Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výslovnost francouzštiny v operním textu pro české zpěváky.
Jirovská, Anita ; KAUPOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; DOLEŽAL, Vladimír (oponent)
Diplomová práce "Výslovnost francouzštiny v operním textu pro české zpěváky" se věnuje oblastem fonetiky francouzštiny pro zpěváka nezbytné. Práce jednotlivě rozebírá veškeré samohlásky a souhlásky. V popisu fonémů vychází z fonetiky češtiny. Porovnává tak fonémy známého českého jazyka s fonémy jazyka francouzského. Práce se věnuje i nezbytnému dělení slabik, stejně tak jako přízvuku, asimilaci znělosti či vázání, ve francouzštině tak běžnému.
České lyrické sopranistky doma a v zahraničí
Milotová, Eliška ; JONÁŠOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; KAUPOVÁ, Helena (oponent)
Moje bakalářská práce obsahuje několik českých nejslavnějších a nejznámějších pěvkyní narozených na konci 19. století a v prvních dvou desetiletích 20. století ve střední Evropě. Všechny z nich měly úžasný mezinárodní úspěch po celém světě, zejména v Evropě a USA. Práce popisuje druhy hlasů těchto pěvkyň - a jejich vlastní vývoj. Pěvkyně, které jsem vybrala v této práci, byly i členkami Národního divadla v Praze. Tato instituce měla významný vliv na jejich profesní kariéru. Národní divadlo bylo a je i v současné době důležitou institucí v české kultuře.
Luciano Pavarotti a jeho pedagogický přínos
Vrábĺová, Agneša ; BÁRTA, Martin (vedoucí práce) ; KAUPOVÁ, Helena (oponent)
Práca prezentuje osobnosť Luciana Pavarottiho v pozícií pedagóga. Objektom skúmania je jeho pedagogický prínos pre mladú generáciu spevákov. Analyzuje majstrovské kurzy a didaktické projekty iniciované Lucianom Pavarottim. Zameriava sa na jeho prácu s mladými spevákmi, zachytáva prvé impulzy smerom k mladej generácii spevákov. Práca zároveň obsahuje kapitoly zo života Pavarottiho ? počnúc detstvom až po ukončenie jeho medzinárodnej kariéry. Záverečnú časť práce tvorí konfrontácia poznatkov o pedagogickej činnosti Luciana Pavarottiho s osobnou skúsenosťou autora práce. Vypracováva štruktúru vyučovacieho procesu so zameraním na osobnú angažovanosť v oblasti vokálnej techniky, výberu repertoáru a ďalšieho smerovania. Záver prezentuje osobný pedagogický prínos Pavarottiho pre autora práce.
Vývoj opery na Slovensku a priekopníci Slovenského operného divadelníctva.
Kostelanský, Ján ; KAUPOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; BÁRTA, Martin (oponent)
V mojej práci se zaoberám vývojom opery a divadelnictva na Slovensku počiatkom od prvých písomných zmienkách, kedy sa na Slovensku začali hrávať divadelné hry. Postupne prechádzam celým vývojom divadelníctva na Slovansku, prvými pokusmi o slovenskú operu a zároveň sa zmiňujem o prvých divadelných budovách ktoré sa postavili na Slovensku až po vznik Slovenského národného divadla. Na záver mojej práce doplňujem dvoch z mojho pohľadu najdoležitejších priekopníkov slovenského divadelníctva.
Život a dílo Roberta Schumanna, s přihlédnutím k písňové tvorbě
Erlebachová, Zdeňka ; MÁROVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; KAUPOVÁ, Helena (oponent)
Písňová tvorba Roberta Schumann jednoznačně tvoří součást repertoáru většiny zpěváků. Sama se jejím studiem zabývám, a proto bych chtěla v této práci věnovat životním okolnostem, které Schumanna inspirovaly ke vzniku písní, textům a hudebnímu zpracování jak pěvecké linky, tak klavírnímu doprovodu. Robert Schumann byl velice složitá osobnost, byl to člověk citlivý a melancholický, který všechny své pocity vycházející z osobního života vyjadřoval svou hudbou. Výrazná většina písňové tvorby vznikla v jeho nejšťastnějším životním období. Bylo to období šťastného spojení dvou uměleckých osobností - Roberta Schumanna, hudebního skladatele, redaktora a spisovatele a Clary Wieckové, výjimečné klavírní virtuozky a hudební skladatelky.Z těchto důvodů věnuji jejich vztahu velkou pozornost.
Vokální tvorba Samuela Barbera
Křížová, Veronika ; Kaupová, Helena (vedoucí práce) ; Přívratská, Jiřina (oponent)
Cílem této práce je představit vokální tvorbu Samuela Barbera, jednoho z nejdůležitějších a nejuznávanějších amerických skladatelů dvacátéto století. Navzdory tomuto faktu, česká muzikologická literatura doposud zmiňovala jeho jméno pouze zřídka. Proto se autorka textu spoléhá na zahraniční informační prameny, a to především na mongrafii Barbary B. Heyman Samuel Barber : The Composer And His Music. Dále měla autorka textu k dispozizi řadu nahrávek a notových materiálů, které ji umožnily poznat Barberovu hudbu ve větším detailu. První kapitola popisuje Barberův život v kontextu s jeho uměleckým vývojem. Zbytek práce se zabývá Barberovou vokální tvorbou pro sólový hlas a posledním tématem jsou jeho opery.
Slovak National Theatre and the tenor of their success on the world stage
Kostelanský, Ján ; Kaupová, Helena (vedoucí práce) ; Kusnjer, Ivan (oponent)
V mojej bakalárskej práci sa budem zaoberat´ úspechom a prínosom slovenských tenorových osobností na svetovej scéne, ktorý sa stali priekopníkmi slovenskej národnej hudby vo svete. Tému som zvolil na základe môjho možno profesionálneho pôsobenia v zahraničí ako tenorista, ale i z úcty k týmto vel´kým osobnostiam, ktorý svojim spôsobom ovplyvnili aj mňa, a to nie len po speváckej stránke, ale aj pedagogickej.
Kouzelná flétna , W.A.Mozart
Švingr, Pavel ; Kusnjer, Ivan (vedoucí práce) ; Kaupová, Helena (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na Kouzelnou flétnu W. A.Mozarta a Emanuela Schikanedra jako umělecky svébytné dílo, vycházející z žánru německé lidové zpěvohry konce 18.století. Příběh Kouzelné flétny, k jejímuž premiérovému uvedení došlo ve Vídni dne 30.září 1791, je zde představen z hlediska obsahového a dramaticko-symbolického.
Písňová tvorba Roberta Schumanna se zaměřením na cyklus Láska básníkova
Kux, Martin ; Janál, Roman (vedoucí práce) ; Kaupová, Helena (oponent)
Ve své práci rozebírám cyklus Roberta Schumanna Láska básníkova. Studie se zabývá cyklem z hudebního , textového i srovnávacího interpretačního hlediska. Práce se dotýká života i díla skladatele. Těžiště Schumannovy tvorby osobně spatřuji především v tvorbě klavírní, kterou zde připomínám a pochopitelně v tvorbě písňové, jejíž neúrodnější období nastalo v roce 1840. Práce rovněž zahrnuje pojednání o básníku Heinrichu Heinem, na jehož texty byl cyklus zkomponován. Také okrajově zmiňuji další uměleckou spolupráci obou tvůrců. Věčnou inspirací byla pro Roberta Schumanna jeho manželka Clara Schumannová. Mimo jiné i díky vřelé lásce, kterou Robert Schumann ke Claře choval, zrcadlí se v jeho hudebním odkazu průzračně čistý výraz a ona související nadčasovost, kterou máme možnost neustále objevovat. U textu jednotlivých písní vždy uvádím názvy v německém originále, dále potom české překlady, které vycházejí od různých českých autorů. V interpretačním srovnání na základě poslechu nahrávek spatřuji přínos především z hlediska různých pojetí a výrazového uchopení cyklu, což je pro zpěváky dle mého názoru velmi důležité.
Interpretace představitelek verizmu( Santuzza,Nedda)
Obručník-Vénosová, Livia ; Kaupová, Helena (vedoucí práce) ; Doležal, Vladimír (oponent)
Práce pojednává o interpretaci dvou vybraných ženských představitelek veristických oper. Těmito představitelkami jsou Santuzza ( Pietro Mascagni : Sedlák kavalír) a Nedda ( Riggiero Leoncavallo : Komedianti). Interpretace obou rolí vychází z osobních zkušeností autorky práce a dále se zaměřuje na vybrané české a slovenské zpěvačky, které autorka měla možnost shlédnout osobně nebo na videozáznamech českých divadel a Slovenského národního divadla. Práce obsahuje také základní informace o skladatelích obou oper a rozbor vybraných árií .

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.