoby práce v různých druzích dramatické výchovy a zaměřuje se na literárně-dramatický obor na základní umělecké škole, kde je estetické a umělecké působení na žáky nezbytnou součástí dramatickovýchovného procesu. Jedním z prostředků, který k dosahování dramatických a uměleckých cílů směřuje, je herecká výchova. Za metodologický základ herecké průpravy pro žáky dramatické výchovy je obecně považován Stanislavského systém herecké výchovy zohledňující vývojová specifika dítěte. Na hereckých technikách Michaila Čechova a Jerzy Grotowského jsou naznačeny možnosti, jak metodiky, které na Stanislavského systém tvůrčím způsobem reagovaly, mohou posloužit jako inspirace při práci s dětmi na rozvoji jejich divadelních dovedností. V závěru je jako jedna z možností současného eklektického přístupu k této problematice nastíněna metodika Václava Martince.
Řešení agresivity žáků I. stupně ZŠ prostřednictvím pohádky a metod dramatické výchovy
Šebesta, Jakub ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ulrychová, Irina (oponent)
Má diplomová práce se zabývá využitím pohádky a metod dramatické výchovy při zvládání agresivity dětí I. stupně ZŠ. V teoretické části se pokouším charakterizovat tyto fenomény: agrese, agresivita, pohádka, hra v roli a improvizace. V praktické části diplomové práce se zabývám uskutečněným projektem, který se opírá o metody dramatické výchovy. Jeho součástí jsou scénáře lekcí a jejich zhodnocení.
Přednes s pubescenty na základní umělecké škole
Říčařová, Jitka ; Ulrychová, Irina (vedoucí práce) ; Martínková, Nina (oponent)
Diplomová práce ?Přednes s pubescenty na základní umělecké škole? má za cíl čtenáře seznámit v teoretické části nejprve se specifikami vývojového období puberty z několika úhlů pohledu a to z pohledů biologie člověka, psychologie a sociologie. Po tomto širokospektrálním popisu následuje část zabývající se prací s pubescenty v hodinách dramatické výchovy na základních uměleckých školách. Podrobněji se pak teoretická část věnuje problematice přednesu s pubescenty a to opět z několika hledisek: jak probíhá přednes s pubescenty, co u nich rozvíjí, jaké volí umělecké texty, jak s nimi pracují, jak je interpretují a veřejně prezentují. Navazující praktická část popisuje celoroční projekt uskutečněný se skupinou pubescentů v hodinách přednesu na základní umělecké škole. Skrze přednesovou práci tak projekt odhalil stěžejní témata zkoumaných pubescentů, dále se zaměřil zejména na odlišné vnímání dívek a chlapců. Výsledkem praktického projektu byla tvorba a realizace inscenace divadla poezie, které lze vnímat jako jejich generační výpověď.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí5 - 14další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.