National Repository of Grey Literature 48 records found  beginprevious41 - 48  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Chain Filter Compound of Birefringent Plates with an Inclined Angle Cut
Melich, Zbyněk ; Šolc, Ivan ; Klimeš st., Jan
In this article a new solution of a shortbanded chain polarization-interference filter is studied. Birefringent plates with common inclined angles are used for this purpose. Because of a right choice of the angles it was achieved linearization of spectral tuning by inclination of the filter.
Statistical methods of landslide susceptibility modelling
Klimeš, Jan
Article deals with used statistical methods of landslide hazard zonation.
Inventory maps and modelling of slope movements using Arc View software
Klimeš, Jan ; Guzzetti, F. ; Cardinali, M.
Article deals with methods and results of landslide inventory mapping in the region of Umbria, Italy and District of Vsetín, Czech Republic. Possibilities of prediction of spatial distribution of shallow landslides using landslides inventory maps and SINMAP Arc View extension were also discused.
Evaluation of slope deformations in Vsetín and Mladá Boleslav region: 2nd step report
Rybář, Jan ; Bůžek, Jan ; Jánoš, Vít ; Klimeš, Jan ; Nýdl, Tomáš ; Stemberk, Josef
Four map sheets 1:10 000 of Vsetín region and one map sheet of Mladá Boleslav region prepared in the year 2001 documented 248 landslide areas totally.
Landslide susceptibility model for protected area White Carpathians
Pechanec, V. ; Klimeš, Jan
Article describes in detail preparation and results of susceptibility zonation for the Bílé Karpaty protected area. Usage of susceptibility map for management purposes is also discused.
TV vysílání přes internet se zaměřením na on-line vysílání České televize
Švehla, Radim ; Pavlíček, Antonín (advisor) ; Klimeš, Jan (referee)
Práce se zabývá fenoménem dnešní doby ? vysíláním přes Internet. Především je orientována na vysílání televizní. První část seznamuje čtenáře se základními prvky televizního vysílání a s technickými principy vysílání on-line. Druhá část je věnována internetovému vysílání České televize. Část závěrečnou tvoří koncepce on-line videopůjčovny navržené pro Českou televizi.
Internet jako marketingový nástroj
Sekerka, Radko ; Pavlíček, Antonín (advisor) ; Klimeš, Jan (referee)
Internet je fenoménem dnešní doby, postupně se v něm vytváří digitalizovaný obraz skutečného světa. Trvající nárůst uživatelů a zvyšující se internetová gramotnost láká i ty nejotrlejší internetově sterilní podnikatele a společnosti do světa internetového obchodování. V současné době internetových obchodů neustále přibývá, ale úroveň poskytovaných služeb bývá různá. Z pohledu zákazníka není jednoduché ihned odhalit kvalitu těchto služeb. Pro internetového uživatele se spletitá džungle internetových obchodů stává prostředím, ve kterém upřednostňuje hodnoty zaručující bezproblémový a bezpečný nákup. Důvěryhodnost značky a záruky se stávají klíčovým atributem úspěchu v elektronickém podnikání a kvalitní marketing je jedním z nástrojů jak tohoto úspěchu dosáhnout. Díky neustálému rozvoji internetu se odkrývají stále nové možnosti komunikace s jeho uživateli a tedy potencionálními zákazníky. Jaký komunikační nástroj zvolit a jak postupovat ve snaze zlepšit prodejnost a efektivitu internetového obchodu má za cíl právě tato práce. V jednotlivých kapitolách budou postupně popsány možnosti internetu, marketingu, komunikačních nástrojů a jejich integrace do marketingového plánu elektronického obchodu.

National Repository of Grey Literature : 48 records found   beginprevious41 - 48  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.