Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika a nedostatky smluvních závazkových vztahů v mezinárodní dopravě, stanovení a zajištění podmínek technologie přepravy zboží
Holubář, Josef ; Libertín, Josef (oponent) ; Kudláček, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá specifiky ve vztazích mezi subjekty při sjednávání a realizaci mezinárodní přepravy zboží. Jelikož v současné době je nejčastějším způsobem přepravy zboží ve Střední Evropě nákladní silniční přeprava zboží, je text věnován především této problematice. Elementárním předpisem pro závazkové vztahy v tomto ohledu je Úmluva CMR, které je věnována značná část práce. V dalších částech práce je také představena, Úmluva TIR, Dohoda ADR o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí a Dohoda ATP, která vymezuje požadavky pro přepravu zkazitelných potravin. V závěru jsou objasněny doložky INCOTERMS, které s mezinárodním obchodem a mezinárodní přepravou zboží úzce souvisí.
Vyhodnocení technicko-ekonomických parametrů pro rozšíření elektronického mýtného v ČR
Svatoš, Ivo ; Kudláček, Jaroslav (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Práce vyhodnocuje na základě běžně dostupných dat některé důsledky výkonového zpoplatnění dálnice D1 (dále jen D1) a dálnice D5 (dále jen D5). Zaměřuje se na zjištění potenciálních objízdných tras pomocí statistických dat celostátního sčítání dopravy (CSD). Na těchto trasách hodnotí změnu bezpečnosti provozu, která se mohla projevit změnou intenzity dopravy nákladních vozidel. Dále z hlediska dopravce hodnotí případnou ekonomickou výhodnost objíždění zpoplatněných tras. V závěru jsou uvedeny možné scénáře, jaké dopady by mělo rozšíření zpoplatněných úseků na výše zjišťované skutečnosti.
Vyhodnocení zásahů jednotek Hasičského záchranného sboru ČR k dopravním nehodám v regionu
Svoboda, Petr ; Kocman, Bronislav (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá zásahy u dopravních nehod prováděné jednotkami požární ochrany s důrazem na likvidační práce a návazností na problematiku soudního inženýrství. V rámci Jihomoravského kraje provádí rozbor statistických dat Hasičského záchranného sboru ČR v souvislosti se zásahy u dopravních nehod a analyzuje postavení jednotlivých jednotek Hasičského záchranného sboru Jihomoravského kraje v uvedeném systému. Řeší problematiku provázanosti soudního inženýrství a jednotek Hasičského záchranného sboru ČR se zaměřením na možné oblasti spolupráce.
Analýza podmínek kabotáže v silniční nákladní dopravě ve vybraném státě EU
Večeřa, Petr ; Kudláček, Jaroslav (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Předkládaná práce popisuje úpravu podmínek pro výkon kabotáže v silniční nákladní dopravě, a to v zohlednění současného i minulého vývoje na úrovni EU i dopravní politice EU zakotvené v primárním právu. Současné změny na poli právní úpravy kabotáže jsou dobrým předpokladem pro další rozvoj těchto přeprav. Problematika provádění kabotáže se tak rozpadá do tří problémových okruhů, kdy jeden představuje samotná unijní unifikovaná úprava kabotáže a přesně stanovené podmínky pro její provádění, druhý obsahuje otázky společné pro celé území EU, jako je například úprava placení DPH, přístup na trh nebo technické podmínky provozu vozidel, a třetí okruh zahrnuje úpravy, které jsou v každém státě EU odlišné, jako jsou například mýtné systémy. Provádění kabotážních přeprav je tak třeba uzpůsobit všem těmto podmínkám, což má přímý vliv i na ekonomické pozadí poskytované služby.
Návrh parametrů pro znalecké posouzení konkurenčního postavení stávajících dopravců v úseku Praha – Brno
Jurčík, Petr ; Liška, Viktor (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá situací ve veřejné osobní dopravě v úseku Praha – Brno. Z technicko-ekonomického hlediska je v ní analyzován současný stav, kdy veřejná osobní doprava v úseku Praha – Brno je zajišťována železniční dopravou dotovanou Ministerstvem dopravy prostřednictvím úhrady prokazatelné ztráty a soukromou veřejnou linkovou dopravou provozovanou soukromými dopravci na své podnikatelské riziko. V kontextu stávající situace navrhuje zaměření základních parametrů pro posouzení vyváženého konkurenčního prostředí dalšího rozvoje osobní dopravy (železnice, silnice) s ohledem na stávající poptávku a socioekonomická hlediska v regionu.
Rozvoj kontejnerové dopravy v rámci intermodálního systému dopravy mezi ČR a Slovinskem
Litera, Martin ; Libertín, Josef (oponent) ; Kudláček, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá systémy a technikami, které slouží k převádění objemů přeprav nákladní silniční dopravy na železnici. Za tímto účelem rovněž zkoumá vhodnost využití různých přepravních jednotek. Práce je primárně zaměřena na aplikaci těchto systémů, na přepravy probíhající mezi ČR a slovinským přístavem Koper, zjištěním rozsahu přínosu využití intermodální dopravy pro bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
Analýza ztráty zisku dopravní organizace v důsledku opravy po nehodě u vozidel nad 12 t celkové hmotnosti
Svozil, Milan ; Krýsová, Jana (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je dílčí součástí celkového projektu na stanovení všeobecné metodiky výpočtu ušlého zisku. Zabývá se technickými a ekonomickými daty nákladních vozidel, analýzou nákladů a vyčíslení ztráty zisku v důsledku opravy po nehodě u vozidel nad 12 t celkové hmotnosti.Tato práce je přínosem pro znalce a odborníky ze soudního inženýrství, kteří na základě podkladů mohou snadněji stanovit metodiku pro výpočet ušlého zisku. Velmi se poté zrychlí a zjednoduší likvidace pojistných událostí a vyplacení ušlého zisku poškozeným.
Analýza ztráty zisku dopravní organizace v důsledku opravy po nehodě u autobusů s obsaditelností nad 30 míst
Pitaš, Martin ; Patzelt, Robert (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce je příprava ekonomických a technických podkladů pro analýzu ztráty zisku dopravní organizace v důsledku opravy po nehodě u autobusů s obsaditelnosti nad 30 míst. Celá práce je rozdělena na tři hlavní části. První část se zabývá technickými parametry autobusů SOR C 9,5, SOR C 10,5 a MAN Lion's Regio C, jejich výbavami a servisními úkony. V druhé části práce jsou zpracovány a vyhodnoceny dostupné ekonomické údaje jednotlivých autobusů. Poslední část práce je věnována tvorbě metodiky pro výpočet ušlého zisku autobusů po dopravní nehodě a to jak po jednotlivých modelech autobusů, tak i skupiny autobusů s obsaditelností nad 30 míst jako celku.
Vyhodnocení legislativních předpisů pro speciální silniční přepravu mezi Českou republikou a Balkánským poloostrovem
Klvaňa, Roman ; Libertín, Josef (oponent) ; Kudláček, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vyhodnocení legislativních předpisů pro speciální silniční přepravu mezi Českou republikou a Balkánským poloostrovem. Speciální přepravu v této práci představují zvlášť těžké nebo rozměrné náklady, které přesahují maximální povolené limity. Pro vykonávání takových přeprav, je potřeba dodržovat právní normy jednotlivých států, do kterých je destinace určena (Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko, Slovinsko, Chorvatsko, Bosna a Hercegovina, Černá Hora, Srbsko, Kosovo a Makedonie). Práce je rozdělena do jednotlivých kapitol, které se věnují této problematice a poskytují přehled právních norem, které musí být splněny na území konkrétního státu. Výsledkem práce je poskytnutí potřebných informací českému dopravci pro vykonávání mimořádných přeprav.
Vliv pracovních režimů řidičů v silniční nákladní dopravě na bezpečnost dopravy
Máša, Vojtěch ; Novotný, Jiří (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Pracovní režimy řidičů jsou omezující limity důležité jak pro silniční dopravce, tak pro řidiče. Mají zásadní vliv na logistické mechanismy výrobních podniků, které přepravují své zboží po silnici. Nedodržování těchto limitů, je v poslední době jeden z hlavních problémů v silniční dopravě a vede k nekalé konkurenci mezi silničními dopravci. Dopravce získává nedodržováním těchto sociálních předpisů zcela zásadní konkurenční výhodu. V poslední době se uvedené problematice věnuje hodně času z pohledu politiků. Státy porušování sociálních předpisů dopravcem i řidičem tvrdě trestají a často se v článcích dočteme o pracovních režimech řidičů a s tím spojenou nebezpečnost nákladní dopravy, ohrožení bezpečnosti silničního provozu, ohrožení řidičů osobních vozidel. Již 10 let se uvedené problematice věnuji a podílím se na tvorbě školících materiálů na toto téma u Sdružení ČESMAD BOHEMIA. Ve své práci jsem chtěl posoudit problematiku pracovních režimů řidičů z odborného hlediska - jak jsou limity pracovních režimů nastavené a zda vyhovují bezpečnosti silničního provozu. Dále pak posoudit statistiky nehodovosti v ČR v návaznosti na pracovní režimy řidičů a navrhnout změny, které by přispěly ke zlepšení sociálních předpisů v návaznosti na bezpečnost silničního provozu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.