Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace vybraných evropských jezdeckých škol a systém jezdeckého vzdělávání v ČR
Půlpánová, Libuše ; Tilinger, Pavel (vedoucí práce) ; Gotthardová, Lenka (oponent)
3 Abstrakt Název práce: Komparace vybraných evropských jezdeckých škol a systém jezdeckého vzdělávání v České republice Cíle práce: Uvést všechny dostupné a možné jezdecké školy v České republice, jejich popis a srovnání s popisem vybraných evropských škol Metoda: Analýza literárních zdrojů a dalších dostupných materiálů, popis jednotlivých programů uvedených škol, srovnání na základě výsledků jednotlivých škol a úrovně jejich absolventů Výsledky: V České republice je úroveň jezdeckého vzdělávání nižší než ve srovnávaných zahraničních školách. Vybrané evropské školy mají mnohem delší tradici a také propracovanější systém vzdělávání. V České republice se potýkáme s problémem nedostatku kvalifikovaných učitelů a také s nedostatkem finančních prostředků. Úspěšnost uplatnění absolventů jezdeckých škol je na zahraničních školách mnohem větší než v Čechách a je to dáno jak úrovní absolventů, tak větším množstvím pracovních příležitostí v zahraničí. Klíčová slova: Jezdecké školy, jezdectví, student, plemena koní, výcvik, jezdecká výstroj, program vzdělávání, systém vzdělávání, komparace
Výchova ke zdraví na základní škole
Hájková, Lucie ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Výchova ke zdraví na základní škole Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce bylo vypracování a následné ověření účinnosti didaktických manuálů pro předmět výchova ke zdraví. Metody: V naší práci jsme použili metodu kvantitativní a kvalitativní a metodu komparace. Metodu kvantitativní představovaly dotazníky, metodou kvalitativní byl rozhovor s vybranými žáky sedmých ročníků 2. základní školy v Plzni. Metodu komparace jsme aplikovali v porovnávání vstupních a výstupních znalostí žáků ze sedmých ročníků a při srovnání znalostí žáků devátého ročníku se znalostmi žáků z ročníků sedmých. Výsledky: Zjistili jsme zlepšení znalostí žáků sedmých ročníků oproti výstupnímu dotazování, přičemž největšího zlepšení znalostí dosáhli žáci v oblasti sebepojetí a tělesného sebepojetí. Výsledky žáků ze sedmých ročníků ve výstupním dotazování jsou lepší než výsledky žáků z ročníku devátého. Klíčová slova: péče o tělo, výživa, sebepojetí a tělesné sebepojetí, pohybová aktivita.
Zdravý životní styl v kurikulu dětí předškolního věku
Obstová, Lenka ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název práce: Zdravý životní styl v kurikulu předškolního věku Cíle práce: Cílem práce je zjistit, nakolik je v kurikulu předškolního vzdělávání věnována pozornost zdravému životnímu stylu u dětí předškolního věku. Dále jsme zjišťovali, jak se sledované mateřské školy staví k problematice zdravého životního stylu dětí. Metoda: Pro splnění cíle byla použita kombinace kvantitativní (nestandardizovaný dotazník) a kvalitativní (interview) metody. Výsledky: Výsledky bylo zjištěno, že mateřské školy se snaží v dostatečné míře věnovat problematice zdravého životního stylu. Věnují také dostatek pozornosti každé z podoblastí zdravého životního stylu. Mezi vybranými mateřskými školami jsme nalezli rozdíly především u Montessori mateřských škol vzhledem k ostatním mateřským školám. Klíčová slova: mateřská škola, kurikulum předškolního vzdělávání, zdravý životní styl, pohybová aktivita, zdravá výživa, vnitřní pohoda, zdravé prostředí
Školní vzdělávací program "Vzdělávání pro zdraví" pro SOŠ a SOU v České Třebové
Antesová, Petra ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Školní vzdělávací program "Vzdělávání pro zdraví" pro SOŠ a SOU technických oborů v České Třebové Cíle práce: Diplomová práce přináší nové poznatky o realitě české školy v souvislosti s novou školskou reformou a s ní spojenou tvorbou školských vzdělávacích programů a zaváděním nového způsobu výchovy ke zdraví. Cílem práce bylo vytvořit součást školního vzdělávacího programu pro vzdělávací oblast "Vzdělávání pro zdraví" v optimálních podmínkách a vyvodit závěry a doporučení pro praxi v podobě školního vzdělávacího programu pro vzdělávací oblast "Vzdělávání pro zdraví" v konkrétních, specifických podmínkách sledované školy. Dále analyzovat vztah žáků k předmětu TV a k pohybovým aktivitám, hodnocení skladby programu v TV a reality školy formou dotazníku na zvolené střední škole. Metody: Pro výzkumné šetření byl využit nestandardizovaný dotazník. Celkově bylo v dotazníku 14 otázek, rozdělených do tří témat. Výzkum probíhal na SOŠ a SOU technických oborů v České Třebové v průběhu března 2011. Celkově bylo dotázáno 313 osob. Výsledky: Naším úkolem bylo zjistit vztah k předmětu TV a k pohybovým aktivitám obecně, hodnocení skladby programu v TV a reality školy, dále komparovat a prokázat názorovou a postojovou orientaci mezi typem střední školy (střední škola, učiliště) a mezi nezletilými a...
Přínos poradenské činnosti ke změně životního stylu
Fojtíková, Monika ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název práce: Přínos poradenské činnosti ke změně životního stylu Souhrn: Otázka zdravého životního stylu se v poslední době dostává do popředí diskutovaných témat. Životní styl populace se oproti minulosti znatelně změnil a kvalitní, přiměřené stravování a pravidelná pohybová aktivita je u lidí často zanedbávána. Lidé trpí stresem, nedostatkem spánku a všechny tyto faktory s sebou nesou zvýšenou míru zdravotních rizik. Na tuto skutečnost reaguje společnost mimo jiné vznikem mnoha poraden, které se snaží člověku pomoci ke změně a zdravějšímu a kvalitnějšímu životnímu stylu. Tato práce se zabývá vlivem individuálně sestaveného programu poradcem na změnu životního stylu a v souvislosti s touto změnou i na změnu tělesného složení žen ve věku 18 - 65 let. Výzkum má odhalit, zda program jako takový, pravidelné kontroly a zpětná vazba přinesou pozitivní změny v životním stylu a dojde-li v souvislosti s touto změnou k redukci hmotnosti a zlepšení ostatních tělesných parametrů. Cíl práce: Naším cílem bylo zjistit, jaké ženy vyhledávají pomoc a poradenství v oblasti zdravého životního stylu. Dále nás také zajímalo, jaký vliv bude mít individuálně sestavený program na jeho změnu a zda tato změna pozitivně ovlivní nejen tělesnou hmotnost zkoumaných žen, ,ale i jejich jednotlivé tělesné parametry. Metodika:...
Sebepojetí, stravovací a pohybové návyky vysokoškolské populace v ČR a Řecku
Taras, Daniel ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Sebepojetí, stravovací a pohybové návyky vysokoškolské populace v ČR a Řecku Cíle: Hlavním cílem této práce je porovnání vysokoškolských studentů sportovních fakult v Česku a Řecku na základě jejich sebepojetí, stravovacích a pohybových návyků. Metody: V naší práci jsme použili metodu dotazování. Dotázováno bylo sto českých studentů na FTVS UK v Praze a stejný počet řeckých studentů Demokritovy university v Komotini. Poměr mezi pohlavími byl v obou případech v poměru 1:1. Výsledky: Zjistili jsme, že obě sledované skupiny vykázaly nedostatky ve složení stravy. Kvantita sportování je u obou skupin obdobná. Řečtí studenti jsou spokojenější se svými návyky i celkovým vzhledem. Klíčová slova: stravování, pohybová aktivita, sebepojetí, celkový vzhled, spokojenost
Stimulace silových schopností dětí v mladším a starším školním věku
Horák, Michal ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název práce : Stimulace silových schopností dětí v mladším a starším školním věku Cíle práce : Popsat teoretická východiska stimulace silových schopností v dětském věku. Na základě těchto teoretických východisek navrhnout koncept silové přípravy dětí a v jeho rámci formulovat vhodné metody, prostředky a formy stimulace silových schopností dětí. Metoda : K identifikování hlavních teoretických východisek stimulace silových schopností dětí bylo použito kvalitativní obsahové analýzy dokumentů. Na základě hlubší analýzy nalezených teoretických východisek byly popsány determinanty silového rozvoje dětí. Metodou syntézy byla nakonec hlavní teoretická východiska spojena v logický celek, na jehož základě mohl být vytvořen koncept stimulace silových schopností dětí a v jeho rámci zvoleny vhodné metody, prostředky a formy silové přípravy dětí v mladším a starším školním věku. Výsledky : Přináší vhled do problematiky stimulace silových schopností dětí, popisují základní teoretická východiska a determinanty silového rozvoje dětí a v rámci konceptu silové přípravy popisuje vhodné metody, prostředky a formy silové přípravy v dětském věku. Klíčová slova : děti, síla, stimulace, teorie, determinanty, ontogeneze, fyziologie, moďologie, metody, prostředky, formy, hokej 3
Výkonová motivace a pohybová výkonnost 12 a 14leté mládeže
Vlčková, Pavlína ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název diplomové práce: Zpracoval: Vedoucí diplomové práce: Cíle práce: Výkonová motivace a pohybová výkonnost 12 a 14 ti -leté mládeže. Vlčková Pavlína Prof. PhDr. A. Rychtecký, DrSc. Zjistit aktuální pohybovou a tělesnou výkonnost žáků 7. a 9. ročníků Základní školy Komenského, Jílové u Prahy dle UNIFITTESTU 6-60 a porovnat je s výsledky dle UNIFITTESTU 6-60 (Chytráčková a kol. 2002) a (Rychtecký a kol. 2006). Dále pak diagnostikovat jejich výkonovou motivaci. Zjištěná data porovnat dle Příručky Monitorování účasti mládeže ve sportu a pohybové aktivitě v České republice (Rychtecký a kol. 2006) a s dalšími výsledky šetření prováděných dříve v České republice. Metodika práce: Na základě prostudování a zpracování dostupné literatury jsem si stanovila cíle a úkoly práce. Pro vlastní praktické šetření jsme použila standardizovanou testovou baterii UNIFITTEST. Použitím vybraných testů jsem zjišťovala úroveň motorické výkonnosti žáků vybrané základní školy a následně je porovnávala s výsledky Chytráčkové a kol (2002) a Rychteckého a kol. (2006). Pro vyhodnocení výkonové motivace jsem použila dotazník MOVYK II. Výsledky práce: Během mého měření jsem zjistila zhoršující se stav tělesné výkonnosti žáků na základní škole v Jílovém u Prahy. Na základě vypočteného korelačního koeficientu mezi BMI a indexem motoriky...
Profesní orientace studentů závěrečných ročníků UK FTVS
Krajíček, Jan ; Tilinger, Pavel (vedoucí práce) ; Kocourek, Jan (oponent)
Název magisterské práce: Profesní orientace studentů závěrečných ročníků UK FTVS. Professional orientation of students in the last term at the Faculty of physical education and sport, Charles university. Cíle práce: Cílem práce bylo prostřednictvím dotazování získat objektivní aktuální názory studentů posledních ročníků UK FTVS na záležitosti spojené s pracovní aktivitou po skončení studia. Studenti byli osloveni v době, kdy jim do skončení studia zbývalo půl roku. Metoda práce: Pomocí dotazníků jsme zjistili současné tendence profesní orientace studentů posledních ročníků UK FTVS. Výsledky práce: Práce zjistila názory studentů posledních ročníků UK FTVS na záležitosti spojené s pracovní aktivitou po skončení studia. Většina studentů podle očekávání preferuje práci trenéra (54%) a učitele na střední škole (59%), ale doposud ještě váhají a nemají jisté zaměstnání (42%). Stále větší část studentů se chystá dále studovat a cestovat (shodně 17%). Studenti řadí mezi hlavní zásady výběru zaměstnání osobní uspokojení z práce (95%) a fmanční atraktivitu (96%). Studenti zpravidla hodnotí vzdělání získané na UK FTVS za převážně dostačující (40%) nebo dostačující (42%), vyžadující pouze drobné úpravy (69%). Studenti jednoznačně očekávají budoucí doplnění vzdělání (96%). Klíčová slova - profese tělovýchovného...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.