Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pasivní analyzátor sítí
Liška, Martin ; Mareš, Martin (vedoucí práce) ; Spousta, Miroslav (oponent)
Cílem práce je navrhnout a implementovat program pro monitorování a analýzu provozu v počítačových sítích, který bude pracovat čistě pasivně, tedy aniž by ovlivňoval měřenou komunikace. Informace o chování sítě bude získávat odposloucháváním přenášených paketů, z nichž bude rekonstruovat choc síťových spojení a účinnost přenosových protokolů.
Google Android Graffiti
Sipták, Daniel ; Bojar, Ondřej (vedoucí práce) ; Spousta, Miroslav (oponent)
V predloženej práci sa sa venujeme návrhu, rozboru a implementácii doty- kovej klávesnice pre OS Android. Táto klávesnica bude používať jednoťahové grafity na zadávanie vstupných znakov. V práci rozoberáme možné riešenia a návrhy rôznych algoritmov na rozpoznávanie ťahu, ktoré taktiež testujeme na ich presnosť.
Kreativní rozšíření hry Diplomacie
Švagerka, Michal ; Spousta, Miroslav (oponent) ; Pergel, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou online hraní deskových her. Popisuje minulost i současnost tohoto žánru a ukazuje problémy a chyby nynějšího stavu. Cílem je navrhnout prostředí, ve kterém by bylo možné jednoduše a přenositelně vytvořit téměř jakoukoliv deskovou hru. Systém bude ilustrován tvorbou aplikace pro hru Diplomacie.
Srovnání Scrabble
Brus, Tomáš ; Spousta, Miroslav (oponent) ; Bojar, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem práce bylo implementovat několik algoritmů pro hru Scrabble a empiricky porovnat jejich úspěšnost. Úspěšnost musí zohlednit nejen dosažené skóre, ale též výpočetní náročnost. Výpočetní náročnost je měřena jednak ve vhodných abstraktních jednotkách (počet požadavků o skórování plánovaného tahu ap.) a též v prostém výpočetním čase. Pro spravedlivé srovnání hráčů mezi sebou bude vygenerována série pevných konfigurací - písmenek losovaných ze zásobníku pro každého hráče zvlášť - a každý algoritmus bude porovnán s každým při pevně rozloženém štěstí.
Konstrukce sémantického slovníku z neanotovaných dat
Kirschner, Martin ; Spousta, Miroslav (oponent) ; Semecký, Jiří (vedoucí práce)
V předložené práci jsou zkoumány možnosti konstrukce sémantických slovníků z neoanotovaných dat, tedy z prostého textu. Jsou zde porovnánány výhody a nevýhody několika možných přístupů anotace. Blíže je rozpracováno jedno řešení na základě latentní sémantické analýzy (LSA), které na rozdíl od ostatních metod řeší problém polysemie a synonymie. Dále jsou zde uvedeny podrobné detaily implementace a vyhodnocení. Výsledkem je sada nástrojů pro vytváření, převádění a prohlížení sémantických slovníků v českém jazyce. Použité postupy nejsou závislé na jazyce, pro který jsou implemantované.
On-line simulation of football league, learning of the team manager strategy using artificial intelligence
Čermák, Michal ; Bojar, Ondřej (oponent) ; Spousta, Miroslav (vedoucí práce)
V predloženej práci je popísaná tvorba jednoduchej hry typu futbalového manažéra. Herné dianie je simulované programom po dnoch. Ovládanie je prístupné online pomocou webového prehliadaca. Simulacný program sútažné zápasy simuluje diskrétne a výstupom simulácie je textový komentár zo zápasov, ako aj jednoduché dvojrozmerné zobrazenie priebehu zápasu. Manažéri výsledok zápasov ovplyvnujú volbou taktiky a výberom hrácov na jednotlivé zápasy. V projekte je naimplementovaná umelá inteligencia pre manažérov, ktorí sú ovládaní pocítacom. Na jej implementáciu boli použité dve metódy. Prvou je jednoduchá horolezecké metóda, druhou metódou sú genetické algoritmy. Obe metódy pocas simulácie dokážu svoju volbu taktiky zlepšovat. V závere práce sú výsledky získané jednotlivými metódami navzájom porovnané.
Porovnávání cen v internetových obchodech
Koukola, Daniel ; Semecký, Jiří (oponent) ; Spousta, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problémy systémů pro porovnávání cen v internetových obchodech. Zaměřuje se na metody automatické extrakce dat z webových stránek a metody klasifikace takto získaných dat. Je navrženo a implementováno několik algoritmů pro řešení těchto úloh. Navržen je i nový algoritmus automatické extrakce dat založený na metodách strojového učení s učitelem. Implementované metody jsou vyzkoušeny na testovacích datech a jsou nalezeny vhodné parametry použitých algoritmů.
Automatické přiřazení tvaroslovných vzorů v češtině
Spousta, Miroslav
Cílem předložené práce je vytvořit metody pro automatické přiřazování morfologických vzorů českým slovům. Nejprve je provedena analýza problému, ve které jsou zdůrazněny některé podproblémy, se kterými se musíme vypořádat. Poté jsou navrženy čtyři různé algoritmy pro výběr z možných vzorů, pracující na základě analýzy slova a jeho kontextu. Dále jsme navrhli algoritmus pro rozdělení množiny slov na třídy ekvivalence podle společného lemmatu. Pro odhad optimálních parametrů jednotlivých metod jsme použili různé zdroje dat, na kterých jsme provedli přes 250 testů s různými hodnotami parametrů. Součástí práce je popis použitých algoritmů a jejich implementace v programovacích jazycích Perl a C++.
Software robot development and testing environment with AI adaptability features
Blénessy, Tibor ; Hruška, Petr (oponent) ; Spousta, Miroslav (vedoucí práce)
V predložené práci se zabývam návrhem a implementací herního prostredí pro pocítacem rízené hráce ve 2D prostoru. Další cástí práce je návrh a implementace hráce ve vytvoreném prostredí. Pri návrhu chování hráce se používa algoritmus A*, stejný algoritmus je použit také pro rízení pohybu hráce po mape. K vylepšení heuristické funkce algoritmu A* je použita technika genetických algoritmu. Projekt je implementován na platforme Java SE 5.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.