Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 601 záznamů.  začátekpředchozí340 - 349dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Návrh keramického povlaku na kotoučové brzdy jízdního kola
Eliáš, Vojtěch ; Mrňa, Libor (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem keramického povlaku na brzdný kotouč jízdního kola a jeho realizací. Důvodem je dosažení vyšší tepelné odolnosti a otěruvzdornosti, což jsou vlastnosti, kterými se vyznačují keramické materiály. Pro nanesení povlaku byla zvolena technologie plazmatického žárového nástřiku. Materiál povlaku se skládal z vazné vrstvy o chemickém složení 95% Ni a 5% Al a vnější (povrchové) vrstvy skládající se z 92 % ZrO_2 a 8 % Y_2 O_3. Po nanesení povlaku následovalo testování kotouče v reálných podmínkách při jízdě na kole. Vzhledem k absenci potřebných měřících zařízení se jednalo o test na základě subjektivních pocitů testujícího. Nanesený povlak vykazoval mírně horší třecí vlastnosti než konvenční ocel, ale funkčnost brzdění nebyla nijak výrazně omezena
Svařování sbíjecí hlavy důlního kombajnu
Adam, Karel ; Sigmund, Marian (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je popis konstrukce a činnosti sbíjecí hlavy důlního kombajnu, zpracování technologického postupu a návrhu úpravy technologie. Sbíjecí orgány jsou vyráběny svařováním, byla vybrána metoda MAG s ochrannou atmosférou tvořenou plynem CORGON 18 (18%CO2+Ar). Při navýšení pevnosti nožových držáků, z oceli 15 230.3 na 1600MPa a navaření na segment šroubovice z oceli S355j2+N, došlo k praskání těchto držáků za studena. Prověřením celého technologického postupu a provedením výpočtů, byla nalezena chyba. Teplota předehřevu byla příliš nízká, a proto byla zvýšena na výpočtových 270°C spolu s dohřevem po dobu 2 hodin na této teplotě. Součástí práce je i ukázka zkušebního svaru prasklého držáku.
Návrh technologického postupu pro svařování tlakové nádoby
Reich, Martin ; Sigmund, Marian (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce předkládá návrh vhodné technologie pro svařování tlakové nádoby odlučovače plynné fáze LPG. Jsou navrženy tři rozdílné metody svařování tělesa odlučovače a posouzena ekonomika výroby uvedeného odlučovače pro danou sérii kusů. Jedná se o svařování ruční balenou elektrodou, svařování MAG a svařování TIG. Dále je doplněn krátký přehled možných typů nedestruktivních zkoušek a tři vybrané zkoušky jsou řádně provedeny a detailně popsány. Součástí této práce je celkové zhodnocení provedených pokusů a nastíněn možný vývoj v budoucnosti.
Vliv tavidla na vlastnosti svarového kovu
Holub, Kamil ; Sigmund, Marian (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou svařování pod tavidlem, což je metoda tavného svařování elektrickým obloukem, při které je tvořena ochranná atmosféra svarové lázně pomocí vrstvy granulovaného tavidla. Teoretická část práce je věnována popisu dané svařovací metody a současného výběru používaných tavidel. V praktické části je proveden experiment, ve kterém jsou zhotoveny dva zkušební návary na konstrukční ocel S235JR s použitím různých tavidel. Pro první návar je použito tavidlo OK Flux 10.62 a pro druhý návar je stejné tavidlo dolegováno přidáním prášku pro laserové navařování Tribaloy T-800. Na zkušebních vzorcích je zkoumán vliv tavidel na vlastnosti svarového kovu při kombinaci s jednou drátovou elektrodou.
Lepení v autoprůmyslu
Krejčí, Adam ; Hanáčková, Pavla (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce zpracovává literární studii o technologii lepení. Pojednává o výhodách a nevýhodách lepení, návrhu lepeného spoje, technologickém postupu lepení a rozdělení lepidel. Zmiňuje i některé materiály používané při stavbě karoserie a jejich vlastnosti. Zaměřuje se na oblast automobilního průmyslu a použití technologie lepení při stavbě karoserie. Porovnává původní a moderní technologii používanou při stavbě karoserie autobusu. V experimentální části se práce zaměřuje na vliv povrchové úpravy při lepení kovu na kov na výslednou smykovou pevnost.
Lepené hybridní spoje v automobilovém průmyslu
Ševčík, Jan ; Hanáčková, Pavla (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá lepenými hybridními spoji, které se používají při spojování dílů moderních karoserií. Práce nejprve obecně popisuje postup výroby celé karoserie od stříhání polotovarů až po její povrchovou úpravu, včetně rozboru používaných materiálů. Následně je rozebrána problematika spojování dílů karoserie pomocí lepidel, ale i spojování svařováním, pájením či jinými metodami. Další část této práce se věnuje experimentu, při kterém se zjišťovaly vlastnosti lepených hybridních spojů. Byly provedeny různé způsoby realizace spoje, které se lišily ve velikosti lepené plochy, v použitých svařovacích metodách a v postupu jejich vytvoření. U zhotovených spojů se zkoumala jejich pevnost a kvalita jejich provedení.
Contextualising or relativising evil? A probe into US antebellum slavery
Kubíček, Jan ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Topolovská, Tereza (oponent)
Účelem této práce je prozkoumat zrušení otroctví v USA v období před občanskou válkou. Analýze je provedena skrze levicově orientované prizma představené Michaelem Parentim. První část práce představuje stručné vysvětlení Parentiho teorie na příkladu pozdní římské republiky a jejím politicko-ekonomickém pozadí, které je znázorněno v knize The Assassination of Julius Caesar. Tato část také pokrývá historické precedenty otroctví spolu se specifickými vědecky podloženými argumenty ve prospěch otroctví, se kterými přisel Samuel Cartwright. Závěrečná část popisuje proces zrušení otroctví. Závěrem vytváří analogii mezi římskou senátorskou demokracií a rasovým otroctvím v USA před rokem 1861. Tato analogie je postavěna na premise, že v obou případech privilegovaná společenská třída ovlivnila výklad těchto dějin ve svůj prospěch, aby zakryla své ekonomické zájmy. Klíčová slova: Michael Parenti, otroctví, dějinné vypravování, vykořisťování, Samuel Cartwright, proces zrušení otroctví
Práškové lakování
Strouhal, Lukáš ; Kubíček, Jaroslav (oponent) ; Žák, Ladislav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je literární studie a celkový popis metody práškového lakování a technologií při ní používaných. Práce se věnuje předúpravě povrchu, práškovým barvám a zařízením, které se při lakování využívají. Na konci práce je souhrn nejčastějších vad při lakování a ukázka technologického postupu nanášení používaného na práškovací lince.
Modern surface treatment the body of the car
Kupčíková, Laura ; Žák, Ladislav (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
The bachelor thesis consist of the theoretic part and the experiment. The theoretical part deals with the analysis of the surface treatment of the body car. It includes description of colours and effects of the current paint and historical development of the painting process. The experiment is processed and evaluated in the practical part. It is based on the measurement of the thickness of the colour layer by the non-destructive measurement method. The experiment researchs the development of the paint thickness depending on the time when the automobile was made. The conclusions summarize the results of the experiment and the possible direction of the development of paints in the future.
Kvalifikace postupů svařování kobaltových a nerezových žáruvzdorných slitin
Teuer, Tomáš ; Kubíček, Jaroslav (oponent) ; Sigmund, Marian (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou svařování heterogenních materiálů, konkrétně kobaltových a nerezových žáruvzdorných slitin metodou GTAW (WIG). Hlavním cílem je vypracovat předběžnou specifikaci postupu svařování pWPS pro konkrétní součást a její následnou kvalifikaci postupu svařování WPQR. Dále je pro tuto svařovanou součást potřeba stanovit požadavky na mechanické zkoušení a rozdíly pro potřeby kvalifikace dle EN ISO 15613.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 601 záznamů.   začátekpředchozí340 - 349dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.