|
Roštový kotel na spalování uhlí a nebo dřevní biomasy o parametrech 200 t / h 9,3 MPa, 520°C
Čech, Jaroslav ; Hudeček, Mirko (oponent) ; Skála, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh roštového kotle o výkonu 200 t . h-1, který bude spalovat hnědé uhlí nebo dřevní štěpku. Celý návrh je rozdělen do několika částí. Pro jednotlivá paliva byly v úvodní části stanoveny stechiometrické vlastnosti a výpočty entalpie spalin a vzduchu. Po výpočtu tepelné bilance a ztrát kotle byla určena účinnost kotle. Následuje návrh jednotlivých výhřevných ploch, který je zakončen kontrolou celkové tepelné bilance kotle. Výpočet je dále doplněn o výkresovou dokumentaci.
|
| |
|
Nástroje jakosti pro hodnocení tlakově litých odlitků z Al slitin
Rozman, Jiří ; Čech, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je na praktickém příkladu, s využitím systému jakosti, popsat stávající stav vstupní kontroly odlitků ve společnosti Tribotec spol. s.r.o. a výstupní kontroly dodavatelů odlitků této společnosti a navrhnout nový způsob vstupní kontroly odlitků ve společnosti Tribotec spol. s.r.o. takovým způsobem, aby byla zajištěna vyšší míra jakosti při zjišťování zmetkovitosti dodávaných odlitků již při vstupní kontrole.
|
|
Nástroje jakosti pro hodnocení tlakově litých odlitků z Al slitin
Rozman, Jiří ; Vašíček, Richard (oponent) ; Čech, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je na praktickém příkladu, s využitím systému jakosti, popsat stávající stav vstupní kontroly odlitků ve společnosti Tribotec spol. s.r.o. a výstupní kontroly dodavatelů odlitků této společnosti a navrhnout nový způsob vstupní kontroly odlitků ve společnosti Tribotec spol. s.r.o. takovým způsobem, aby byla zajištěna vyšší míra jakosti při zjišťování zmetkovitosti dodávaných odlitků již při vstupní kontrole.
|
|
Hodnocení porezity u tlakově litých odlitků z Al slitin
Havel, Jiří ; Nová, Iva (oponent) ; Čech, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo vyhodnocení porezity tlakově litých odlitků, které byly odlity ve slévárně Škoda auto Mladá Boleslav ze slitiny AlSi9Cu3. K vyhodnocení a porovnání vzorků sloužilo jak moje vlastní měření, tak navázání na předešlé diplomové práce zabývající se touto problematikou a vyhotovené na škole Vysoké učení technické v Brně. Všechny měření byly také statisticky testovány.
|
|
Hodnocení porezity u tlakově litých odlitků z Al slitin
Straka, Jakub ; Nová, Iva (oponent) ; Čech, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je hodnocení porezity u tlakově litých odlitků, popřípadě míst s lokálním dotlačováním v závislosti na mechanických a strukturních vlastnostech. Vzorky ze slitiny AlSi9Cu3 byly odebrány z bloku motoru vyrobeného v podniku Škoda Auto, a.s. Mladá Boleslav. K vyhodnocení a porovnání výsledků byla použita včetně vlastních dat porezity i data z předchozích diplomových prací Vysokého učení technického v Brně. Soubory dat mechanických a strukturních vlastností byly roztříděny, studovány a podrobeny testům na odhalení statistických chyb.
|
|
Využití simulace pro predikci vad a hodnocení vlastností u tlakově litých odlitků z Al slitin
Morávková, Jitka ; Nová, Iva (oponent) ; Čech, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této závěrečné práce je srovnání množství porezity v hliníkovém odlitku pomocí slévárenského simulačního programu v tlakově litém hliníkovém odlitku. Odlitky bloku motoru byly vyrobeny dvěma způsoby: vysokotlakým litím a litím s lokálním dotlakem (LSC). Zkoumána byla také závislost porezity na mechanických vlastnostech odlitku. K vyhodnocení a porovnání výsledků byla použita vlastní měření a data z předchozích závěrečných prací studentů Fakulty strojního inženýrství VUT. Všechny hodnoty byly vyhodnoceny statistickými testy. Vzájemným porovnáním výsledků simulací a experimentálně naměřených hodnot ze vzorků odebraných z odlitku byla zjištěna dobrá schopnost programu v odhadu porezity.
|
|
Hodnocení mechanických a strukturních vlastností nového bloku
Lefner, Jiří ; Nová, Iva (oponent) ; Čech, Jaroslav (vedoucí práce)
Smyslem této vysokoškolské kvalifikační práce je srovnat mechanické a struk- turní vlastnosti dvou typů odlitků ze slitiny hliníku, dílců bloku motoru, zhotove- ných odlišnými technologiemi. Vysokotlakým litím s lokálním dotlakem a vyso- kotlakým litím bez lokálního dotlaku, z nichž prvně jmenovaná technologie je aplikována v sériové výrobě na stávajícím bloku motoru. Záměrem slévárny je přejít na výrobu pomocí druhé metody a uvést tedy do sériové produkce nový modifikovaný blok, u kterého je z výrobního procesu po zásazích do technolo- gie odstraněn lokální dotlak. Vzorky byly odebrány ze spodního a horního stávajícího i nového bloku vyráběného ve slévárně závodu Škoda Auto a.s. v Mladé Boleslavi. Soubory získaných dat mechanických a strukturních vlast- ností byly roztříděny, studovány a podrobeny testům na odhalení statistických chyb. K měření bylo použito celkem padesát odlitků bloků motoru.
|
| |
|
Využití simulace pro predikci vad a hodnocení odlitků z Al slitin
Šolc, Petr ; Bařinová, Dagmar (oponent) ; Čech, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem práce je srovnání použití tří slévárenských simulačních programů pro predikci vzniku porezity a parametru DAS v tlakově litém hliníkovém odlitku. Vzájemným porovnáním výsledků simulací a experimentálně naměřených hodnot ze vzorků odebraných z odlitku byla zjištěna dobrá schopnost programů v odhadu parametru DAS. Simulační softwary se shodují i v polohách míst s předpokládaným výskytem porezity, avšak velikost této porezity nebyla experimentálně ověřena, protože by bylo nutné mít vzorky přesně z míst dle simulací.
|