National Repository of Grey Literature 251 records found  beginprevious232 - 241next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Exportní strategie vybraného českého pivovaru
Štekr, Erik ; Kostková, Hana (advisor) ; Král, Petr (referee)
Hlavním tématem bakalářské práce je Budějovické Budvar, jeho postavení na domácím trhu a na důležitých zahraničních trzích. Práce se zmiňuje i o celém pivovarském odvětví u nás i ve světě. Dalším tématem práce je známkoprávní spor Budějovického Budvaru s americkým pivovarem Anheuser-Busch.
Mezinárodní aktivity firmy Emco
Jahodová, Lucie ; Kostková, Hana (advisor) ; Král, Petr (referee)
Bakalářská práce "Mezinárodní aktivity firmy Emco" se skládá ze tří částí. V první části je charakterizována společnost Emco, její historie, ekonomické výsledky, struktura tržeb a jsou zde popsány její importní aktivity. V druhé části se autor zabývá současnou situací českého maloobchodu a vliv na firmu Emco. V třetí části jsou detailně popsány exportní aktivity firmy Emco.
Etika komuninakce prodejních zájezdů
Ježková, Slávka ; Bílková, Jana (advisor) ; Král, Petr (referee)
Práce se zaměřuje na hodnocení legislativní a etické problematiky komunikace prodejních zájezdů. Obsahuje stručnou historii přímého prodeje v ČR, hodnocení prodejních zájezdů - pozvánky, prodejní triky při prodeji, konkrétní příklady přímého prodeje na společnostech BECK a Tupperware. Část práce je dále věnována pravidlům Asociace přímého prodeje a spotřební politice v EU a ČR vztahující se k prodejním zájezdům.
Analysis of czech medial market
Matějovská, Jana ; Karlíček, Miroslav (advisor) ; Král, Petr (referee)
I deal with analysis of Czech medial market in my work, especially with analysis for needs of PR specialists. The object of my work is description of cooperation between PR specialists and Medias. I made qualitative research. Another aim is to make a list of all Czech Medias.
Plan of sale of elevator communication product to the chosen countries of EU
Mansfeld, David ; Král, Petr (advisor) ; Tyl, Ondřej (referee)
This thesis presents 2N Telekomunikace a.s. company and describes its strategy when entering chosen countries of European Union with lift communicator. Part of this work provides theoretical view, which focuses on steps that are usual when companies enter international markets. Knowledge from this part of thesis is used in practical approach of 2N company that entered these foreign markets.
Comparision of airlines marketing strategies on the Czech market
Presslová, Lucie ; Král, Petr (advisor) ; Máchalová, Dagmar (referee)
This thesis is divided into 5 chapters. In the fist chapter is generally described marketing of services and contemporary situation of air transport on the Czech market. Next chapters discuss the history, SWOT analysis and marketing strategies of low cost carriers, Lufthansa and ČSA. In the last, fifth chapter, is accomplished the comparison of the above-mentioned airlines according to their marketing strategies and Skytrax Research and is forshown the future development.
Sunsilk - Analysis of Brand Strategy
Mackovičová, Lucia ; Král, Petr (advisor) ; Vokáč, Matěj (referee)
The purpose of this document is to analyse strategy, activities and reasons of a bad success of a global hair cosmetics brand Sunsilk in Czech Republic. International success of the brand, its very successful start in Czech market and a positive brand image profile soon after the launch in 2003 were about to make Sunsilk a big brand in Czech republic. The brand was innovative and had creative and very well accepted activities and communication. However in 2005 the progress stopped and Sunsilk started to lose its sales, market shares and positive brand profile attributes. Today the Sunsilk products are being delisted in a major of key accounts. The analysis contains description and evaluation of launch of the brand in Czech hair care market, overview of projects of the brand in 2004 -- 2007 and evaluation of communication of Sunsilk in this period. The stress is put on new launches, portfolio changes and communication, inconsistency of which is considered as a main reason of the brand's bad success. The analysis contains a comparison of brand image profiles of Sunsilk and its competitors and efficiency of communication in terms of investments. As a part of the document price development and portfolio changes analysis of Sunsilk are considered.
Comparison of export policy of the Czech Republic and Federal Republic of Germany
Seget, Tomáš ; Král, Petr (advisor) ; Vokáč, Matěj (referee)
Předmětem této diplomové práce je srovnání proexportí politiky v České republice a Spolkové republice Německo. V úvodních kapitolách se věnuje popisu teorie podpory a exportu a systémům proexportní politiky v obou srovnávaných zemích. Stěžejní částí práce je kapitola, která se věnuje jak rozdílům v celkové koncepci a přístupu k podpoře exportu ze strany státu, odlišnestem z hlediska využívaných nástrojů i rozdílům na úrovni jednotlivých institucí a jimi nabízených služeb.
International marketing strategy of a selected company
Koňáková, Jaroslava ; Bílková, Jana (advisor) ; Král, Petr (referee)
Diplomová práce zpracovává marketingovou strategii pro vstup na trh Velké Británie pro společnost Stomi s.r.o. V první části práce jsou shrnuty relevantní teoretické koncepty a popsána metodika tvorby marketingové strategie v prostředí Business to Business. V praktické části práce je na základě této metodiky vypracována analýza trhu Velké Británie a navržena marketingová strategie.
Investment Support System in the Federal Republic of Germany and Exploitation Options for Czech Companies
Kučerová, Renata ; Král, Petr (advisor) ; Hladík, Josef (referee)
Diplomová práce je napsána s cílem podat budoucím i současným českým investorům přehled o tom, jak jsou v Německu podporovány investice a jak tento systém mohou využít české firmy. Investoři jsou podporováni jednak přímo, sítí institucí, které pomáhají podnikatelům, a formou investičních a jiných pobídek. Nepřímá podpora spočívá ve vlastní kvalitě podnikatelského prostředí, proto práce detailně analyzuje jeho faktory, ale také další vlivy na aktivitu investorů - náročnost založení firmy, problematiku obchodního práva a množství administrativních překážek brzdících počátek podnikání. Součástí práce je také vlastní výzkum názorů českých firem v Německu, který doplňuje teoreticky popsaný systém podpory investic.

National Repository of Grey Literature : 251 records found   beginprevious232 - 241next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.