National Repository of Grey Literature 155 records found  beginprevious136 - 145next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Rozvozní úloha s dělenou dodávkou - heuristické metody
Mertl, Jakub ; Fábry, Jan (advisor) ; Pelikán, Jan (referee)
V předložené práci studujeme rozvozní úlohy. V první části je pojednáno o různých typech rozvozních úloh. Druhá část obsahuje popis heuristik a metaheuristik. Dále se zaměříme na rozvozní úlohu s dělenou dodávkou. Cílem práce je naprogramování heuristiky nebo metaheuristiky pro tento typ úlohy. Závěr obsahuje výsledky praktické části a shrnutí důležitých vlastností.
Using metaheuristics for the transportation problem
Keshi, Silvia ; Pelikán, Jan (advisor) ; Fábry, Jan (referee)
Cílem práce je aplikace ACO optimalizačních technik na úlohu obchodního cestujícího a dopravní úlohu. V teoretické části práce je provedena literární rešerše dané problematiky. Dopravní úloha je pojednávána z různých pohledů, jednak z pohledu teorie grafů a také z pohledu teorie složitosti. Dále jsou popsány hlavní typy dopravních úloh včetně metod jejich řešení. Hlavní část práce je věnována metodám hejnové inteligence ve vztahu k dopravní úloze. Metody hejnové inteligence jsou zde zevrubně popsány včetně jejich biologického pozadí. Hlavní pozornost je věnována metodám optimalizace pomocí kolonií mravenců (ACO). Jsou uvedeny hlavní používané algoritmy ACO optimalizace, a metody jak postupovat, chceme li takový algoritmus navrhnout. Praktická část práce je věnována studiu jednoho z původních ACO algoritmů ? Ant System algoritmu.Byl studován vliv parametrů ? a ? které představují relativní význam feromonové stopy a heuristické informace (vzdálenosti). Byly zkoumány možnosti studia ACO optimalizace navržené v programu Matlab na jednoprocesorovém počítači, tyto se ukázaly jako omezené, charakter úlohy vyžaduje paralelní prostředí. Přínosem práce je zjištění, že na rozdíl od výše citované práce použitá implementace algoritmu dává dobré výsledky v širokém rozmezí parametrů ? a ?. Dále byly potvrzeny některé vlastnosti ACO optimalizace uváděné v literatuře, jako je postupné zhoršování průměrného výkonu mravenců po určité době běhu. Dalším zajímavým poznatkem bylo zjištění že zcela nepatrná změna ve způsobu generování náhodného prvku v rozhodovacím mechanismu má vliv na celkový průběh optimalizace.
Hybrid flowshop with adjustment
Kaněra, Vojtěch ; Pelikán, Jan (advisor)
This work should serve as a source of information on the issue of production scheduling. The work is particularly focused on the relatively new terms in optimization of processing of production batches area, such as flowshop and its modifications in the form of so-called hybrid flowshop. The work is divided into five chapters. The first chapter consists of an introduction. In the second chapter I mention the theory of scheduling, the third part deals with the history of flowshop and in the fourth part I check the functionality of new models on real data. In conclusion I summarize the contents of work, comment resulting calculations and deliver the practical usage of flowshop.
Route optimalisation for gas-meter reading
Šik, Petr ; Fábry, Jan (advisor) ; Pelikán, Jan (referee)
This thesis aims to find an optimal route taken by workers reading gas-meters. The text consists of three parts: the collection of necessary data, the selection and subsequent modification of the heuristic method and the calculation itself. Two techniques of data collection are applied: purchase from a specialised company and calculation based on geographical coordinates. These techniques are compared in the end. The method of the nearest neighbour is used for calculation, after being modified for this particular case. The calculation itself is done by the program named Gas-meters, which was created for the purpose of this thesis. The route potentially used by the gas company workers is then the result of the thesis. Furthermore, the thesis presents specific corporate savings possibly brought by using the presented program.
Application of Heuristic Methods for Vehicle Routing Problem with Time Windows
Chytrá, Alena ; Fábry, Jan (advisor) ; Pelikán, Jan (referee)
This thesis demonstrates practical using of vehicle routing problem with time windows (VRPTW) and its solution by heuristic method. There are described teoretical principles of integer models, mathematical definitions of VRP with one or more vehicles, VRPTW and some heuristics for VRP. The practical part is solution of VRP by heuristic nearest neighbor. Product distribution is planed according to the firm settings in Prague. I compare existing situation and computed solution that show benefits of using described methods in conclusion.
Application modified Romer´s model for the Czech Republic
Ráčková, Adéla ; Hušek, Roman (advisor) ; Pelikán, Jan (referee)
Diplomová práce se zabývá modifikovaným IS-MP-IA modelem české ekonomiky rozšířeným o veličiny týkající se EU. Model zachycuje vliv eknomiky EU na ekonomický vývoj ČR a umožňuje snadno interpretovat dopady prováděné měnové a fiskální politiky. Lze říci, že použitá GARCH metoda je vhodná pro odhad modifikovaného IS-MP-IA modelu a pro následnou predikci.
The maximum flow in a network
Tichá, Michaela ; Pelikán, Jan (advisor) ; Čížek, Ondřej (referee)
The work describes how to find the maximum flow in a network. It has two parts - theoretic and programmatic. The theoretic part desribes founded maximum flow algorithms. The programmatic part contains program for searching the maximum flow in a network.
Okružní problém s vyzvednutím a doručením, případová studie
Dostalíková, Lucie ; Pelikán, Jan (advisor) ; Fábry, Jan (referee)
Diplomová práce se zabývá analýzou a výpočtem optimalizační úlohy z praxe. Jedná se o optimalizaci nočních linek vnitrostátní přepravy na území ČR. Cílem je nalezení řešení, které zefektivní organizaci těchto linek a usnadní práci lidí s nimi spojenou. Celý výpočet úlohy je inspirován okružním problémem s doručením a vyzvednutím (?Pickup and Delivery Problem?). Na výpočet problému jsou použity dva modely: model založený na hledání optimálního více produktového toku a model spočívající na výběru tras. Modely jsou založeny na rozdílných přístupech. Díky oběma modelům je možné si uvědomit, že na jednu optimalizační úlohu lze pohlížet z více stran a z obdržených výsledků si pak vytvořit ucelenější pohled na problém.
Problém optimálního plnění palet
Rybka, Ondřej ; Pelikán, Jan (advisor) ; Horáčková, Lucia (referee)
Tato práce se zabývá novými hranicemi, heuristikou a přesnými algoritmy problému optimálního plnění palet (PLP). Paletový problém maximalizuje počet boxů umístěných na obdélníkové paletě. Všechny boxy mají obdélníkové tvary stejných rozměrů a jsou na paletě umístěné zcela. Můžeme otáčet s boxy o 90 stupňů tak dlouho, dokud jejich okraje neleží souběžně s okraji palety. Všechny PLP případy s plošným poměrem (paleta je rozdělená do jednotlivých boxů) při méně než 101 boxech mohou být popsány 3 080 730 stejnými třídami. Heuristika G5 nachází optimální řešení pro 3 073 724 z celkových 3 080 730 tříd a ve zbývajících 7006 třídách její použití k přesným výsledkům nevede. Dále existují další tři heuristiky, které dokáží nalézt optimální řešení v 54 případech. Zbývajících 6952 tříd potom řešíme pomocí přesného HVZ algoritmu.
Case study: newspaper distribution problem
Peleška, Pavel ; Pelikán, Jan (advisor) ; Fábry, Jan (referee)
Optimalizace rozvozu tiskovin na konkrétním případě z praxe. Úloha řešena rozdělením na deset samostatných úloh. Využití heuristik, které byly upraveny přímo daným požadavkům. Ve třech úlohách nebylo nalezeno optimum

National Repository of Grey Literature : 155 records found   beginprevious136 - 145next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.