Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 222 záznamů.  začátekpředchozí177 - 186dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úpravy motoru pro závodní použití
Fried, Tomáš ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá úpravami sériového motoru pro závodní účely. Práce stručně popisuje předpisy šampionátu FIA CEZ Divize 4 a konkurenční pohonné jednotky. Dále rozebírá sériovou podobu motoru a dvě varianty jeho úprav. Poslední kapitola nabízí další možné úpravy motoru.
Ventilový rozvod vznětového motoru traktoru
Mikula, Vojtěch ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o hlavních typech a částech rozvodových ústrojí čtyřdobých motorů. Jsou zde uvedeny nejpoužívanější provedení rozvodů a jejich použití u traktorových motorů. V další části je dle navrhnutých rozměrů proveden pevnostní výpočet rozvodu a jeho konstrukce.
Dvanáctiválcové motory BMW
Macek, Libor ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Bakalářská diplomová práce se zabývá zmapováním výroby dvanáctiválcových motorů automobilky BMW, v souladu s platnou soudobou legislativou. V práci je rozpracována problematika konstrukce jednotlivých motorů a materiály s ohledem na současné požadavky. Začátek bakalářské diplomové práce se věnuje historii značky, tzn. založení značky, zakladatelům, prvním vyrobeným kusům, vývoji značky a v neposlední řadě také kultovním vozům. Automobilka v roce 2012 oslavila výročí 25 let dvanáctiválcových motorů. Třetí kapitola se věnuje označení motorů. Jelikož je to komplikované pro pochopení, tak jsem princip označení automobilů rozepsal. Další kapitola je nejobsáhlejší, protože obsahujevýpis motorů, včetně jejich popisu a srovnání s konkurencí. Kromě osobních automobilů je práce krátce zaměřena na motory sportovních automobilů a na prototypy, které nikdy nebyly sériově vyráběny. Poslední kapitola se věnuje použité technice, především variabilnímu časování ventilů a variabilnímu zdvihu ventilů. Kromě toho se zaměřuje na High Precison Injection, Elektronické ovládání škrticích klapek, CAN-Bus a okrajově také na TwinPower Turbo. V závěru bakalářské práce je uveden seznam literatury, seznam tabulek a seznamu obrázků všech motorů nebo vysvětlující obrázky použité techniky. Všechny motory, které se používali do normálních osobních automobilů, jsou srovnány se soudobou konkurencí. Kromě BMW dvanáctiválcové motory totiž používali také Mercedes-Benz, Jaguar a Audi.
Pístní a ojniční skupina zážehového motoru
Adam, Petr ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na konstrukční návrh pístní a ojniční skupiny, kde byl pro návrh vybrán čtyřdobý šestiválcový zážehový motor s výkonem 252kW. Při návrhu je tedy vycházeno z již existujícího motoru, na jehož základě jsou navrženy i jednotlivé součásti pístní a ojniční skupiny. Následně je pak sestaven matematický model kinematiky a dynamiky. Závěrem je z dynamiky vycházeno pro provedení pevnostní kontroly.
Pístní a ojniční skupina vznětového motoru
Řehůřek, Lukáš ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem pístní a ojniční skupiny vybraného vznětového motoru. Před samotným návrhem je vytvořena stručná rešerše pístů a ojnic vznětového motoru. Dále je proveden rozbor klikového ústrojí, který je využit při pevnostní kontrole pístu a ojnice. Práce také obsahuje výkresovou dokumentaci.
Renovace historického automobilu Praga
Žilinský, Ondřej ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvoření metodiky základních prací při renovaci historického automobilu. Dále stručné shrnutí méně známé historie o vzniku slavné automobilky Praga. Popsán je postup při renovaci dochované podvozkové skupiny u konkrétního vozu s uvedením hlavních problémů renovace a popisem výroby nové karoserie, jelikož původní se nedochovala.
Přeplňované motory formule 1
Prokšová, Lucie ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem vývoje přeplňovaných motorů vozů Formule 1. Jsou zde uvedeny některé typy přeplňovaných motorů hojně užívaných v 80. letech a jejich historie. Poté následuje seznámení se sezonou 2014, novými pravidly a s tím vše spojené.
Inženýrský proces vývoje klikových hřídelí
Škrášek, Roman ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vývoje klikových hřídelí pro spalovací motory. Popisuje jednotlivé dílčí kroky konstrukčního procesu a zaměřuje se na pouţití moderních metod, které tento proces výrazně zkracují a zkvalitňují. Dále se zaměřuje na únavovou ţivotnost klikových hřídelí a na metody jejího ovlivnění.
Sdružené vstřikovací jednotky
Cihlář, Lukáš ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem systému vstřikování Čerpadlo-tryska. Je popsáno vstřikování používané v osobních vozech, ale i systém Čerpadlo-potrubí-tryska používaný v nákladních vozech. Jedna kapitola je všeobecně věnována problematice emisí včetně popisu systémů snižování emisí výfukových plynů. Na závěr je uvedena praktická aplikace systému v motorech koncernu Volkswagen.
Nekonvenční konstrukce spalovacích motorů
Konečný, Tomáš ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Náplní bakalářské práce je prozkoumání možnosti nahrazení tradičního uspořádání klikového a rozvodového mechanismu spalovacích motorů. Cílem bakalářské práce je navržení výchozích parametrů motoru pro zvolený výkon. Po navržení výchozích parametrů jsou navrženy a vytvořeny CAD modely základních součástí motoru. Následně vypracován základní přehled alternativních koncepcí spalovacích motorů a vypracována základní dostupná analýza navržené konstrukce. V závěru práce je zhodnocení výsledků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 222 záznamů.   začátekpředchozí177 - 186dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.